Monday, 18 March 2013

PUNGGAH Gambar Cikgu Pula Tersebar


Satu set 28 keping gambar-gambar seorang guru wanita dari sekolah menengah di Hubei telah tersebar meluas di internet.


Ia dipercayai dilakukan oleh seseorang yang berdendam dengan beliau.

Perkara ini bermula pada malam kelmarin apabila ahli yang tidak dikenali telah memulakan topik "Gambar Bogel Guru Perempuan dari Hubei" ke papan mesej QQ group, ataupun Qichun City Netizen Club, dengan memuatnaik 28 keping gambar guru tersebut serta maklumat peribadi beliau.

Guru wanita tersebut telah membuat laporan polis ketika wartawan menghubunginya.

Menurut pengetua sekolah berkenaan, guru tersebut tidak mempunyai masalah dengan rakan-rakan sekerjanya dan pencapaiannya juga selalu yang terbaik. Beliau sekarang dikatakan mengambil cuti berikutan insiden tersebut.




Polis membuat kesimpulan awal bahawa kes ini ada kaitan dengan dendam terhadap guru tersebut. Bekas suami beliau sekarang menjadi suspek utama dalam kes ini.

Nasib baik bukan dari kalangan guru-guru di Malaysia , kepada semua guru-guru di Malaysia teruskan khidmat anda kerana tugasan anda amat penting kepada generasi seterusnya.

Pesanan Khas kepada semua guru-guru di Malaysia "Jangan ambil atau tangkap gambar bogel nanti pelajar tak hormat cikgu

Najwa Latif Masuk Sekolah Baru??



Suatu hari Najwa Latif berpindah
ke sekolah
baru....
Cikgu: selamat berkenalan....
Najwa: kita Berkenalan hanya
dalam laman
muka buku.... :)
Cikgu: sat gi cikgu hantar kau
dekat guru
besar baru tau...
Najwa: Kau hantar pesan dan
suruh aku
terima kamu ooohh
uwouwouwo :P

Cikgu: cikgu sakit hati dah ni =="
Najwa: hati ku rasa sesuatu :P
Cikgu : sebelom kamu balik,
datang jumpa
saya kat office..
Najwa : Dan pabila kau kata kau
mahu jumpa
aku
Cikgu: atau kamu nak saya hantar
kamu dekat
guru besar? >:(
Najwa: Ku gelisah berdebar hati
rasa tak
menentu :)
Cikgu: cikgu rasa kamu ni dah tak
betol..
Najwa: Oh oh benarkah rasa itu...
Cikgu : ingat taw.. sebelum balik
nanti kamu
datang office jumpa saya!!
Najwa : bagaimana harus
bersua...ku rasa
gementar tapi bahagia
Cikgu : memang kalau dah ade
peluang nak
rotan je kamu ni...
Najwa : perlukah kita cari
peluang pertama..
Cikgu : saya dah agak hang ni
bermasalah..
Latif : walaupun kita tak pernah
berjumpaa.....
ooohh uwouwouwo\
Cikgu: otak saya dah sarat
dengan macam2
masalah.. Kamu ni buat...
Najwa: Banyak persoalan yang
berada di
minda =P
Pelajar lain menyampuk: cikgu ni
banyak
tanya la...
Najwa : Banyak tanda tanya dan
juga kata
kerja
Cikgu disiplin : cikgu jom pegi
lunch dengan
saya kejap lagi
Cikgu: Argh, tak nak, nak settle
kes najwa ni
Najwa : Otak kata jangan hati
pula kata ya =)
cikgu: tak menentu saya di
buatnya..
Najwa : Hidup tak menentu
adakah ini
cinta......
Cikgu : konfius!!!
Najwa : banyak soalan banyak
juga
jawapannya
Pelajar lain : kalau ikut hati,cikgu
kami
memang nak bunuh hang ni
adoiii
Najwa : kata hati dan rasa tak
dibiar saja..
Cikgu Disiplin : masuk bilik saya
nak jalankan
operasi merotan ni...
Najwa : setiap yg berlaku ada
kebaikannya,harus pejam mata
dan cuba apa
saja...
Cikgu Disiplin : kamu pandang
muka saya..
Najwa : Pabila kau renung tajam
tajam mata
aku
Cikgu Disiplin : cikgu, kau rasa
kita nak report
kat encik latif ke..
Cikgu : aku rasa...
Najwa : Ku rasa sesuatu rasa
yang ku tak tahu
Cikgu : Najwa! Ape semuanya ni?
Najwa : Oh oh ini cinta
remajaku.. :P
Cikgu : cinta? Dengar baik2 kata-
kata cikgu
ni...
Najwa : Dan pabila kau katakan
kau suka
aku... ^^,
Cikgu Disiplin : sudah., Diam!!
Najwa : Ku terdiam terkedu tak
tahu mana
nak tuju...
Cikgu Disiplin : Cikgu! cinta apa
yang dia
merepek ni?
Cikgu : Oh oh itulah cinta yang
satu XP
Cikgu Disiplin , Cikgu , Najwa :
Cinta di muka
bukuu....

