Tuesday, 29 January 2013

Kesan Berhenti Merokok Mengikut Jam


Gambar Misteri Terdapat Pada CD Windows Vista

Pernahkah anda membeli CD Windows Vista yang original? Jika ya, tahukah anda bahawa terdapat suatu gambar misteri yang tidak semua orang tahu pada bahagian luaran CD tersebut. Mungkin kita jarang dengar, sebab tidak ramai pengguna komputer yang menggunakansistem Windows Original. Cuba lihat CD Windows Vista milik anda, apakah imej yang anda dapat lihat? Atau adakah anda akan berjumpa dengan gambar misteri yang terdapat pada CD Windows Vista tersebut? Jom kita sama-sama lihat.






Lelaki Membunuh Seekor Ayam Dan Menghidupkannya Semula


3 Jenis Nafsu Yang Membawa Manusia Ke Syurga Atau Neraka (Mesti Baca)




Secara amnya nafsu terbahagi kepada 3 kategori-

1. Mutmainah.
Nafsu yang mendorong kearah kebaikan dan membawa ke syurga.
Al-Fajr [27] (Setelah menerangkan akibat orang-orang yang tidak menghiraukan akhirat, Tuhan menyatakan bahawa orang-orang yang beriman dan beramal soleh akan disambut dengan kata-kata): Wahai orang yang mempunyai jiwa yang sentiasa tenang tetap dengan kepercayaan dan bawaan baiknya!

[28] Kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati (dengan segala nikmat yang diberikan) lagi diredhai (di sisi Tuhanmu)!

[29] Serta masuklah engkau dalam kumpulan hamba-hambaku yang berbahagia

[30] Dan masuklah ke dalam SyurgaKu!


2. Lawwamah.

Nafsu pertengahan yang juga mendorong kearah kebaikan dan membawa ke syurga, tetapi apabila tidak dapat dilakukan kebaikan itu ia kemudian mencela dirinya kerana tidak dapat melakukan kebaikan.

Al-Qiyamat [2] Dan Aku bersumpah dengan “Nafsul Lawwaamah” (bahawa kamu akan dibangkitkan sesudah mati)!


3.Ammarah.
Nafsu yang mendorong kearah kejahatan dan membawa ke neraka.

Mereka yang mendalami ilmu tarekat memecahkan kategori nafsu ini sehingga kepada 5 dan 7 bahagian.

Nafsu berada didalam darah dan subur apabila makanan masuk kedalam badan. Syaitan ambil peluang melalui nafsu yang tercetus.

Puasa dapat mengurangkan nafsu (yang jahat) kerana kurangnya makanan yang masuk kedalam badan dan darah. Hasil dari puasa ialah taqwa (takut kepada Allah). Takut disini bukannya seperti takut kan harimau tapi takut bermakna hormat.Takut Allah murka, takut Allah tidak suka.

Orang lelaki buta bila nafsunya tegak. selepas reda nafsunya baru nampak dunia dan insaf.

Nabi Yusuf juga kata beliau tidak gerenti dengan ujian nafsu:-

Yusuf [53] Dan tiadalah aku berani membersihkan diriku; sesungguhnya nafsu manusia itu sangat menyuruh melakukan kejahatan, kecuali orang yang telah diberi rahmat oleh Tuhanku. Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Anda anak no berapa?



Anak No.1 - Berkepimpinan & Tegas.
Anak No.2 - Penyabar & Kelakar.
Anak No.3 - Manja & Matang.
Anak No.4 - Baik & Bergaya.
Anak No.5 - Baran & Cool.
Anak No.6 - Ramah & Manja.
Anak No.7 - Tegas & Lawak.
Anak No.8 - Menerima & Sabar.
Anak No.9 - Rileks & Pendiam.
Anak No.10 - Penyabar & Baik.
Anak No.11 - Banyak Cakap & Kelakar.
Anak No.12 - Penyabar & Mengada.
Anak No.13 - Manja & Pendiam.
Anak No.14 - Baik & Penyabar.
Anak No.15 - Menerima & Manja.

