Tuesday, 22 May 2012

PANAS: Awek ‘Terbaru’ Khairul Fahmi Tunangan Orang?


KUALA LUMPUR – Dunia internet kecoh lagi pasal penjaga gawang gol skuad Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat atau Apex yang kini dikatakan bercinta pula dengan seorang gadis manis yang dikenali sebagai ‘Leuniey’ (gambarnya di atas).
Ia gara-gara seorang pemilik akaun laman sosial Twitter yang dikenali sebagai @MahSiH2.
Dia mendakwa Apex merupakan seorang “player” dan telah memutuskan hubungannya dengan kekasihnya sebelum ini, Dahlia Teck.
“Seorang yang tidak dikenali telah mencipta satu akaun Twitter dan menghebahkan pada umum yang penjaga gol kebangsaan yang juga berada pada tahap selebriti, Khairul Fahmi Che Mat telah putus perhubungan dengan Dahlia Teck dan menjalin hubungan dengan seorang gadis bernama Leuniey.
“Leuniey dikatakan telah memutuskan pertunangan pada 14 Januari lepas untuk bersama dengan Khairul Fahmi Che Mat. Perkara ini juga katanya telah heboh di bandar Kota Bharu, Kelantan,” kata blogger terkenal Abang Nara dari beautifulnara.com.
Mynewshub.my turut menjejak laman Twitter milik @MahSiH2 itu dan mendapati memang benar dakwaan Abang Nara mengenai gosip tersebut dan pemilik laman sosial itu kini sedang sibuk memaki hamun Leuniey yang dilabelkan sebagai ‘betina yang gatal’.
“Khairul fahmi,, mu tinggal dalia semata2 utk tino tu??? haktuihh. Kalo baik xpe gak… Ni sanggup putus tuney semata2 gilo ke mu…
“Leuniey si tino garik tu ado butik pengantin kat KB… Blajo bodoh tu yg jaga butik mek dio..
“Leuniey tu tuney ore. 2 minggu tuney pahtu mintak putus sbb kemaruk sgt dgn si khairul fahmi suara kepit… Puiii,” kata @MahSiH2 memburuk-burukkan Apex dan Leuniy.
Mynewshub.my cuba menghubungi Apex untuk mendapatkan maklum balas berhubung tuduhan @MahSiH2 namun taliannya gagal ditembusi.
InsyaAllah kami akan cuba menghubungi Apex lagi dalam masa terdekat, mungkin ada sesuatu yang ingin dia jelaskan, siapa tahukan? – Oleh ZAMZUKHAIRI NOORDIN

Terkejut lihat aksi seks adik


Gambar Hiasan

KAMPUNG RAJA – Seorang wanita terkedu apabila menyaksikan aksi seks adik lelakinya dengan seorang remaja perempuan di atas buaian berhampiran rumahnya di Kampung Jerebun, Hulu Besut pada 25 April lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, kejadian kira-kira jam 6 petang itu turut mengejutkan pasangan itu yang asyik berasmara di atas buaian.

Menurutnya, kakak lelaki itu kemudian bertanyakan adiknya apa yang dilakukan mereka dan adiknya itu mengaku melakukan hubungan seks dengan remaja perempuan terbabit.

“Sebelum itu, remaja perempuan berumur 14 tahun yang masih belajar dalam tingkatan dua di sebuah sekolah menengah di daerah ini telah keluar dari rumahnya di Bukit Tanah, Kerandang dan pergi ke rumah teman lelakinya di Kampung Jerebun,” katanya.

Kamaruddin berkata, ketika bersembang di halaman rumah teman lelakinya, lelaki tersebut telah melakukan seks dengan remaja perempuan itu di atas buaian di halaman rumah.

Menurutnya, lelaki itu terkejut apabila apa yang dilakukan disedari oleh kakaknya yang kebetulan melalui kawasan tersebut.

Sementara itu, keluarga remaja perempuan itu membuat laporan di Balai Polis Kampung Raja, kelmarin selepas mengetahui kejadian yang menimpa anaknya.

“Siasatan awal mendapati mereka mempunyai hubungan yang intim dan suspek dipercayai mengambil kesempatan merogol mangsa,” katanya.

Kamaruddin berkata, polis berjaya menahan suspek seorang iaitu seorang penganggur berumur 18 tahun berhubung kes itu.

Dia kini ditahan reman sehingga 25 Mei ini untuk siasatan lanjut.

Kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol yang sabit kesalahan boleh dihukum penjara maksimun 20 tahun dan sebatan.

15 Ciri Wanita Mudah Dikecewakan Lelaki


BAGI orang perempuan semestinya ada rasa sayang sepenuh hati terhadap seseorang lelaki yang di anggap penting dalam kehidupannya.
Tetapi, walau macam mana anda cuba curahkan kasih sayang kepada pasangan anda, tetap mahu menduakan anda, jika ini berlaku anda berkemungkinan memenuhi ciri-ciri perempuan di bawah.