KENAPA ORANG LELAKI TAK SUKA BERCUKUR


Kalau selepas bercukur, hasilnya macam ini? Siapa yang mahu? Betul tak? Hahaha ;3

Profesor ditangkap basah bersama Mahasiswi.


Seorang pembantu profesor tertangkap basah sedang bercinta dengan seorang mahasiswi yang berkerja sebagai pekerja seks komersial (PSK) ketika dilakukan serbuan di Taichung, Taiwan. Demikian dipetik sebuah media tempatan, minggu ini.

Professor berusia 54 tahun dan mengajar di sebuah universiti swasta di Taichung tertangkap sebilik dengan mahasiswi yang masih remaja berumur 19 tahun dan menuntut ilmu di universiti lain di bandar yang sama. Polis juga berjaya menangkap seorang pemu berumur 60 tahun di bilik yang lain.

Professor tersebut mengaku memperkanalkan seorang lelaki kepada polis dan memohon kepada polis agar tak melaporkan kejadian ini kepada keluarga dan pihak universiti kerana takut reputasinya akan terjejas.

Sementara, si mahasiswi mengaku dirinya terpaksa menjual diri kerana perlu membayar kos perubatan si ibu yang menderita kanser. Mahasiswi tersebut mengaku mendapatkan bayaran sebanyak 5000 dolar Taiwan atau sekitar Rm 500 setiap 50 minit perkhidmatan seks. Namun, ia hanya mendapatkan Rm250 kerana sebahagian diambil agen pelacuran.

Sementara, pihak universiti mengatakan jika professor mengaku ia pergi ke rumah urut kerana dirinya mengalami sakit badan.

"Jika ia benar-benar menggunakan perkhidmatan pelacur maka ia boleh dipecat," kata bahagian human universiti sambil menambah jika si professor sudah bekerja selama 14 tahun di sana dan dikenali mempunyai kemampuan luar biasa

Isu Lahad Datu, Abby Abadi Luah Perasaan Kecewa


Isu pencerobohan Lahad Datu sememangnya menjadi topik yang sedang hangat dibincangkan di alam siber sekarang ini. Salah seorang selebriti yang turut meluahkan pendapatnya ialah Abby Abadi. Umum mengetahui yang Abby Abadi kini sudah pun berjuang di bawah paksi Pakatan Rakyat.

Sudah pasti, kerajaan Malaysia diserang oleh Abby kerana dikatakan lambat mengambil tindakan untuk mempertahankan keamanan di Lahad Datu. Antara kata-kata yang dikeluarkan oleh Abby menerusi Twitternya ialah:-

Setiap orang sememangnya mempunyai pendapat masing-masing mengenai isu ini. Apa pun marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada tentera Malaysia yang telah terkorban mempertahankan Lahad Datu daripada serangan tentera Sulu hari ini. Semoga mereka ditempatkan di kalangan orang yang beriman.






Terkini Lahad Datu 18 Mac 2013 Op Daulat


Berita terkini Lahad Datu 18 Mac 2013 dalam Op Daulat. Pertempuran yang berlaku di kampung Tanjung Batu awal pagi semalam telah mengorbankan seorang lagi pengganas Sulu. Menurut Pesuruhjaya Polis Sabah, mayat tersebut telah berjaya dikeluarkan dari kawasan operasi dan kini sedang dalam proses bedah siasat untuk mengenal identiti mangsa. Operasi masih lagi diteruskan di kawasan Tanjung Batu dan kemungkinan akan diishtiharkan bersih tidak lama lagi.



