Thursday, 25 July 2013

BUKA PUASA MAKAN BABI.., ARTIS WANITA MELAYU NI BANGGA SOKONG ALVIN & VIVIAN.


Umum sedia maklum mengenai pasangan blogger yang mencipta kontroversi beberapa minggu lalu selepas memuat naik sekeping foto menunjukkan mereka sedang menikmati hidangan Bak Kut Teh sambil mengucapkan Selamat Berbuka Puasa.

Akibat daripada itu, ramai rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dan menganggap ianya tidak bermoral. Walaupun Alvin dan Vivian atau lebih dikenali sebagai Alvivi telah dipenjarakan sementara menunggu kes dibicarakan semula, namun isu ini masih hangat diperkatakan apabila Sazzy Falak dikatakan menyokong pasangan itu.

Sazzy mula dicemuh peminat apabila selebriti itu dilihat telah berkongsi sebuah artikel yang ditulis oleh seorang blogger lain dan menulis status seolah-olah memihak kepada Alvivi di laman Facebook miliknya.

Namun melalui portal Malaysian Digest, Sazzy telah menafikan perkara itu dan menyatakan dia langsung tidak tahu mengenai perkembangan akaun Facebook miliknya memandangkan ia dikendalikan oleh orang lain.


KELING NI PANGGIL ORANG ISLAM ANJING!!!


Apa yang keling ni meroyan sangat sampai panggil orang melayu/islam sebagai anjing?? Takkan pasal budak sekolah makan di bilik persalinan, terus guru besar sekolah berkenaan (orang melayu/islam) dipanggil anjing???

Gua rasa.., tak ada salahnya makan di bilik persalinan beb.. Gua waktu zaman student dulu pun selalu makan di bilik persalinan khususnya selepas habis waktu bersukan.. Tak ada masalah punnn...

So..., tak ada sebarang isu disini kecuali keling-keling berkenaan yang bising macam lah benda ni besar sangat.. Dan bila dorang dah mula hina melayu/Islam dengan panggilan anjing, ini sudah lebih beb!!!

Gua desak pihak-pihak terbabit ambik tindakan pada Keling celaka yang kurang ajar tu.. Sekarang ni bukan lagi zaman amaran!! Sekarang zaman kita ambil tindakan!!!



ALVIN DAN VIVIAN SUDAH DIBEBASKAN DARI PENJARA!!!

Mahkamah Tinggi di sini, hari ini membenarkan permohonan pasangan blogger, Alvin Tan Jye Yee dan Vivian Lee May Ling yang didakwa memuat naik gambar serta komen yang menghina Islam, diikat jamin sementara menunggu perbiacaraan.


Hakim Datuk Mohd Azman Husin menetapkan pasangan itu masing-masing diikat jaminan RM30,000 setiap seorang dengan dua penjamin.

Mahkamah turut mengenakan beberapa syarat kepada kedua tertuduh iaitu mereka dilarang mengulangi memuat naik gambar dan komen menyentuh sensitiviti kaum dan agama.

Mereka dikehendaki menyerahkan pasport kepada mahkamah dan dilarang menggunakan peranti komunikasi rangkaian yang boleh diakses kepada internet untuk memuat naik gambar dan komen sama.

Mahkamah menetapkan jaminan sebanyak RM10,000 bagi setiap pertuduhan.

Damia Izara DENGAN BERBOGEL

Orang ramai kini mula menuntut Damia Izara agar menepati janji yang dibuatnya. Beberapa kepung gambar Damia Izara di facebook yang cantik serta menawan. 

ini link fb dia : Damia IZara

Seorang gadis remaja dikenali Damia Izara telah membuat kenyataan berani dan kontroversi menerusi akaun facebooknya semalam seperti diatas.. 
Janji Seorang Gadis Bogel jika Umno Menang Di Kuala Besut

Nampak gayanya gadis ini terpaksa berbogel kerana telah berjanji didalam didalam facebook bahawa dia akan berbogel jika BN memang bagi PRU kecil di Kuala Besut. 


