Friday, 8 March 2013

Video Awek Kena Ehem Depan Orang Ramai

Korang pasti teruja bila tengok aksi awek ni dibogelkan.. tapi sebenarnya video ni adalah dari Thailand yang mana seorang awek ni kena belasah oleh kaum-kaum pompuan yang lain bak kata pepatah geng mafia pompuan ler nih.. Ape ler masalah si minah ni sampai kena tibai oleh geng ni.. maybe kes silap tumbuk sambai belacan dekat umah kot.. hehehe.. pepun jom kita tengok apa pesanan penaja.. Kwa kwa. kwa...




 

Marsha tidak kenal siapa Fathia


Marsha tampak tertekan dengan isu menyebar cerita teman lelakinya yang didakwa seorang kerabat dirampas aktres, Fathia Latiff kini dia dikhabarkan telah bergaduh dengan pelakon itu disebabkan gosip terbabit.

Bekas pelajar Akademi Fantasia musim ketiga (AF3) Marsha, Atau nama sebenar Marsha Milah Londoh memberitahu setakat ini belum pernah digandingkan bersama dalam lakonan, apatah lagi berkawan rapat dengan Fathia, Marsha menegaskan mana mungkin dirinya akan berbuat demikian, apatah lagi lelaki yang dimaksudkan itu langsung tidak dikenalinya.

“Saya tidak kenal siapa dia dan untuk pengetahuan sebelum ini belum pernah lagi digandingkan bersama di dalam mana-mana lakonan”

Ujar Marsha, dia merasakan ada pihak ketiga yang cuba melaga-lagakan dia dengan Fathia sehingga tersebarnya gosip sebegini

15 Gambar Surprise Birthday Party Nora Danish ke 31


Pelakon comel yang menjadi idaman jejaka 1Malaysia, Nora Danish menyambut hari ulangtahun kelahiran buat kali ke 31. Beberapa artis dan kenalan beliau telah membuat ‘surprise birthday party’ buat dirinya.

“It’s my birthday!!! Alhamdullilah. Tq all for ur wishes n prayers, God bless us all. I’m thankful to have great people around me, family, frens n my supporters. Syukur. #Danishian # We Love Nora Danish,” tulis Nora Danish melalui laman Facebook miliknya.













Gadis Jepun Hasilkan Skirt Dengan Kondom Terpakai

Makin pelik awek-awek Jepun ni. Semoga mereka diberi hidayah supaya hidup mereka tak makin pelik.





Hot Selena Gomez Untuk Majalah Harper’s Bazaar

Bekas kekasih Justin Bieber, Selena Gomez semakin seksi dan hot selepas putus cinta dengan Justin Bieber. Boleh buat berdarah hidung kalau korang tatap lama-lama gambar seksi Selena Gomez di bawah ini. Hihi


WANITA 'TUBUH SYAITAN, WAJAH MALAIKAT'








Ini bukanlah satu idiom atau perumpamaan untuk difahami oleh golongan-golongan bodoh sombong untuk mempelajari bahasa Inggeris secara betul. Bahkan ini adalah gelaran yang diberikan kepada seorang model yang cun melecun dari Taiwan, Bianca Bai.


Model yang mempunyai kaki panjang ini dilahirkan pada 23 October 1982. Beliau adalah model pakaian dalam yang cukup terkenal di sana. Beliau juga turut menjadi seorang pelakon drama.
Bianca tamat pengajiannya dari University Shih Hsin Universitu dan memulakan karier modellingnya bersama Catwalk Modeling Agency sebelum menjadi pelakon.




Beliau turut dicalonkan pada tahun 2010 sebagai Pelakon Wanita Siri TV di Golden Bell Awards ke 45.

Kenapa beliau mendapat gelaran sedemikian? Kami pasti anda juga punya jawapannya. Dengan wajah yang mulus dan suci, Bianca turut memiliki tubuh yang mengiurkan untuk menjadi modal beliau mempromosikan pakaian dalam...

MUSLIHAT SYAITAN BUKA AURAT WANITA



1. Menghilangkan hijab..

Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang merendahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahawa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tiada berpengaruh dengan agama. Justeru itu, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar’i ialah satu ibadah dan bukan sekadar berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.