Setakat ini, proses bedah siasat mayat pengganas masih dalam 80 peratus selesai menurut ahli Forensik. Sementara itu, keadaan di Felda Sahabat masih lagi terjamin dengan kawalan ketat pihak berkuasa di setiap kawasan operas

Eina Azman Hampir Diperkosa Oleh Seorang Datuk


Macam-macam perangai orang zaman sekarang ini. Mungkin tak tahan melihat kecantikan Eina Azman, seorang ahli perniagaan yang bergelar Datuk telah melakukan gangguan seksual ke atas Eina ketika bertemu di sebuah hotel baru-baru ini. Keji kan?


Tragedi buruk ini berlaku kira-kira jam 11 malam pada 8 Februari lalu. Eina bertemu dengan Datuk tersebut untuk berbincang mengenai hal pembelian kereta tetapi lain pula jadinya. Kata Eina kepada Harian Metro:-

Dia mengajak saya berjumpa di hotel untuk berbincang hal pembelian kereta selepas saya tidak puas hati dan berasa ditipu tapi apabila berjumpa dia langsung tidak bercakap mengenai kereta. Sebaliknya, dia berkata mahu membela saya selama 3 tahun dan memberikan apa saja, selain melakukan gangguan seksual ke atas saya.

Untuk makluman, Eina telah pun membayar RM175,500 untuk membeli sebuah kereta Mercedes yang berharga RM220,000. Oleh kerana masih gagal untuk mendapatkan kereta yang dijanjikan walaupun pembayaran telah dilakukan, Eina telah pun berjumpa dengan Datuk tersebut. Kata Eina lagi:-

Apabila dia berkata mahu mebela saya selama 3 tahun dan memberikan saya apa saja, saya sangat sedih kerana saya ada maruah dan masih ada ibu bapa. Apa yang dilakukannya saya tidak boleh terima.

Fuh ~~ Susah juga jadi pelakon yang cantik menawan macam Eina ini. Macam-macam dugaan yang ada. Mungkin Eina boleh mengambil pengajaran daripada tragedi ini. Lain kali nak berbincang, pergilah kedai mamak atau tempat yang ramai orang. Jangan pergi ke hotel-hotel dan tempat yang ada orang 2,3 kerat je. Bahaya untuk diri sendiri.

Pegawai Bank Singapore Tersebar 18sx


Beliau merupakan seorang pegawai bank di sebuah bank yang terkenal di Singapura. Di sebalik pekerjaannya itu, beliau juga melakukan freelance modelling secara suka-suka.
Dikatakan, pada suatu hari, beliau telah menghantar laptopnya untuk diservis di sebuah kedai komputer di US. Malangnya, pengusaha kedai komputer tersebut tidak bersikap jujur dan telah menceroboh ke dalam fail-fail sulit beliau yang telah dipadamkan.

Sebagai habuannya, tersebarlah foto-foto bogel beliau ke merata-rata dunia melalui internet. Di dunia modelling beliau dikenali sebagai BustySingaporean kerana saiz payudaranya yang besar, 38DD!

Berikut adalah biodata beliau:

Name: Li Ling Ling
Birthday: 11th November 1975
Nationality: Singaporean
Race: Chinese (Asian)
Height: 5’ 8”
Weight: 112lbs
Measurement: 38DD, 25, 34”
Occupation: Public Relation Manager
Company: ****bank Singapore Ltd
Qualification:
- Bachelor of Law in University of Saskatchewan
- Master of Law in University of London
- Master of Business Administration in University of York








Cara menikmati buah dada isteri


Panduan berguna kami kongsikan bagi sang suami yang mempunyai isteri dan isteri-isteri. Huh! Semoga ikatan perkahwinan kalian kekal bahagia sehingga ke akhir hayat. Bagi yang tida isteri, terutama budak-budak nakal yang dok gatal usung awek ke hulu ke hilir, tak payahlah baca panduan ni buat masa ni. Takut lain pulak jadinya. Hehe.