Janji Seorang Gadis Bogel jika Umno Menang Di Kuala Besut
Akhirnya calon BN di PRK DUN Kuala Besut menang dengan majoriti 2592 undi.PRK Kuala Besut menyaksikan calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman memperoleh 8,288 undi manakala calon PAS, Endut @ Azlan Yusof mendapat 5,696 undi.

Hattan nikahi semula bekas isteri...Alhamdulilah

PUTRAJAYA 24 Julai - Penyanyi popular, Hattan atau Datuk Mohd. Shukri Sahabuddin selamat mendirikan rumah tangga dengan Arianie Mohd. Abidin dengan dua kali lafaz.
Menariknya, mereka disatukan buat kali kedua setelah bercerai pada 10 Mac 2005 di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya.

Mereka disatukan buat pertama kali pada 17 Disember 1996.

Jelas Hattan yang kini berusia 49 tahun, dia berasa bersyukur kerana keluarganya kini telah kembali bersatu dan sempurna seperti dahulu.
"Selain bersyukur kerana doa selama ini telah termakbul, saya juga berasa insaf dan rendah diri akan pemberian yang Maha Esa kepada saya.

"Selama kira-kira sembilan tahun kami berpisah, akhirnya bersatu kembali sebagai sebuah keluarga yang sempurna," katanya yang ditemui setelah selesai majlis pernikahan yang berlangsung di Marriot Putrajaya di sini hari ini.
Pengantin lelaki menyerahkan mas kahwin berjumlah RM300 berserta sebentuk cincin dan disatukan oleh Pegawai Tadbir Agama Daerah Sepang, Ustaz Abdul Halim Mohd. Isa pada pukul 6 petang.

Sementara itu, Arianie yang berusia 42 tahun berkata, dia dan suaminya akan belajar daripada kesilapan lalu bagi memastikan rumah tangga yang dibina kali ini bertahan lama.
"Benarlah kata orang sekiranya sudah jodoh kita, pasti akan bertemu dan bersatu kembali. Pastinya saya gembira dengan perkahwinan ini dan anak lelaki kami, Adam Eiman juga gembira," katanya yang bertugas sebagai ketua pramugari dengan syarikat penerbangan tempatan.
Majlis pernikahan yang turut diadakan dengan majlis iftar itu dihadiri kira-kira 250 tetamu, antaranya ahli keluarga, rakan terdekat dan rakan media.

Antara tetamu yang hadir termasuklah Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, Ramli Sarip, Datuk DJ Dave, Ziana Zain, Misha Omar, Raja Azura, Zainal Abidin Hassan dan Dollah Salleh.

Pasangan tersebut turut merancang untuk bercuti bersama anak mereka ke Eropah pada penghujung tahun ini bagi meraikan ikatan yang kembali bertaut.

Gambar baru untuk kotak rokok


PENEMUAN DNA BABI DI DALAM PRODUK MAKANAN

Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Perlis (JAIPs) telah mendapat maklumat dari pihak berkuasa di pintu masuk sempadan Malaysia- Thailand mengenai sampel makanan, kategori ikan dan hasilannya yang mengandungi Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi iaitu produk Chikuwa (seasoned Fish Roll) dan Filament Fish Sticks yang berjenama Pasific Food Processing (PFP). Orang ramai dinasihatkan agar berhati-hati dalam memilih produk makanan tersebut agar ianya mendapat pengesahan halal yang diiktiraf oleh JAKIM dan Jabatan Agama Islam Negeri (JAIN)





RATU CANTIK SANGGUP MURTAD DEMI NAK KEJAR GLAMOR?



Syukur Alhamdulillah di atas ketegasan dan keberanian yang ditunjukkkan oleh Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Hj. Wan Zahidi Wan Teh dalam mempertahankan agama Islam serta umat Islam di Malaysia.