2. Membuka bahagian tangan
Aurat wanita meliputi seluruhnya kecuali muka dan tapak tangan. Seharusnya menjadi kebiasaan tapak tangan tidak ditutup. Jadi, syaitan mengambil kesempatan ini untuk menghasut wanita dengan berkata, “Tak mengapa jika memakai baju lengan pendek. Kamu masih pakai tudung.” Di pasaran pula banyak pakaian berlengan pendek terutamanya fesyen baru. Wanita yang terpedaya pun memakai baju lengan pendek dan ternyata ia kelihatan biasa pada pandangannya maupun pandangan seorang lelaki, lalu syaitan berbisik lagi, “Tidak mengapa kan..?”

3. Membuka leher dan dada
Setelah menjadi kebiasaan merendahkan sebagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik, “Tak mengapa kan membuka lengan. Sekarang ada fesyen baru yang merendahkan bahagian dada. Baju ini terbuka sedikit saja agar kamu tidak terasa panas. Orang pasti berkata biasa saja.” Wanita itupun memakailah baju tersebut, daripada merendahkan sedikit, sehingga yang nampak lagi bahagian dadanya.

4. Berpakaian tetapi bertelanjang
Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi idea baru. Kali ini syaitan berbisik, “Baju kamu itu dah biasa dah ramai orang yang pakai. Sekarang ini ada fesyen baru lagi. Baju ini tipis dan ketat saja. Boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu. Tidak mengapa, sebab potongan baju ini masih panjang.” Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat ‘ariyat (berpakaian tetapi telanjang).

5. Membuka sedikit
Setelah memakai pakaian ketat dan jarang, datang lagi syaitan dan berbisik, “Susah la kalau kamu pakaian ketat semacam ini. Bergerak pun terasa terbatasi. Apa kata kamu cuba kain yang telah dibelah sampai ke lutut. Nanti lebih senang kamu untuk duduk. Tidak mengapa kamu rendahkan sedikit saja yang penting kamu selesa.” Maka dipakailah pakaian wanita yang terbelah. Ternyata ia memberi keluasan dan memudahkan dalam bergerak.

6. Membuka telapak kaki dan tumit
Syaitan berbisik lagi, “Sudah tak sesuai lagi kamu berpakaian begini. Kain ini masih bagus walaupun dibelah hingga lutut. Kamu potong saja lagi hingga di atas tumit. Kamu pendekkan kain ini sehingga atas tumit untuk memudahkan kamu berjalan.” Wanita terus mengikuti godaan syaitan ini dan memakai kain singkat serta ditambah pula dengan kasut tumit tinggi.

7. Membuka separuh betis
Sekarang, wanita ini sudah biasa memakai kain singkat dan ternyata masih kelihatan biasa pada pandangan orang. Syaitan berbisik lagi, “Fesyen kamu ni masih biasa saja. Orang macam tak kisahkan. Apa kata kamu cuba fesyen lain yang lebih menonjol. Di pasaran banyak kain skirt. Tak perlu beli yang sangat pendek. Yang separuh betis saja.” Sekarang ni syaitan sudah menjadi seperti penasihat peribadinya. Maka dituruti hasutan tersebut. Pada tahap ini tudung sudah tidak dipakai.

8. Membuka seluruh betis
Wanita ada terfikir, “Betulkah tindakan aku ni? Apakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu?” Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata, “Ahh!! Tidak.. Sekarang zaman dah berubah. Dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka. Yang seksi-seksi terutama, mesti tidak terlalu seksi tapi terbuka sedikit. Di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis. Kalau kamu tidak ikut kamu akan ketinggalan zaman.” Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.

9. Serba mini
Setelah pakaian menampakkan seluruh betis menjadi kebiasaan, datang lagi syaitan menghasut, “Pakaian kamu perlu ada variasi. Jangan pakai yang seperti itu saja. Kamu perlu pakai skirt mini. Kamu akan nampak lebih seksi dan menawan.” Maka pakailah wanita ini skirt mini malahan bukan skirt saja yang mini, bajunya, skirtnya, semuanya dah menjadi kecil dan seksi. Bajunya juga sudah bervariasi seperti berlengan pendek, merendahkan sebagian dada dan sebagian pehanya. Ada yang dikhaskan untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam dan sebagainya.

10. Hampir semua terbuka
Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik, “Pakailah kamu bikini.. Semua orang di sana pakai baju itu. Kamu tak perlu malu.” Wanita ini pun tanpa segan lagi memakai bikini yang hanya menutup sebahagian dada dan pahanya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi.