Cara Menikmati Buah Dada Isteri
Daripada kajian sains,adalah naluri lelaki menyukai perempuan buah dada besar kerana ia menandakan kemampuan untuk mengandung dan menyusukan anak.
Bahagian tubuh seperti buah dada dan punggung adalah kawasan dimana lemak DHA iaitu lemak untuk kecergasan otak disimpan. Sebab itu isteri anda akan membesar badan di kawasan-kawasan buah dada dan punggung. Yang penting, galakan isteri untuk makan ikan dan lebih baik lagi sekiranya minyak ikan. Ibu sihat, otak anak pun sihat.
Sebab itu adalah penting kepada ibu yang membesarkan bayi, sedaya boleh menyusukan anak selama yang boleh. Lemak simpanan dikawasan payu dara dan punggung boleh susut dengan sendiri kerana ia ditukarkan kepada susu ibu dan diberikan kepada anak melalui susu ibu.
Lagi banyak anak disusu lagi susut lemak dalam badan ibu.
Berbalik kepada cara untuk membelai isteri yang bertetek besar, atau membelai buah dada isteri ia perlu dilakukan dengan lembut kerana kawasan tetek dan puting tetek adalah kawasan yang sensitif.
Biasanya untuk wanita yang baru kenal belaian buah dada akan gairah apabila disentuh. Wanita yang buah dada pada mulanya kecil, akan membesar apabila tetek selalu dibelai, buah dada diramas dan punting tetek dihisap.
Ghairah dan berahi wanita dalam seks akan memberi isyarat kepada badan wanita untuk bersedia untuk mengandung. Seperti mana yang dinyatakan sebelum ini, kawasan tetek dan punggung adalah kawasan simpanan lemak dan khasiat sebagai persediaan untuk badan wanita untuk mengandung.
Untuk isteri yang sudah selalu tetek dibelai dan diramas, maka ia boleh menimbulkan rasa kegelian jika belaian dilakukan secara gelojoh. Suami perlu pandai mempelbagaikan cara untuk menikmati tetek besar isteri.
Jangan terus sentuh buah dada isteri terutama puting tetek. Belaian mula dilakukan dengan kawasan sekeliling buah dada isteri.
Kawasan bahu, atas buah dada dan pangkal buah dada adalah kawasan mula yang mengairahkan dan biasanya tidak menggelikan. Gosok dan sentuh dengan lembut kawasan itu. Cium bahu dan kawasan atas buah dada.
Jari-jari tangan juga perlu memainkan peranan untuk merangsangkan buah dada. Gosok sekeliling pangkal buah dada isteri dalam bentuk bulatan. Jangan sentuh lagi buah dada isteri. Gosok dan tanyakan dimana kawasan yang menyenangkan isteri dan buat tumpuan disitu.
Bayangkan suami dalam keadaan sekarang. Sambil cium bahu dan kawasan atas buah dada isteri, jari-jari tangan menggosok sekeliling buah dada isteri. Gilirkan antara dua buah dada isteri.
Kawasan pangkal bawah buah dada isteri juga, merupakan kawasan yang sensitif dan gairah seks isteri. Belai dan gosok perlahan-lahan dengan tapak tangan. Gilirkan dengan gosok sekeliling dan gilirkan antara dua buah dada isteri.
Apabila isteri sudah gairah dan mahukan lagi belaian yang lebih. Barulah boleh merangsangkan puting tetek besar isteri. Puting dirangsang dan digairah dengan lidah dan hisapan lembut.
Hisap puting tetek dengan cara masukkan puting dalam mulut dan letakkan atas lidah. Pastikan pangkal puting tetek diantara dua bibir suami dan tidak kena kepada gigi. Sambil puting buah dada isteri disedut lembut, gunakan lidah untuk basahkan puting tetek.
Gunakan lidah untuk membuat sentuhan lembut dalam bentuk bulatan sekeliling puting tetek. Yang paling berahi adalah apabila puting disedut, lidah dibawah puting megurut bawah puting tetek, umpama bayi menyusu. Gilirkan sama tempoh masa pada setiap buah dada. Namun begitu, adakala ada belah buah dada yang isteri rasa lebih nikmat, maka maklum balas isteri adalah perlu.
Jangan lupa, sebelah puting tetek besar dihisap maka sebelah lagi bolehlah dibelai dan diramas. Jangan biarkan mana-mana belah buah dada kosong tidak disentuh dan digairahkan.
Kepada suami, jika mahu belajar cara yang baik menghisap puting tetek besar isteri, perhatikan bagaimana anak anda lakukan.
Sewaktu melakukan hubungan seks, semasa batang zakar berada dalam faraj isteri, tetek besar isteri perlu dibelai dan diramas lembut. Gilirkan dengan hisapan buah dada dan ramasan lembut. Jangan biarkan mana-mana belah buah dada kosong tidak disentuh.
“Breast fuck” atau memancutkan mani antara dua tetek besar isteri adalah satu cara untuk mempelbagaikan hubungan seks. Ia mengairahkan suami dan memberikan kepuasan terutama waktu-waktu isteri datang bulan atau pantang selepas bersalin.
Jangan lupa untuk sapu sekeliling buah dada air mani yang dipancutkan. Air mani lelaki perlu dibiarkan sehingga kering. Petua ini boleh membuat buah dada isteri sentiasa tegang.
Satu lagi posisi seks yang boleh menggairahkan buah dada isteri adalah dengan cara isteri diatas. Posisi “Woman on top” ini membolehkan buah dada dicapai dan diramas. Ia juga membolehkan puting tetek dihisap dan dirangsangkan dengan mulut.