Sepatutnya Malaysia sebagai negara Islam dan Islam sebagai Agama Persekutuan juga kena pastikan setiap umat Islam kalau bekerja dengan awam atau mewakili negara dalam apa bidang sekali pun mesti berpakaian sopan sebagai gadis yang menunjukkan ciri wanita Muslim. Tengoklah pakaian paramugari Air Asia dan FireFly yang agak menjolok mata dengan skirt ketat dan pendek, seolah-olah memperdagangkan body mereka untuk tontonan umum. Inilah imej Malaysia yang diketengahkan oleh syarikat penerbangan di negara kita.

Sesetengah orang melakukan kesilapan kerana sudah tahu tapi mahu menegakkan benang basah manakala sesetengahnya pula, disebabkan jahil atau kurang arif tentang sesuatu perkara.

Bagi kesilapan disebabkan alasan kedua, maka peluang untuk belajar dan disedarkan harus diberi bukannya terus mengutuk atau mencaci. Apatah lagi dalam Islam, kita dianjurkan untuk menyayangi saudara seugama.

Seperti firman Allah S.W.T yang bermaksud:

“Damaikanlah antara saudara-saudara kamu dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu diberi perasaan kasih sayang”. (Al Hujuraat: 10)

Terdapat juga hadis dari Anas bin Malik ra. katanya, Rasulullah S.A.W bersabda:

“Janganlah kamu saling benci membenci, dengki mendengki dan sindir menyindir. Jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Haram seseorang Muslim berkelahi dengan saudaranya lebih dari tiga hari lamanya”. [HR Bukhari dan Muslim]

Dalam kes Ratu Cantik Malaysia yang sedang hangat diperkatakan sekarang, pendekatan berhemah seharusnya digunakan oleh masyarakat Islam negara ini setiap kali memberikan komen apatah lagi di bulan Ramadan, di mana Allah S.W.T membuka seluas-luasnya peluang mendapat keampunan kepada hambaNya.

Apabila isu agama Islam diperkatakan secara umum dan berlandaskan logik semata-mata, ia sangatlah tidak kena. Bayangkan, individu yang bukan Islam (penganjur pertandingan – Datin Anna Lim) pun berani mengeluarkan kenyataan kepada orang Islam sendiri (Sara) bahawa dia akan berusaha bertemu Mufti Wilayah, Datuk Wan Zahidi bagi meminta penjelasan di bahagian mana dalam Al Quran menyatakan berdosa dan haram menyertai pertandingan ratu cantik.

Astaghfirullah, individu yang bukan Islam dan penganut Islam yang tidak dekat dengan agama pastilah akan bersandar pada logik semata-mata dalam mengulas isu agama sedangkan sesuatu yang halal dan haram di sisi agama tidak boleh dipertikaikan lagi.

Paling dibimbangi, pada saat-saat sekarang apabila sesama Islam lebih sibuk menyelar tindakan peserta ratu cantik yang seugama dengan kita ini, ada pihak luar mungkin mengambil kesempatan dari kerapuhan iman 4 wanita Islam ini. Lihatlah saja komen-komen yang dibuat rakan-rakan Sara di laman Facebooknya ini:





Umat Islam harus pertahankan agama yang suci ini. Raja-Raja Melayu, Bahasa Melayu dan hak Bumiputera Melayu serta Bumiputera lain dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat semua kaum antara satu sama juga harus dipertahanankan.

Pada mereka yang bersikap liberal, apakah yang kamu bangga ke arah budaya barat dan ekspressi bebas? Hak asasi manusia kamu menyamai hak asasi untuk tidak beragama yang dianjurkan oleh musuh Islam, menyamai hak kebebasan dari menerima hukum sebagai seorang manusia (homo-sapien dlm istilah biologi, mamalia dlm istilah sains) tapi dimuliakan sebagai insan oleh Islam.

Kamu mahu hidup dianggap sebagai homo-sapien atau mamalia? atau menerima dan mengikut hukum-hukum mulia sebagai insan mukmin dalam Islam..

Para Mufti hanya umpama gembala kambing, memegang amanat agama mengawal anak-anak kambing dari meliar keluar dari kelompok. Percayalah di luar sana sedang menunggu serigala untuk membaham dan menyiat daging dan hati muda. Kebebasan ini tidak berbaloi walau sebesar zarah sekali pun. Renung-renungkalah.....