PAKAI TUDUNG BRA DI TANGAN


Laundry day: A photo of a Muslim woman holding a bra taken by a Canadian Muslim arts student, has caused outrage at her university

Karya seni seringkali mengundang pro-kontra kerana bersifat subjektif. Demikian pula yang dialami Soraya Graham.
Dia memotret seorang gadis yang mengenakan hijab (baju kurung) sedang mempamerkan bra setelah dicuci di ruang laundry. Foto hitam putih itu langsung diprotes kalangan pelajar muslim di kampus-kampus Kanada.
Padahal gadis yang difoto adalah kawan seasrama di Universitas Thompson Rivers, Kota Kamloops, Kanada. Graham, 24 tahun, juga seorang pemeluk Islam. Mahasiswi jurusan seni rupa ini mengaku ingin menggambarkan susuk muslimah berhijab yang manusiawi, yakni juga memakai bra.?
Karya foto ini merupakan tugas mata kuliah yang dipamerkan di lobi kampus , seperti dilansir harian the Daily Mail.
Ide Graham rupanya tidak diterima beberapa rakan lain. Khabar mengenai foto yang dinilai provokatif itu segera menyebar ke kampus lain dan mengundang kemarahan pelajar muslim di Kanada. Puluhan mahasiswa berunjuk rasa meminta permintaan maaf dari si pemotret. Bahkan Kedutaan Besar Arab Saudi mengirim nota protes ke Kementerian Pendidikan Kanada gara-gara publikasi foto itu.
Muslimah yang sejak lahir hidup di Kanada ini merasa hairan mengapa fotonya dianggap provokatif. "Setahu saya tidak ada hal yang sifatnya memojokkan pihak tertentu di foto saya itu, dan lagi, di negara ini, bukankah semua orang bebas berekspresi asalkan tidak melukai orang lain?" ujar Graham.
Ernie Kroeger,pensyarah yang memberi penugasan pada Graham, berusaha membela muridnya. "Mengapa beberapa pihak yang tidak sepakat dengan karya itu menolak duduk bersama dan menyampaikan keberatan mereka?" kata Kroeger.
Hingga berita ini dilansir belum ada pernyataan rasmi dari pihak kampus mahupun jabatan pendidikan terkait tuntutan para pengunjuk rasa.

hot Mimi di Internet




Filem 3GP belum ditayangkan tetapi Mimi (One Nation Emcee) mula resah memikirkan penyebaran beberapa klip video dalam Internet yang menyatakan ia adalah rakaman aksi seksnya

Mimi atau nama penuhnya, Shamimi Amalina Norhisham, 25, berkata dia tidak menyangka ada adegan filem itu yang kini berleluasa tersebar di Internet dengan tajuk yang jelas memaparkan dia melakukan hubungan seks itu.
“Saya memang tidak tahu pasal penyebaran klip video itu kerana sudah lama tidak melayari Internet. Namun yang pasti, itu hanya sedutan lakonan saya. Klip itu antara adegan dalam filem Klip 3GP yang saya jayakan.
“Malah, lakonan yang saya jayakan juga dilakukan secara profesional, jadi jangan kata saya sanggup ketepikan agama semata-mata untuk berjaya dalam bidang lakonan.
“Sehubungan itu, saya sungguh kesal dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang mahu menjatuhkan maruah saya,” katanya.
Menurut Mimi, kebanyakan aksi yang boleh dianggap lucah itu disunting supaya ia nampak seperti adegan sebenar, sedangkan sewaktu penggambaran, watak tambahan atau pendua digunakan supaya kelihatan seperti dirinya.

JUAL DARA DEMI IBU


Wanita itu berjalan agak ragu memasuki hotel lima bintang .

Sang petugas hotel yang berdiri di samping pintu hotel menangkap kecurigaan pada wanita itu. Tapi dia hanya memandang saja dengan waspada ke arah langkah wanita itu yang kemudian mengambil tempat duduk di lounge yang agak di mewah.
Petugas hotel itu memperhatikan sekian lama, ada sesuatu yang harus dicurigainya