Coli dan seluar dalam bukti khalwat janda bersama teman lelaki.



KAMPUNG PAYA – Tindakan seorang janda membawa pulang teman lelaki untuk memadu asmara ketika ahli keluarga yang lain tiada di rumah membawa padah apabila mereka dicekup pihak berkuasa.

Berikutan itu, serbuan dilakukan pihak polis kira-kira jam 10.30 pagi di rumahnya dekat sini membawa kepada penangkapan pasangan terbabit.

Hasil pemeriksaan, teman lelakinya didapati berada di dalam sebuah bilik dalam keadaan bertuala bersama janda berusia 20-an itu yang hanya memakai tuala dan baju T.

Penemuan coli wanita, seluar dalam, seluar pendek paras lutut dipercayai milik janda terbabit dan baju serta seluar milik teman lelakinya yang dijadikan bahan bukti menguatkan dakwaan bahawa mereka melakukan perbuatan yang disifatkan sebagai persediaan melakukan persetubuhan.

Akhirnya, pasangan yang turut disahkan positif dadah apabila ujian saringan air kencing dilakukan selepas serbuan terbabit dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah Dungun pagi kelmarin atas tuduhan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001.

Kedua-duanya apabila pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Syarie, Shamsuddin Ngah memilih untuk membuat pengakuan bersalah sebelum masing-masing dijatuhkan hukuman denda RM2,500 atau dua bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda.

Pendakwaan dilakukan Pendakwaraya Syarie Nor Hakimah Awang manakala tertuduh lelaki berusia 23 yang berasal dari Kampung Che Lijah dan pasangannya, 24, tahun dari Jalan Lembah tidak diwakili peguam.

Betul cara awek ni berposing ????


10 Fakta Menarik Soal Seks


Membicarakan mengenai hal seksual adalah sesuatu yang dianggap tabu. Tak bisa disalahkan, karena memang Indonesia adalah negara yang menjunjung tinggi budaya ketimuran. Sehingga pelajaran mengenai seks terkadang hanya diterima saat kamu duduk di bangku sekolah menengah atau universitas.

Tapi tahukah kamu bahwa pikiran seksual itu masuk ke pikiran pria berusia 18-30 tahun setiap 52 detik sekali? Dan jika dirata-rata itu berarti pikiran seks terjadi sebanyak 2.778 kali setiap 5 detik di sekitar dunia. Wow, sebuah rekor yang begitu luar biasa.

Eits, jangan terkejut sampai di situ. Karena ternyata masih banyak sekali fakta menarik soal seks yang ada di dunia ini. Jadikan pelajaran secara bijak ya!

