Friday 6 July 2012

PERTANYAAN SEORANG NON MUSLIM KEPADA USTAZ AZHAR IDRUS.. TENTANG APA? JOM BACA

PERTANYAAN SEORANG NON MUSLIM KEPADA USTAZ AZHAR IDRUS DI FACEBOOK BELIAU.. MENARIK.. TENTANG APA? JOM BACA



Masa merayau di FB baru baru ni, aku terjumpa satu perkongsian tentang persoalan seorang non muslim kepada Ustaz Azhar Idrus.. Tak sangka, UAI juga jadi tempat rujukan dari non muslim, untuk beberapa isu yang melibatkan kita sebagai muslim. Nak tahu tentang apa? Jom baca:


"Hello Ustaz, saya hendak ajukan satu soalan kepada Ustaz.. Harap Ustaz boleh memberikan jawapan kepada soalan saya ni.. Saya seorang yang beragama Kristian tapi saya mencintai seseorang yang beragama Islam. Usia kami baru belasan tahu.. Kami berdua suka sama suka.. Tapi kami musykil dengan hubungan kami berdua.. Saya tak pernah satu si dia.. Kami hanya berurusan melalui Facebook sahaja.. Kami berdua belajar di sekolah yang sama.. Tapi kami baru tahu ber couple itu haram.. tetapi ada satu hadith menyatakan bahawa "Jika kamu mencintai seseorang melalui hati ke hati.. Itu tidak mengapa.. tetapi jika kamu bercinta mengikut cara syaitan seperti berpegangan tangan dan lain2, hubungan kamu tidak diredhai oleh Allah SWT,.. So sekarang Ustaz saya nak tanya, Adakah hubungan kami berdua diredhai oleh Allah SWT? Dan bolehkah kami berdua meneruskan hubungan ini? Harap Ustaz boleh jawab."

Dan ini jawapan Ustaz: Boleh mencintai seseorang dengan niat menikahinya.. Alhamdulillah, Islam & Kristian bertuhankan Allah. Isa adalah Nabi umat Kristian & Nabi umat Islam.. Peluklah Islam agar dapat berbahagia dengan isteri tercinta.

Sekadar perkongsian bersama.. Jom kita renungkan..


No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”