a terhadap wanita itu. Karena dua kali waiter mendatanginya tapi, wanita itu han
ya menggelengkan kepala. Mejanya masih kosong. Tak ada yang dipesan. Lantas untuk apa wanita itu duduk seorang diri. Adakah seseorang yang sedang ditunggunya.
Petugas hotel itu mulai berfikir bahawa wanita itu bukanlah jenis wanita nakal yang biasa mencari mangsa di hotel ini. Usianya nampak belum terlalu dewasa. Tapi tidak juga anak-anak. Sekitar usia remaja yang sedang beranjak dewasa.
Setelah sekian lama, akhirnya memaksa petugas hotel itu untuk mendekati meja wanita itu dan bertanya:
"Maaf, cik ... Apakah anda sedang menunggu seseorang?
"Tidak! "Jawab wanita itu sambil mengalihkan wajahnya ke tempat lain.
"Lantas untuk apa cik duduk disini?
"Apakah tidak boleh? "Wanita itu mulai memandang ke arah sang petugas hotel.
"Maaf, Nona. Ini tempat berkelas dan hanya diperuntukan bagi orang yang ingin menikmati layanan kami.''
"Maksud, kamu?
"Anda harus memesan sesuatu untuk boleh duduk disini"
"Nanti saya akan pesan setelah saya ada wang.
Tapi sekarang, izinkanlah saya duduk disini untuk sesuatu yang akan saya jual "Kata wanita itu dengan suara lambat.
"Jual? Apakah anda menjual sesuatu disini?"
Petugas hotel itu memperhatikan wanita itu. Tak nampak ada barang yang akan dijual. Mungkin wanita ini adalah "sales girl" yang hanya membawa browser.
"Ok, lah. Apapun yang akan anda jual, ini bukanlah tempat untuk berjualan. Mohon mengerti."
"Saya ingin menjual diri saya, "Kata wanita
itu dengan tegas sambil menatap dalam dalam kearah petugas hotel itu.
Petugas hotel itu terkesima sambil melihat ke kiri dan ke kanan.
"Mari ikut saya, "Kata petugas satpam itu memberikan isyarat dengan tangannya.
Wanita itu menangkap sesuatu tindakan kooperativ karana ada secuil senyum diwajah petugas satpam itu. Tanpa ragu wanita itu melangkah mengikuti petugas satpam itu.
Di koridor hotel itu terdapat kerusi yang hanya untuk satu orang. Di sebelahnya ada telepon antara ruangan yang tersedia khusus bagi pengunjung yang ingin menghubungi penghuni kamar di hotel ini. Di tempat inilah deal berlangsung.
"Apakah anda serius?"
"Saya serius "Jawab wanita itu tegas.
"Berapa tarif yang anda minta?"
"Setinggi tingginya..' '
"Mengapa? Petugas hotel itu terkejut sambil menatap wanita itu.
"Saya masih perawan"
"Perawan? "Sekarang petugas satpam itu benar benar terperanjat. Tapi wajahnya berseri. Peluang emas untuk mendapatkan rezeki berlebih hari ini.. Fikirnya.
"Bagaimana saya tahu anda masih perawan?''
"Gampang sekali. Semua pria dewasa tahu membezakan mana perawan dan mana bukan. Ya kan ...''
"Kalau terbukti tidak?
"Tidak usah bayar ...''
"Baiklah ..."Petugas hotel itu menghela napas. Kemudian melirik ke kiri dan ke kanan.
"Saya akan membantu mendapatkan pria kaya yang ingin membeli keperawanan anda."
"Cubalah."
"Berapa tarif yang diminta?"
"Setinggi tingginya."
"Berapa?"
"Setinggi tingginya. Saya tidak tahu berapa?"
"Baiklah. Saya akan tawarkan kepada tamu hotel ini. Tunggu sebentar ya."
Petugas satpam itu berlalu dari hadapan wanita itu.
Tak berapa lama kemudian, petugas hotel itu datang lagi dengan wajah cerah.
"Saya sudah dapatkan seorang penawar. Dia minta Rm 5 ribu. Bagaimana?"
"Tidak adakah yang lebih tinggi?"
"Ini termasuk yang tertinggi, "Petugas hotel itu mencoba meyakinkan.
"Saya ingin yang lebih tinggi...''
"Baiklah. Tunggu disini ..."Petugas hotel itu berlalu.
Tak berapa lama petugas hotel itu datang lagi dengan wajah lebih berseri.
"Saya dapatkan harga yang lebih tinggi. Rm 6 ribu. Bagaimana?"
"Tidak adakah yang lebih tinggi?"
"Nona, ini harga sangat pantas untuk anda. Cubalah bayangkan, bila anda ditiduri oleh pria, anda tidak akan mendapatkan apa apa. Atau andai perawan anda diambil oleh kekasih anda, andapun tidak akan mendapatkan apa apa, kecuali janji. Dengan wang Rp. 6 juta anda akan menikmati layanan hotel berbintang untuk semalam dan keesokan paginya anda bisa melupakan semuanya dengan membawa wang banyak. Dan lagi, anda juga telah berbuat baik terhadap saya. Kerana saya akan mendapatkan komisen dari transaksi ini dari tamu hotel. Adilkan. Kita sama sama butuh ..."