1. Seks vs Pemilihan Presiden

Melakukan Pemilihan Presiden sepertinya dianggap hal yang membosankan oleh pria usia produktif di Amerika Serikat. Meskipun Amerika adalah negara liberal, namun para pria di sana lebih memilih melakukan hubungan seksual daripada memilih Presiden! Faktanya, lebih banyak pria di bawah usia 40 tahun yang melakukan hubungan seksual dalam seminggu daripada mereka yang melakukan Pemilu Presiden dalam 4 tahun sekali itu.

2. Seks Dengan Presiden?

Entah apa yang ada dalam pemikiran perempuan-perempuan di Amerika Serikat. Ketika dilakukan sebuah survei, sebanyak 12% perempuan menjawab 'bersedia' jika mereka mendapat tawaran untuk berhubungan seksual dengan Presiden mereka. Errr...sepertinya Michelle Obama harus mulai memesan bodyguard khusus untuk sang suami.

3. Seks = Menyehatkan!

Olahraga adalah sebuah aktifitas yang menyehatkan. Tapi tahukah kamu kalau berhubungan seksual itu juga menyehatkan? Dalam sebuah penelitian disebutkan jika pasangan yang melakukan hubungan seksual dengan penuh semangat bisa membakar sekitar 200 kalori. Hmm, jika dirata-rata itu sama dengan berlari selama 15 menit dalam treadmill. Wow!

4. Awek Suka Berbicara Kotor

Selama ini mungkin yang kamu ketahui adalah pria sering dan gemar berbicara kotor, tapi rupanya perempuan juga pernah melakukan hal itu. Tahukah kamu jika kaum perempuan lebih sering berbicara kotor daripada kaum pria ketika mereka sedang melakukan hubungan seksual? Hmm, mungkin yang berpengalaman bisa ikut berkomentar ya!

5. Seks Dengan Dosen

Oke, lagi-lagi fakta yang terdengar unik. Menurut riset, sebanyak 40% mahasiswa di kampus mengerti siapa saja orang-orang yang sudah 'tidur' dengan professor mereka atau asisten dosen. Entah dengan alasan apa mahasiswi itu melakukan hal tersebut. Yang jelas, sepertinya itu sudah menjadi rahasia umum. Setuju?

6. Tak Berhubungan Seks

Apakah masih ada yang perawan dan jejaka di Amerika Serikat? Ada! Dan sepertinya mereka adalah orang-orang yang begitu tegas atas komitmen. Karena disebutkan sekitar 1,1 juta pria dan 800 ribu perempuan berusia 25-45 tahun di Amerika Serikat belum pernah melakukan hubungan seksual! Hmm, jika yang sudah melewati usia produktif belum pernah berhubungan seksual, kira-kira apa alasan mereka ya?

7. Juni = Bulan Tak Perawan?

Apakah ada sebuah event besar yang terjadi di bulan Juni di Amerika Serikat? Entah, yang jelas itu adalah awal dari musim panas. Dan yang jelas lagi adalah fakta menyebutkan jika bulan Juni adalah bulan di mana banyak gadis-gadis di Amerika paling banyak kehilangan keperawanan mereka.

8. Miami Kota 'Terkuat'

Sebagai kota pesisir pantai, siapapun tak dapat menolak jika Miami memiliki keindahan yang begitu memukau. Dan kehebatan Miami tak sampai di situ saja. Jika dirata-rata, pasangan yang bercinta di Miami memiliki rekor hubungan seksual sepanjak 35 menit. Itu menjadi aktifitas seksual terlama dibandingkan dengan kota-kota lain di Amerika Serikat.

9. Lantas Apa Kota Terlemah?

Nah, jika Miami dinobatkan sebagai kota 'terkuat' karena menurut penilitian, lantas apa kota yang mendapat julukan sebagai kota 'terlemah'? Well, sebetulnya bukan terlemah. Hanya saja kota Phoenix, Chicago, dan Denver jika dirata-rata memiliki pasangan yang berhubungan seksual dengan durasi 26 menit. Apa itu singkat?