Thursday, 17 January 2013

ILMU GIGOLO ( ILMU PENAHLUK WANITA SEJAGAT )


asalamulaikum
salam perkenalan nama saya amirul tapi panggil jer miyul saya orang kedah
dah banyak yang saya kaji tentang ilmu ilmu didunia ney...tapi kebanyakan semua dari indonesia..
ramai orang ambil untuk disalah gunakannya saya harap ilmu ini akan beri kawan suatu yang baru...
pastikan kawan ikut arahan jika melakukan seuatu



Ilmu Gigolo adalah suatu ilmu untuk menahlukkan atau menudukkan sukmanya seseorang. Dengan ilmu ini insya Allah wanita yang galak, sombong, egois dan binal bisa Anda tahlukkan.. Konon dengan ilmu ini wanita yang susah ditahlukkan bisa dengan mudahnya Anda tahlukkan.
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمْ Ö يَآاَيُّهَا الَّذِيْنَ آَمَنُوْا لاَتَكُوْنُوْا كَالَّذِيْنَ اَذَوْا مُوْسَى فَبَرَّاَهُ اللهُ مِمَّا قاَلُوْا، وَكَانَ عِنْدَ اللهِ وَجِيْهاً Ö وَاَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّىْ Ö يُحِبُّوْنَهُمْ كَحُبِّ اللهِ Ö وَالْكاَظِمِيْنَ الْغَيْظَ وَالْعَافِيْنَ عَنِ النَّاسِ، وَاللهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِيْنَ Ö اَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَاَحْيَيْناَهُ وَجَعَلْناَلَهُ نُوْرًا يَمْشِىْ بِهِ فِى النَّاسِ كَمَنْ مَثَلَهُ فِى الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا، كَذَالِكَ زُيِّنَ Ö فَلَمَّا رَاَيْنَاهُ اَكْبَرْنَاهُ وَقَطَّعْنَ اَيْدِيَهُنَّ، وَقُلْنَ حَاشَ ِللهِ مَا هَذَا بَشَرًا، اِنْ هَذَا اِلاَّ مَلَكٌ كَرِيْمٌ Ö وَقُلِ الْحَمْدُ ِللهِ الَّذِىْ لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيْكٌ فِى الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيْرًا.
BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM. YAA AYYUHAL LADZIINA AAMANUU LAATAKUUNUU KALLADZIINA AADZAU MUUSAA FABARRO AHULLAAHU MIMMAA QOOLUU. WAKAANA ‘INDALLAAHI WAJIIHAA. WA ALQAITU ‘ALAIKA MAHABBATAN MINNII. YUHIBBUUNAHUM KAHUBBILLAAH. WAKAA DHIMIINAL GHOEDHO WAL ‘AFIINA ‘ANINNAASI. WALLAAHU YUHIBBUL MUHSINIINA. AWAMAN KAANA MAITAAN FA AHYAINAAHU WA JA’ALNAA LAHUU NUURON YAMSYII BIHII FINNAASI KAMAN MATSALUHUU FIDH-DHULUMAATI LAISA BIKHOORIJIN MINHAA. KADZAALIKA ZUYYINA. FALAMMAA ROAINAHUU AKBAR NAHUU WAQOTH-THO’NA AIDIYAHUNNA. WAQULNA HAASYAA LILLAAHI MAA HAADZAA BASYARON. INHADZAA ILLAA MALAKUN KARIIMUN. WAQULIL HAMDU LILLAAHIL LADZII LAM YATTAKHIDZ WALADAN WALAM YAKUN LAHUU SYARIIKUN FIL MULKI WALAM YAKUN LAHUU WALIYYUN MINADZ-DZULLI WAKABBIRHU TAKBIIRON.
Artinya : Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ( QS : Al Fatihah : 1 ) Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang mengikuti Musa, maka Allah membersihkannya dari tuduhan-tuduhan yang mereka katakan. Dan adalah dia seorang yang mempunyai kedudukan terhormat di sisi Allah ( QS : Al Ahzab : 69 ). Dan Aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang daripada Ku ( QS : Thaahaa : 39 ). Mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah ( QS : Al Baqarah : 165 ). Dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan ( QS : Ali ‘Imron : 134 ). Dan apakah orang yang sudah mati kemudian dia Kami hidupkan dan Kami berikan kepadanya cahaya yang terang, yang dengan cahaya itu dia dapat berjalan ditengah-tengah masyarakat manusia, serupa dengan orang yang keadaannya berada dalam gelap gulita yang sekali-kali tidak dapat keluar dari padanya? Demikianlah Kami jadikan ( QS : Al An’aam : 122 ). Maka tatkala wanita-wanita itu melihatnya, mereka kagum kepada keelokan rupanya, dan mereka melukai jari tangannya. Dan berkata : “ Maha sempurna Allah, ini bukanlah manusia, sesungguhnya ini tidak lain hanyalah malaikat yang Mulia “ ( QS : Yusuf : 31 ). Dan katakanlah : “ Segala puji bagi Allah yang tidak mempunyai anak dan tidak mempunyai sekutu dalam kerajaan-Nya dan tidak mempunyai penolong untuk menjaga-Nya dan kehinaan dan agungkanlah Dia dengan penjagaan yang sebesar-besarnya ( QS : Al Israa’ : 111 ).
Caranya : selama 41 hari setelah Anda selesai shalat lima waktu amalan Ilmu Gigolo dibaca sebanyak 7 x. Dan pada malam harinya amalan Ilmu Gigolo ini Anda baca sebanyak 11 x, tapi sebelum Anda membaca amalannya, bacalah terlebih dahulu :
- Istigfar sebanyak 7 x.
- Surat An Naas sebanyak 7 x.
- Sahadat sebanyak 7 x.
- Sholawat Nabi sebanyak 7 x.
لاَحَوْلَ وَلاَقُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيْم
- Laa haula walaa quwwata illaabillaaahil ‘aliyyil adziim sebanyak 7 x.
Kalau sudah mencapai 41 hari, kalau Anda mau mencoba atau mempergunakan amalan Ilmu Gigolo ini, caranya baca dahulu amalan Ilmu Gigolo sebanyak 3 x, kemudian sebutkan nama gadis yang dituju serta minta pada Allah agar ia tunduk pada Anda. Awas!!! kalau sudah berhasil harus Anda kawin, ingat ada hukum karma. @@@