"Saya ingin tawaran tertinggi ... "Jawab wanita itu, tanpa peduli dengan celoteh petugas hotel itu.
Petugas hotel itu terdiam. Namun tidak kehilangan semangat.
"Baiklah, saya akan carikan tamu lainnya.
Tapi sebaiknya anda ikut saya.
Tolong kancing baju anda disingkapkan sedikit.
Agar ada sesuatu yang memancing mata orang untuk membeli. "Kata petugas hotel itu dengan agak kesal.
Wanita itu tak peduli dengan saran petugas hotel itu tapi tetap mengikuti langkah petugas hotel itu memasuki lift.
Pintu kamar hotel itu terbuka. Dari dalam nampak pria bermata sipit agak berumur tersenyum menatap mereka berdua.
"Ini yang saya maksud, tuan. Apakah tuan berminat? " Kata petugas hotel itu dengan sopan.
Jejaka bermata sepet itu menatap dengan seksama kesekujur tubuh wanita itu ...
"Berapa? "Tanya jejaka itu kepada Wanita itu.
"Setinggi tingginya "Jawab wanita itu dengan tegas.
"Berapa harga tertinggi yang sudah ditawar orang? "Kata jejaka itu kepada sang petugas hotel
"Rm 6 ribu, tuan"
"Kalau begitu saya berani dengan harga Rm 7 ribu untuk semalam."
Wanita itu terdiam.
Petugas hotel itu memandang ke arah wanita itu dan berharap ada jawapan bagus dari wanita itu.
"Bagaimana? "tanya jejaka itu.
''Saya ingin lebih tinggi lagi ..."Kata wanita itu.
Petugas hotel itu tersenyum kecut.
"Bawa pergi wanita ini. "Kata jejaka itu kepada petugas hotel sambil menutup pintu kamar dengan keras.
"Nona, anda telah membuat saya kesal. Apakah anda benar benar ingin menjual?"
"Tentu!"
"Kalau begitu mengapa anda menolak harga tertinggi itu ..."
"Saya minta yang lebih tinggi lagi ...''
Petugas hotel itu menghela napas panjang. Seakan menahan emosi. Dia pun tak ingin kesempatan ini hilang.
Dicubanya untuk tetap membuat wanita itu merasa nyaman bersamanya.
"Kalau begitu, kamu tunggu ditempat tadi saja, ya. Saya akan mencuba mencari penawar yang lainnya."
Di lobi hotel, petugas hotel itu berusaha memandang satu persatu jejaka yang ada. Berusaha mencari pelangan yang biasa memesan wanita melaluinya. Sudah sekian lama, tak ada yang nampak dikenalnya. Namun, tak begitu jauh dari hadapannya ada seorang jejaka yang sedang berbicara lewat telepon di genggamanya.
"Bukankah kelmarin saya sudah kasih kamu wang Rm25,000.00.
Apakah itu tidak cukup? Terdengar suara jejaka itu berbicara.
Wajah jejaka itu nampak masam seketika.
"Datanglah kemari. Saya tunggu. Saya perlukan kamu.
Kan sudah seminggu lebih kita tidak ketemu, ya sayang?!"
Kini petugas hotel itu tahu, bahwa jejaka itu sedang berbicara dengan wanita.
Kemudian, dilihatnya, jejaka itu menutup teleponnya. Ada kekesalan diwajah jejaka itu.
Dengan tenang, petugas hotel itu berkata kepada jejaka itu: "Bang, apakah anda perlukan wanita ... ???"
Jejaka itu menatap sekilas kearah petugas hotel dan kemudian memalingkan wajahnya.
"Ada wanita yang duduk disana, "Petugas hotel itu menujuk kearah wanita tadi.
Petugas hotel itu tak kehilangan akal untuk memanfaatkan peluang ini. "Dia masih dara..''
Jejaka itu mendekati petugas hotel itu.
Wajah mereka hanya berjarak setengah meter. "Benarkah itu?"
"Benar, bang."
"Kalau begitu kenalkan saya dengan wanita itu ..."
"Dengan senang hati. Tapi, bang ...Wanita itu minta harga setinggi tingginya.''
"Saya tidak peduli ... "jejaka itu menjawab dengan tegas.
Jejaka itu menyalami hangat wanita itu.
"Bapak ini sedia membayar berapapun yang kamu minta. Nah, sekarang seriuslah ..."Kata petugas hotel itu dengan nada kesal.
"Mari kita bicara dikamar saja."Kata jejaka itu sambil menyisipkan wang kepada petugas hotel itu.
Wanita itu mengikuti jejaka tersebut menuju kamarnya.
Di dalam kamar ...