10. Berkaos Kaki Saat Hubungan Seksual

Jangan meremehkan kaki yang kedinginan. Karena dipercaya bahwa kaki yang dingin bisa menyebabkan gagal mencapai orgasme saat berhubungan seksual. Dalam sebuah penelitian di Inggris, sebanyak 80% pasangan yang memakai kaos kaki saat berhubungan seks lebih mencapai orgasme daripada 50% mereka yang tak memakai kaos kaki. Hmm, boleh kamu percaya.

10 Cara Menjadi Orang Pintar di Dunia


Bagaimana Cara Menjadi Orang Pintar? Belajar mendadak menjelang ujian memang tidak efektif. Paling nggak sebulan sebelum ulangan adalah masa ideal buat mengulang pelajaran. Materi yang banyak bukan masalah. Ada sepuluh cara pintar supaya waktu belajar kita menjadi efektif.


Dengan Mengukuti Beberapa Tips 10 Cara Menjadi Orang Pintar di Dunia :

1. Belajar itu memahami bukan sekedar menghapal
Ya, fungsi utama kenapa kita harus belajar adalah memahami hal-hal baru. Kita boleh hapal 100% semua detail pelajaran, tapi yang lebih penting adalah apakah kita sudah mengerti betul dengan semua materi yang dihapal itu. Jadi sebelum menghapal, selalu usahakan untuk memahami dulu garis besar materi pelajaran.

2. Membaca adalah kunci belajar
Supaya kita bisa paham, minimal bacalah materi baru dua kali dalam sehari, yakni sebelum dan sesudah materi itu diterangkan oleh guru. Karena otak sudah mengolah materi tersebut sebanyak tiga kali jadi bisa dijamin bakal tersimpan cukup lama di otak kita.

3. Mencatat pokok-pokok pelajaran
Tinggalkan catatan pelajaran yang panjang. Ambil intisari atau kesimpulan dari setiap pelajaran yang sudah dibaca ulang. Kata-kata kunci inilah yang nanti berguna waktu kita mengulang pelajaran selama ujian.

4. Hapalkan kata-kata kunci
Kadang, mau tidak mau kita harus menghapal materi pelajaran yang lumayan banyak. Sebenarnya ini bisa disiasati. Buatlah kata-kata kunci dari setiap hapalan, supaya mudah diingat pada saat otak kita memanggilnya. Misal, kata kunci untuk nama-nama warna pelangi adalah MEJIKUHIBINIU, artinya merah, jingga, kuning, hijau, biru, nila dan ungu.

5. Pilih waktu belajar yang tepat
Waktu belajar yang paling enak adalah pada saaat badan kita masih segar. Memang tidak semua orang punya waktu belajar enak yang sama lo. Tapi biasanya, pagi hari adalah waktu yang tepat untuk berkonsentrasi penuh. Gunakan saat ini untuk mengolah materi-materi baru. Sisa-sisa energi bisa digunakan untuk mengulang pelajaran dan mengerjakan pekerjaan rumah.

6. Bangun suasana belajar yang nyaman
Banyak hal yang bisa buat suasana belajar menjadi nyaman. Kita bisa pilih lagu yang sesuai dengan mood kita. Tempat belajar juga bisa kita sesuaikan. Kalau sedang bosan di kamar bisa di teras atau di perpustakaan. Kuncinya jangan sampai aktivitas belajar kita mengganggu dan terganggu oleh pihak lain.

7. Bentuk Kelompok Belajar
Kalau lagi bosan belajar sendiri, bisa belajar bareng dengan teman. Tidak usah banyak-banyak karena tidak bakal efektif, maksimal lima orang. Buat pembagian materi untuk dipelajari masing-masing orang. Kemudian setiap orang secara bergilir menerangkan materi yang dikuasainya itu ke seluruh anggota lainnya. Suasana belajar seperti ini biasanya seru dan kita dijamin bakalan susah untuk mengantuk.

8. Latih sendiri kemampuan kita
Sebenarnya kita bisa melatih sendiri kemampuan otak kita. Pada setiap akhir bab pelajaran, biasanya selalu diberikan soal-soal latihan. Tanpa perlu menunggu instruksi dari guru, coba jawab semua pertanyaan tersebut dan periksa sejauh mana kemampuan kita. Kalau materi jawaban tidak ada di buku, cobalah tanya ke guru.