1. Anda terlalu mudah membiarkan orang baru masuk dalam kehidupan peribadi anda.

2. Anda mudah tidak percaya pada diri, minda, dan berasa tak boleh hidup sendiri.

3. Anda tahu bahawa hubungan anda bermasalah, tetapi anda biarkannya sahaja.

4. Hampir semua hubungan anda pada masa lalu bermasalah.

5. Anda terlalu mudah jatuh cinta dan mudah jatuh pada kata-kata manis lelaki.

6. Anda senang mendengar pujian, dan lebih senang percaya pada kata-kata daripada memerhatikan sikap seseorang.

7. Anda terlalu terbuka, dan tak segan menceritakan tentang keburukan korang pada masa lalu.

8. Anda jenis orang yang emosional dan mudah menangis.

9. Anda selalu mengambil tindakan yang berlebihan dalam menyelesaikan masalah.

10. Yang pertama kali anda nilai dari seseorang adalah penampilannya.

11. Anda sering berasa takut dan kesepian.

12. Anda tergila-gilakan filem-filem berunsur drama percintaan yang mengalirkan air mata.

13. Anda cemburu buta.

14. Anda terlalu positif dan takut kehilangan pasangan anda.

15. Anda tak pedulikan kawan-kawan lain dan sering berada di sisi pasangan anda waktu keluar bersama.

Kelebihan Bulan Rejab

Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.
Sabda Nabi s.a.w.:
Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya’aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Sya’aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Malam awal Rejab mustajab do’anya.(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)

* Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).

* Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

* Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).

* Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.

* Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.

* Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.

* Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.

* Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.

* Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.

* Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.

* Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.

* Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.

* Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).
Berkata Saidina Ali:

* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur’an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah. Puasa Bulan Rejab wajib baginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Orang yang lemah dari berpuasa pada bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari sekurang-kurangnya sebiji roti. Sasiapa bersedekah pada
bulan Rejab seperti sedekah seribu dinar, dituliskan kepadanya tiap sehelai bulu ruma jasadnya seribu kebajikan, diangkat seribu darjat, dihapus seribu
kejahatan.

Tiap sehari puasanya pada bulan Rejab dan sedekahnya pada bulan Rejab seperti ibadat seribu Haji dan Umrah. Dibina mahligai seribu bilik dan seribu bidadari, lebih cantik daripada atahari seribu kali.

Bulan Rejab bulan Allah. Bersedekah pada bulan Rejab dijauhkan Allah daripada api neraka kerana kemuliaan bulan Rejab, Bulan Allah. Allah jadikan di belakang bukit Jabal Qar bumi, yang putih yang penuh dengan
Malaikat dengan panji-panji berhimpun pada tiap malam Rejab meminta ampun oleh mereka kepada Umat Muhammad.
Allah menjawap: Telah aku ampunkan mereka! Barangsiapa meminta ampun (bersitighfar) kepada Allah pagi dan petang 70 kali atau 100 kali, pada bulan
Rejab di haramkan tubuhnya daripada api neraka.

Sesiapa berpuasa sebulan pada bulan Rejab, Allah berseru kepadanya:
“Telah wajib hakmu atasKu, maka mintalah olehmu kepadaKu. Demi ketinggian Ku dankebesaranKu, tidak Aku tolakkan hajatmu. Engkau adalah jiranKu dibawah `arasyKu, engkau kekasihKu daripada segala makhlukKu,
engkau terlebih mulia atasKu. Sukakanlah kamu, tiada dinding antaraKu dan antarakau”.(dari kitabRaudatul Ifkar)

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya. Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun, kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

Siapa melapangkan kekeruhan, kesusahan, kesempitan orang mukmin pada bulan Rejab dikurniakan Allah kepadanya Mahligai yang besar di dalam syurga Firdaus.

Siapa berpuasa tiga hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya(berjaga), seperti dia berpuasa tiga ribu tahun.

Diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar tiap-tiap hari, ditunaikan 70 hajat ketika keluar nyawanya daripada jasadnya, 70 hajatnya di dalam kuburnya, 70 hajat ketika terbang suhuf (ketika Qur’an dinaik ketika berlalu di Titi Sirotalmustaqim.

Rejab ertinya ta’zim (kebesaran, keagungan, kemuliaan). (Rahmat, pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran, keagungan dan kemuliaan bulan Rejab itu
maka Allah limpahkan rahmatNya, kemurahanNya dan terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan beramal solih pada bulan Rejab, dengan berpuasa pada siangnya dan beribadat pada malamnya.

Demikianlah peri keistimewaannya keagungan bulan Rejab itu yang dinamakan dengan BULAN ALLAH.

REJAB bulan menabur benih.
SYA’ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.

REJAB menyucikan badannya.
SYA’ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.