"Beritahu berapa harga yang kamu minta?"
"Seharga untuk kesembuhan ibu saya dari penyakit"
"Maksud kamu?"
"Saya ingin menjual satu satunya harta dan kehormatan saya untuk kesembuhan ibu saya. Itulah cara saya berterima kasih ...."
"Hanya itu ...''
"Ya ...!"
Jejaka itu memperhatikan wajah wanita itu. Nampak terlalu muda untuk menjual kehormatannya. Wanita ini tidak menjual cintanya. Tidak pula menjual penderitaannya. Tidak! Dia hanya ingin tampil sebagai petarung gagah berani ditengah kehidupan sosial yang tak lagi gratis. jejaka ini sedar, bahwa dihadapannya ada sesuatu kehormatan yang tak ternilai. Melebihi dari kehormatan sebuah perawan bagi wanita. Iaitu keteguhan untuk sebuah pengorbanan tanpa ada rasa sesal. Wanita ini tidak melawan gelombang laut melainkan ikut kemana gelombang membawa dia pergi. Ada kepasrahan diatas keyakinan tak tertandingi. Bahwa kehormatan akan selalu bernilai dan dibeli oleh orang terhormat pula dengan cara-cara terhormat.
"Siapa nama kamu?"
"Itu tidak penting. Sebutkanlah harga yang mampu anda bayar ... "Kata wanita itu
"Saya tak tahu untuk menyebutkan harganya. Kerana kamu bukanlah sesuatu yang pantas ditawar."
''Kalau begitu, tidak ada kesepakatan!"
"Ada ! Kata jejaka itu seketika.
"Sebutkan!"
"Saya membayar keberanianmu. Itulah yang dapat saya beli dari kamu.
Terimalah wang ini. Jumlahnya lebih dari cukup untuk membawa ibumu kerumah sakit.
Dan sekarang pulanglah ... "Kata jejaka itu sambil menyerahkan wang dari dalam beg kerjanya.
"Saya tidak mengerti ...''
"Selama ini saya selalu memanjakan perempuan simpanan saya.
Dia menikmati semua pemberian saya tapi dia tak pernah berterimakasih.
Selalu memeras. Sekali saya memberi maka selamanya dia selalu meminta.
Tapi hari ini, saya boleh membeli rasa terima kasih dari seorang wanita yang gagah berani untuk berkorban bagi orang tuanya.
Ini suatu kehormatan yang tak ada nilainya bila saya yang mampu saya bayar ...''
"Dan, apakah kamu ikhlas...?"
"Apakah wang itu kurang?"
"Lebih dari cukup, encik ..."
"Sebelum kamu pergi, boleh saya bertanya satu hal?"
"Silakan ...''
"Mengapa kamu begitu beraninya ..."
"Siapa bilang saya berani.
Saya takut encik...!
Tapi lebih dari seminggu saya berusaha mendapatkan cara untuk membawa ibu saya kerumah sakit dan semuanya gagal.
Ketika saya mengambil keputusan untuk menjual kehormatan saya maka itu bukanlah kerana dorongan nafsu.
Bukan pula pertimbangan akal saya yang `bodoh` ...
Saya hanya bersikap dan berbuat untuk sebuah keyakinan ..."
"Keyakinan apa?"
"Jika kita ikhlas berkorban untuk ibu atau siapa saja, maka Allah lah yang akan menjaga kehormatan kita ... "Wanita itu kemudian melangkah keluar kamar.
Sebelum sampai di pintu wanita itu berkata:
"Lantas apa yang encik dapat dari membeli ini ..."
"Kesadaran..."
.. . .
Di sebuah rumah di kawasan setingan.
Seorang ibu yang sedang terbaring sakit dikejutkan oleh dakapan hangat anaknya.
"Kamu sudah pulang, nak"
"Ya, bu ..."
"Kemana kamu pergi, nak ... ???''
"Menjual sesuatu, bu ..."
"Apa yang kamu jual?"Ibu itu menampakkan wajah kehairanan. Tapi wanita muda itu hanya tersenyum ...
Hidup sebagai yatim lagi miskin terlalu sia-sia untuk diratapi di tengah kehidupan yang serba pongah ini. Di tengah situasi yang tak ada lagi yang gratis. Semua orang berdagang. Membeli dan menjual adalah keseharian yang tak boleh dielakan. Tapi Allah selalu memberi tanpa soal, tanpa perhitungan ...
"Kini saatnya ibu untuk ke rumah sakit ..."
Di gendongnya ibunya dari pembaringan, sambil berkata: "Allah telah membeli apa yang saya jual...".
Teksi yang tadi ditumpanginya dari hotel masih setia menunggu di depan rumahnya. Dimasukannya ibunya kedalam teksi dengan hati-hati dan berkata kepada supir si pemandu teksi: "Hantar kami kerumah sakit ..."
***jangan terlalu berani meniru aksi wanita ini kerana anda mungkin tidak bernasib baik sepertinya.