9. Kembangkan materi yang sudah dipelajari
Kalau kita sudah mengulang materi dan menjawab semua soal latihan, jangan langsung tutup buku. Cobalah kita berpikir kritis ala ilmuwan. Buatlah beberapa pertanyaan yang belum disertakan dalam soal latihan. Minta tolong guru untuk menjawabnya. Kalau belum puas, cari jawabannya pada buku referensi lain atau internet. Cara ini mengajak kita untuk selalu berpikir ke depan dan kritis.

10. Sediakan waktu untuk istirahat
Belajar boleh kencang, tapi jangan lupa untuk istirahat. Kalau di kelas, setiap jeda pelajaran gunakan untuk melemaskan badan dan pikiran. Setiap 30-45 menit waktu belajar kita di rumah selalu selingi dengan istirahat. Kalau pikiran sudah suntuk, percuma saja memaksakan diri. Setelah istirahat, badan menjadi segar dan otak pun siap menerima materi baru.

Satu lagi, tujuan dari ulangan dan ujian adalah mengukur sejauh mana kemampuan kita untuk memahami materi pelajaran di sekolah. Selain menjawab soal-soal latihan, ada cara lain untuk mengetes apakah kita sudah paham suatu materi atau belum. Coba kita jelaskan dengan kata-kata sendiri setiap materi yang sudah dipelajari. Kalau kita bisa menerangkan dengan jelas dan teratur, tak perlu detail, berarti kita sudah paham.

5 Seleb yang mengasuransikan ( • )( • ) nya


Para seleb ini merasa, payudara merupakan aset penting mereka, terutama untuk karirnya.

1. Jennifer Love Hewitt: $5 million

Demi menjaga payudaranya, Jennifer Love Hewit rela mengeluarkan uang US$5 juta atau sekitar Rp 48,5 miliar untuk kedua payudaranya.

2. Madonna:

Kabarnya Madonna mengeluarka US$ 2 juta atau sekitar Rp 19 miliar untuk mengasuransikan payudaranya

3. Holly Madison:

Holly yakin, ketika keindahan payudaranya berkurang, maka pendapatannya juga akan berkurang. Oleh karena itu ia rela mengeluarkan US$ 1 juta atau sekitar Rp 10 miliar untuk menjaga keindahan payudaranya.

4. Tina Turner:

Tina Turner mengasuransikan payudaranya sebesar US$ 790 ribu atau sekitar Rp 7,6 miliar

5. Dolly Parton:

Dolly Parton mengasuransikan payudaranya yang super besar sebesar US$ 600 ribu atau sekitar Rp 5,8 miliar

10 Foto Makro Serangga yang Mengagumkan

Fotografer Ireneusz Waldzik yang mengambil foto-foto makro ini bilang: "Saya suka sekali fotografi makro,saya menghabiskan banyak waktu mengerjakannya. Warna-warna dan bentuk serangga yang berbeda membuat saya kagum. Penting untuk menunjukkan warna-warna yang cerah dan berwarna, kecil tapi punya kesan besar.













"


Terajang Yang Power Untuk Pencabul


Dewi Perssik : Dua Suamiku, Jepit Sedikit Sudah Keluar... DAHSYAT


Kendati telah menikah dua kali namun pedangdut Dewi Perssik mengaku tidak mendapatkan kepuasan di atas ranjang bersama kedua mantan suaminya, Saipul Jamiell dan Aldiansyah Taher. Untuk itu, wanita kelahiran 18 Disember 1985 ini mencari calon suami yang lebih kuat.



"Di tempat tidur gitu doang, plek. Soalnya apa? Dua suami aku, sedikit aku sepit sudah keluar. Jadi susah deh," ujar Depe saat ditemui di Studio Hanggar, Pancoran, Jakarta Selatan, Kamis (14/3).




Dewi Perssik ternyata belum menemukan kepuasan di ranjang



Dia menambahkan bila ingin bertahan kuat dalam bercinta sebenarnya mudah. Salah satunya minum jamu. Karena itu jika kelak kembali menikah, Depe akan mencekoki suaminya dengan jamu.