Anak Gadis Derhaka, Buat Maksiat Depan Ibu



Seorang remaja perempuan 21 tahun yang tinggal bersama ibunya di sebuah taman perumahan di sini, sanggup menjadikan rumah mereka seperti rumah tumpangan dengan membawa rakan perempuannya berusia 23 tahun bersama teman lelaki masing-masing untuk menempiaskan nafsu.

Perlakuan sumbang dilakukan mereka diketahui penduduk setempat sebelum membuat aduan kepada Pejabat Agama Islam Daerah Kulim (PADK). Enam pegawai penguat kuasa PADK membuat membuat pemantauan dan mengepung rumah berkenaan kira-kira jam 3.30 pagi.

Pengadu yang tidak mahu namanya disiarkan berkata, seorang remaja perempuan yang ditahan sering memukul ibunya dan perbuatan itu mengakibatkan ibunya itu takut untuk membuat laporan polis atau PADK.
“Pasangan ini sudah lama melakukan perlakuan maksiat di rumah mereka dengan membawa balik teman lelaki masing-masing. Perkara ini berlaku sejak enam bulan lalu. Ibu suspek tidak berani menegur anak perempuannya, kerana takut dipukul dan diherdik sekiranya berbuat demikian,” katanya.

Ketika serbuan dibuat, PADK terpaksa menunggu kira-kira 10 minit sebelum pintu rumah dibuka. Setelah memperkenalkan diri sebagai penguat kuasa PADK, tiga dari enam penguat kuasa terlibat meminta kebenaran masuk ke rumah untuk membuat pemeriksaan.

Jurucakap PADK berkata, ketika pemeriksaan dibuat, mereka menemui dua lelaki dan tiga perempuan termasuk ibu kepada seorang remaja terlibat. Dari siasatan awal dijalankan mendapati, pasangan yang berada dalam rumah itu tidak mempunyai sebarang hubungan mahram.

Mereka kemudiannya dibawa ke Balai Polis Kulim untuk membuat laporan dan akan disiasat di bawah seksyen 9 Enakmen Jenayah Syariah Kedah 1988. Jika sabit kesalahan mereka boleh dikenakan hukuman setahun penjara atau denda RM2,000 atau kedua-duanya sekali.