Nasha Aziz Masa Skolah Mnengah


Gambar Nasha Aziz Ketika Sekolah Menengah ini merupakan
gambar yang di ambil semasa Nasha Aziz masih di sekolah menengah yang diambil pada tahun 1986 iaitu kira-kira 26 tahun lalu. Gambar ini di kongsi Nasha Aziz sendiri di wall Facebook beliau baru-baru ini.



Biodata Nasha Aziz 2012



NAMA SEBENAR: Noraishah Abdul Aziz

TEMPAT LAHIR: Kuala Lumpur
TARIKH LAHIR: 14 Mei 1971
STATUS: Bujang
KERJAYA: Model dan pelakon
ANTARA DRAMA: Duit Free, Drama Cik Mala Janda Berhias, Inspirion, Inikah Cinta, Diari Datin dan Kasih Tercipta
TEATER: Lantai T Pinkie
FILEM: Sepi, Otai, Puaka Tebing Biru, Buli Balik, Kemarau Cinta, Tak Ori Tapi Ok, Cinta Luar Biasa, Buli, Trauma, Laila Isabella, Gerak Khas The Movie, Bara, Burung Besi, Puteri Impian, Kad Cinta

PELAJAR SANGGUP BOGEL DEPAN KAMERA UNTUK DAPAT UNTUNG


"Sekiranya pelanggan mahu melihat pelajar itu membuka pakaian dan beraksi panas, mereka diarahkan untuk masuk ke ruangan peribadi dan membayar diantara 0.79 hingga 0.99 dollar bagi tempoh seminit," katanya.


Sanggup berbogel depan kamera untuk raih keuntungan.



- Sanggup jual diri, mahu hidup mewah -


KULIM - Hanya mahu hidup mewah dengan pendapatan lumayan setiap hari, golongan remaja hari ini rela menjual diri mereka menerusi laman web.


Pengerusi Persatuan Penguna Kulim, Mohd Zailan Hashim berkata, apa yang mengejutkan kebanyakan mereka terdiri daripada pelajar perempuan di Institut Pengajian Tinggi (IPT).

Menurutnya, pelanggan yang melayari laman web itu boleh berinteraksi bersama pelajar berkenaan dan meminta mereka melakukan apa sahaja aksi diingini.

"Sekiranya pelanggan mahu melihat pelajar itu membuka pakaian dan beraksi panas, mereka diarahkan untuk masuk ke ruangan peribadi dan membayar diantara 0.79 hingga 0.99 dollar bagi tempoh seminit," katanya.

Tinjauan Sinar Harian mendapati ada dalam kalangan mereka juga masih bersekolah.

Tambah Mohd Zailan, permasalahan ini mesti ditangani segera sebelum ia menjadi ikutan untuk memperoleh pendapatan sambilan yang tidak bermoral.

"Mereka yang terlibat boleh disiasat di bawah akta komunikasi. Pihak berkuasa seharusnya lebih peka terhadap permasalahan ini dan tidak mengambil sikap lepas tangan.