REJAB bulan taubat.
SYA’ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.

Senarai Artis Yang Berhijrah Ke Jalan Allah

Artis di Malaysia yang sudah berhijrah.. Semoga mereka diberi kekuatan untuk terus istiqomah.. ♥ Amin..

Dia masuk bilik saya dan sentuh kemaluan saya


KLUANG: “Dia (suspek) masuk ke bilik tidur saya dan menekup muka menggunakan kain sebelum cuba menyentuh kemaluan saya,” kata adik Nurul Amin Mohamed Ishak yang hanya mahu dikenali sebagai Alya, 15.

Menurutnya, dalam kejadian jam 2 pagi Selasa lalu, suspek yang juga rakan abangnya memasukikediaman mereka dalam keadaan mabuk bersama seorang lagi rakannya. “Mereka memang sering datang ke sini. Bagaimanapun, pada malam kejadian mereka berkelakuan pelik dipercayai akibat mabuk.

“Ketika seorang lagi rakannya tidur di ruang tamu, dia menyelinap masuk ke bilik sebelum cuba merogol saya,” katanya.

Alya berkata, dalam kejadian itu, dia meronta dan berjaya meloloskan diri, manakala suspek melarikan diri bersama rakannya.

“Saya memaklumkan kejadian itu kepada ibu sebelum sampai ke pengetahuan abang.

“Berikutan itu, abang (Nurul Amin) mencari suspek, namun tidak menemuinya hinggalah mereka bertemu di satu kawasan di bandar Kluang, malam kelmarin.

“Sebaik menemuinya, abang membawa rakannya itu ke kawasan stor berhampiran rumah kami untuk berbincang sebelum keadaan menjadi tegang,” katanya.

Harian Metro difahamkan, mangsa yang bekerja sebagai buruh kasar di sini dipercayai maut akibat parah pada lehernya selepas dikelar menggunakan objek tajam.

Mangsa dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian berikutan kehilangan banyak darah sebelum dihantar ke Hospital Kluang, di sini. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai kejadian itu dan berkata, akan membuat sidang akhbar hari ini. – Harian Metro

Nazmi Faiz Bermain Untuk Kelab Portugal


Nazmi Faiz Bermain Untuk Kelab Portugal ! Nazmi Faiz telah menandatangani kontrak dan akan bermain di Eropah dalam kelab divisyen 1 Portugal , SC Beira Mar selama 3 tahun bersama kelab itu.

Menurut laman rasmi kelab terbabit, Nazmi Faiz telah melakukan yang terbaik bagi mendapatkan kontrak sehingga Jun 2015 kelak. Nazmi Faiz seterusnya bakal menjadi pemain kelab tersebut secara rasminya pada bulan Ogos ini setelah usianya mencapai 18 tahun.

“Sukar untuk menggambarkan perasaan saya pada waktu ini. Bermain dalam kelab dan liga Eropah telah lama menjadi impian saya. Latihan percubaan bersama Kelab Beira Mar adalah peluang terbaik saya dan saya telah pun berjaya melakukannya dengan baik. Saya sangat gembira dan sunguh teruja. Tidak sabar rasanya untuk memulakan perjalanan baru ini.” ujar Nazmi Faiz Mansor.

Kami  mengucapkan sekalung tahniah kepada Nazmi Faiz , semoga anda dapt pergi lebih jauh. Jangan sesekali mensia-siakan peluang ini dan harapan rakyat Malaysia. Semoga Nazmi terus berlatih dengan gigih dan berdiri setaraf pemain antarabangsa yang lain seperti Christiano Ronalda dan Leonardo Messi.

Fasha Sandha Bunting Bukan Di Projek



Fasha Sandha bunting bukan di projek ok? Pelakon Fasha Sandha menegaskan bunting bukan kerana projek haram.

Aktres yang baru sahaja bergelar isteri yang sah kepada Jejai ini melahirkan rasa terkilan apabila berita gembira kehamilannya dipertikaikan peminat dan sesetengah pihak yang mendakwa ianya hasil lepas ‘projek’ diluar negara.

Fasha Sandha dan Jejai yang mengesahkan beliau telah bunting pelamin baru ini memberi amaran kepada pihak yang berterusan menyebarkan fitnah, mereka akan mengambil tindakan undang-undang.

“Tidak logik kami membazir duit belanja buat majlis yang sebesar itu. Ingat tetamu yang turut hadir dan saksi pada majlis akad nikah itu siapa? Apa ingat kami hanya berlakon begitu?

“Cubalah fikir secara logik, pernikahan bukanlah boleh dibuat permainan. Jangan sesedap rasa membuat spekulasi yang bukan-bukan.

“Mereka ni faham tak apa itu bunting pelamin? Saya tidak mahu memberi sebarang komen berkaitan dakwaan yang langsung tidak masuk akal itu,” Tegas Fasha.