“PADK akan mengarahkan semua terlibat hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Kulim pada tarikh dan masa ditetapkan. Sekiranya ingkar, waran tangkap akan dikeluarkan terhadap diri mereka,” katanya.

Selamba je awek ni jalan ditempat begini


Pekerja bank di China perlukan 40 hari untuk mengira wang penyimpan ini



Tiga pekerja Bank Zhengzhou di Henan China menghabiskan waktu berhari-hari menghitung jumlah wang seorang penyimpan bernama Cui. Pekerja itu harus bersabar menghitung tumpukan wang simpanan sambil mengenakan mask.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Rabu (16/1),lelaki tu menabung  dalam bentuk wang  kertas pecahan terkecil. Wang itu dia kumpulkan selama enam bulan.

Tak disebutkan alasan mengapa dia baru menyimpan wangnya di bank selama itu. Dia diyakini memiliki kilang dan wang itu berasal dari para pelanggannya.

Cui telah mendatangi sejumlah bank untuk menyimpan wangnya itu tapi dia selalu ditolak hingga akhirnya Bank Zhengzhou bersedia menerima wangnya.

Wang pecahan dalam bentuk kertas di China ada senilai 1 Jiao, 5 Jiao, 1 Yuan, 5 Yuan, 10 Yuan, 20 Yuan, 50 Yuan dan 100 Yuan. Uang 1 Yuan.

Sejumlah media di China menyebutkan ketiga orang pekerja itu telah menghabiskan waktu tiga hari untuk menghitung.

Jika ketiga karyawan itu oleh  menghitung selama tiga hari maka diperkirakan semua wang itu akan selesai dihitung sekitar 40 hari kemudian.

Saya tak sangka video itu meletop - KS Bawani (Video)


Cube Teka Kerata M7 Safee Sali


Cube Teka Safee Sali Dengan  kereta M7 ???

Aaron Aziz Jual Diri Di Laman Sosial



Tahun lalu kemenangan pelakon ini pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian telah mencetuskan kontroversi.

Ia gara-gara dia bukan rakyat Malaysia tetapi telah memenangi Artis Paling Popular.

Tahun ini anugerah berkenaan kembali lagi dan pelakon yang dimaksudkan itu, telah tersenarai dalam tujuh kategori!

Wah banyak tu.. Dia tidak lain dan tidak bukan adalah aktor kacak, Aaron Aziz.

Namun begitu, sewaktu diajukan soalan apakah perasaannya ketika disenaraikan dalam tujuh kategori anugerah pada kali ini dan adakah dirinya berharap untuk memenangi kesemua anugerah tersebut, Aaron ada menjelaskannya.

“Saya tak mengharap, tapi siapa yang tak nak menang. Semua orang nak menang.

“Kalau rezeki sudah masuk dalam senarai top 5 pun dah cukup bagus. Terima kasih kepada kelab peminat saya yang tak pernah jemu-jemu menyokong kerjaya saya sampai hari ini.

“Sebenarnya lagi banyak pencalonan, lagi bertambah ‘stress.’ Kalau dalam banyak-banyak tu satu pun tak menang memang ‘stress’ juga la,” kata Aaron Aziz yang dipetik dari Ohbulan, di sini, hari ini.

Mengulas lebih lanjut, ada yang mendakwa Aaron ‘jual diri’ di laman-laman media untuk meraih simpati supaya peminat mengundinya.

Sambil tergelak Aaron menjawab, “Setakat ini saya tak ada buat ‘promotion’ macam tu”.
“Selalunya saya buat majlis tertutup untuk peminat-peminat saya dan dalam majlis tersebut memang tiada pihak media kerana ia adalah ‘private’ majlis antara saya dan peminat sahaja.

“Untuk apa-apa majlis yang saya adakan bersama peminat saya rasa ia tidak perlu diwar-warkan kepada umum,” katanya.

Tukang Cuci Curi Kereta Api Di Sweden



Stockholm – Seorang tukang cuci kini tenat selepas mencuri sebuah kereta api dan merempuhnya pada sebuah rumah pangsa.

Wanita berkenaan terlantar dalam keadaan tersepit di pinggir bandar Stockholm, Sweden selama dua jam sebelum pasukan penyelamat menariknya keluar dan motif tindakannya masih misteri.