"Saya sangat berharap kementerian terlibat dapat menangani masalah keruntuhan akhlak golongan remaja ini dengan sewajarnya," katanya.

RAJA MUDA SULU MATI DITEMBAK


"Sejak petang semalam (kelmarin) hingga pukul 11 pagi ini (semalam) pasukan keselamatan terlibat dalam beberapa pertempuran di Kampung Tanjung Batu dan sekitar Kampung Tanduo," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.


SATU mayat pengganas Sulu ditemui diletakkan atas karpet selepas dipercayai mati dalam pertempuran di Kampung Tanduo, Lahad Datu kelmarin.

Raja Muda Sulu mati ditembak

LAHAD DATU - Saki-baki kumpulan pengganas Sultan Sulu diyakini berada dalam keadaan lemah ekoran Jeneral Raja Muda Azzumuddie Kiram yang mengetuai pencerobohan di Sabah terbunuh bersama 31 anggotanya dalam pertempuran di Kampung Tanduo dan Kampung Tanjung Batu di sini.
Sehingga semalam, jumlah musuh yang terbunuh sejak pertempuran bermula pada 1 Mac lalu seramai 52 orang. Bagi pihak pasukan keselamatan pula seramai lapan pejuang negara gugur.
Bagaimanapun, dalam pertempuran terbaharu kelmarin dan semalam, tiada kematian atau kecederaan dialami pihak pasukan keselamatan.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, 31 daripada pengganas termasuk seorang ketua puak musuh yang berpangkat Jeneral maut dalam pertempuran yang berlaku di Kampung Tanjung Batu petang kelmarin.
Seorang lagi pengganas berjaya ditembak mati pasukan keselamatan dalam pertempuran di Kampung Tanduo pada pukul 11 pagi semalam.
"Sejak petang semalam (kelmarin) hingga pukul 11 pagi ini (semalam) pasukan keselamatan terlibat dalam beberapa pertempuran di Kampung Tanjung Batu dan sekitar Kampung Tanduo," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.
Ismail bagaimanapun enggan mengesahkan status seorang Jeneral yang terbunuh ialah Azzumuddie yang merupakan adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III.
"Setakat ini kita belum dapat mengesahkan identiti Jeneral yang terbunuh berikutan keadaan yang berisiko dan membahayakan anggota keselamatan bagi mengeluarkan mayat-mayat pengganas yang terbunuh," kata beliau.

Selamat HAri Wanita sedunia 8 Mac 2013




Selamat hari wanita sedunia...MV tahu hari ni adalah hari wanita sedunia masa dengar HOt FM....PAtut My Ayu request lain dari yang lain...Semalam dia minta MV masak mee goreng utk bekal ke Sekolah...

Masa dia bangun tadi pagi..MV belum masak lagi..terus dia sedih"mama nda masak mee goreng kah??"sempat kah mama masak lagi ni?"..

Sedih juga dengar..Kakak oh kakak mama ingat bah permintaan kakak...Sempat bah mama masak..awal lagi..MV suruh dia pergi  mandi...Dan MV sediakan mee goreng permintaan dia..

KAkak minta mee goreng & telur dadar...selera pula My HAiakalAyuWani...Untuk air..kakak & abang minta MV bancuhkan air teh di botol sekolah mereka....

Inilah istimewa hari wanita bagi MV...biasanya kalau MV mau masak pagi2 dorang tak mau..tapi hari ni mmg MV bahagia betul....Terasa apa yg kita buat dihargai...

Ofismate pun ada wish selamat hari wanita....terima kasih...Buat semua kawan wanita,kakak,mama,MIL,biras MV Dan semua wanita di seluruh dunia....Selamat hari wanita...

Samsung Galaxy Note III Specs , 6-inch screen with 8 Core Processor



Samsung reportedly already started preparing the successor Galaxy Note II were quite successful in the market. According to a report from The Korea Times, Samsung will release Galaxy Note III with a 6 screen  inches.

If the rumors are true then Samsung confirmed as the only vendor that will have a device with a screen size of very varied. Initially Galaxy Note measures just 5.3 inches to 5.5 inches and then upgraded and now will be 6 inches. Additionally Galaxy Note III also reported has Exynos 5 processor with 8 core (octa-core). Galaxy Note III will be released around the end of 2013.