“Ia seperti adegan dalam sebuah filem. Kami menerima aduan mengenai sebuah kereta api hilang pada pagi Selasa dan kemudian menemuinya terperosok pada sebuah rumah, ” kata jurucakap polis.

Menurut polis, wanita yang berusia 20 tahun itu, tukang cuci di dalam kereta api berkenaan bertindak mencurinya secara tiba-tiba. Kereta api itu tidak bergerak dan kosong ketika dia melarikannya sejurus selepas jam 2 pagi.

Menurut laporan media tempatan, terdapat lima penghuni tidur di flet itu kejadian. Mereka bagaimanapun terselamat.

Jurucakap polis, Ulf Lindgren berkata: “Mujur tidak ada sesiapa di rumah itu yang cedera. Ketua Perkhidmatan Kecemasan mengarahkan rumah itu dikosongkan atas alasan keselamatan.” Jurucakap syarikat kereta api itu, Arivva berkata: “Tukang cuci itu mencuri kereta api berkenaan tanpa sebab. Dia bekerja sebagai tukang cuci tetapi berjaya masuk dan mencuri sebuah daripada kenderaan berkenaan.
Kami masih menyiasat bagaimana kejadian itu boleh berlaku.” Wanita berkenaan cedera parah dan dibawa dengan helikopter ke Hospital Universiti Karolinska dalam keadaan tenat.

Pengendali kereta api itu berkata, wanita terbabit melanggar sekatan di stesen terakhir dan kereta api itu terus meluncur sejauh kira-kira 30 meter di kawasan tanpa landasan sebelum merempuh apartmen berkenaan. – The Sun

Helikopter Terhempas Di London




LONDON – Sebuah helikopter melanggar sebuah kren dan terhempas di sebatang jalan raya di pusat bandar raya ini semasa waktu puncak semalam dengan dua terbunuh serta sembilan orang lagi cedera, kata pihak berkuasa semalam.

Helikopter tersebut terhempas di selatan Sungai Thames berhampiran stesen kereta api bawah tanah di Vauxhall dekat bangunan agensi perisikan Britain, MI6.

Polis berkata, seorang mangsa mengalami kecederaan yang serius.
Perkhidmatan Ambulans London memberitahu, beberapa orang yang cedera ringan pula dirawat di sebuah hospital berdekatan.

Seorang pegawai polis, Neil Basu mengesahkan juruterbang helikopter itu mati termasuk seorang orang awam.

Mengulas nahas berkenaan, Kementerian Pertahanan menyatakan, helikopter berkenaan bukan milik tentera manakala kemalangan itu juga dipercayai bukan serangan pengganas.

Rakaman saluran berita Sky News menunjukkan bangkai helikopter itu sedang terbakar di atas jalan raya dengan kawasan sekitarnya dipenuhi asap hitam.

Beberapa saksi berkata, helikopter itu melanggar sebuah kren yang berada di atas bumbung bangunan penginapan setinggi 50 tingkat iaitu Menara Dermaga St. George.

Seorang pekerja di kawasan berdekatan, Allen Crosbie berkata, letupan yang berlaku menyebabkan dia dan beberapa orang lain yakin bahawa bandar raya ini sedang diserang.

“Saya 100 peratus yakin bahawa kejadian itu adalah serangan pengganas,” kata lelaki tersebut.
“Terdapat serpihan bangkai helikopter dan asap hitam berkepul-kepul,” tambahnya.

Punca nahas masih disiasat tetapi seorang pakar penerbangan, Chris Yates memberitahu, cuaca berkabus mungkin menjadi faktor kemalangan itu berlaku.

Pihak berkuasa juga akan memeriksa sama ada kren tersebut mempunyai lampu navigasi.

HANGAT! - Guru Saman Mais, 3 Pihak Lain RM1j




SHAH ALAM — Seorang guru wanita semalam memfailkan saman RM1 juta terhadap empat pihak termasuk Majlis Agama Islam Selangor (Mais) berhubung penyebaran laporan mendakwa plaintif seorang pengikut kumpulan ajaran sesat di Sepang dua tahun lepas.

Shahriah Omar, 47, yang mengajar di Sepang, memfailkan writ saman itu menerusi Tetuan Kesavan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.

Beliau menamakan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam (R&D) Pejabat Agama Islam Daerah Sepang, Ariff Alfian Norazman sebagai defendan pertama; Pendaftar Kanan Pejabat Agama Islam Daerah Sepang, Abd Halim Mt Esa (defendan kedua); Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor Datuk Marzuki Hussin (defendan ketiga) dan Mais defendan keempat.

Menerusi pernyataan tuntutan, plaintif mendakwa surat bertarikh 16 Mei 2011 mengenai “Pengesahan Siasatan Kes Ajaran Sesat” dan Laporan Mengenai Aduan Ajaran Yang Bertentangan Dengan Ajaran Islam bertarikh 26 Mei 2011 disebarkan kepada beberapa pihak termasuk ke sekolah plaintif.

Malah plaintif mendakwa kedua-dua dokumen itu juga diperoleh bekas suaminya dan digunakan sebagai eksibit dalam afidavit yang diikrarkan bekas suaminya dalam permohonan mendapatkan hak penjagaan anak.

Surat bertarikh 16 Mei itu didakwa dikeluarkan defendan kedua dan laporan bertarikh 26 Mei itu dikeluarkan defendan pertama dan kedua.

Defendan didakwa menggambarkan plaintif sebagai pengikut ajaran sesat, rosak akidah, melanggar ajaran Islam dan tidak layak memegang jawatan guru.

Plaintif mendakwa beliau diputuskan defendan sebagai pengikut ajaran sesat tanpa kenyataannya diambil, siasatan masih belum disempurnakan dan plaintif masih belum didakwa di mahkamah atau didapati bersalah.
Sehubungan itu, plaintif memohon tuntutan ganti rugi RM1 juta, ganti rugi teruk dan teladan serta faedah lima peratus, kos dan sebarang relif yang difikirkan sesuai mahkamah. — BERNAMA

KUCING TERSELAMAT DARI MENJADI HIDANGAN AKBIBAT EKSIDEN

Locals save them from Changsha roadside after being stranded for 24hrs
Surviving cats were packed off to a pet clinic for treatment following crash

These pictures capture the moment animal lovers come to the rescue of more than 1,000 cats found starving, thirsty and cramped in cages on the back of a crashed lorry in China.The cats were destined for the restaurants of Guangdong until the road accident in Changsha, Hunan province delayed the journey by 24 hours and enabled the 50 locals to rescue them.They were nursed with food, water and milk before being packed off to Changsha Small Animal Protection Association for treatment.

Volunteers save more than 1,000 cats locked in wooden cages without food and water, after a traffic accident on a street of Changsha, Hunan province, yesterday.
















Stesen minyak Dirempuh Pemandu Wanita



Pekerja sebuah stesen minyak di Kampung Pintu Geng di sini, berdepan dengan detik kecemasan apabila kedai serbaneka di premis tersebut  dirempuh oleh sebuah kereta kira-kira jam 10.45 pagi semalam.

Kejadian itu dipercayai berlaku apabila kereta yang dipandu oleh seorang wanita yang berusia 46 tahun hilang kawalan lalu merempuh premis tersebut selepas mengisi minyak.

Rempuhan tersebut mengakibatkan pintu hadapan premis serbaneka itu pecah dan turut merosakkan sebahagian barangan yang ada di dalamnya.

Bagaimanapun, difahamkan pemandu kereta tersebut hanya mengalami kecederaan ringan dan mendapatkan rawatan di klinik berhampiran.

Pekerja stesen minyak, Norhanim Nadia Khalid, 24, berkata, semasa kejadian itu dia sedang bertugas bersama rakannya, Nik Nur Haslinda Nik Hashim, 18, di kaunter bayaran.
“Kejadian itu berlaku dengan cukup pantas tanpa kami sedari dan pada awalnya saya menyangka pam meletup.

“Sehinggalah saya ternampak sebuah kereta sudah berada di dalam premis ini,” katanya kepada pemberita.
Menurutnya, ekoran kejadian tersebut dia dan rakannya itu terpaksa merangkak keluar untuk menyelamatkan diri.

Dia berkata, ketika kejadian tersebut berlaku tiada pelanggan yang berada di dalam premis serbaneka tersebut.

Rekaan Baju Seperti Tak Pakai Baju (10 Gambar)