Tuesday, 29 May 2012

[Berita] WWW 1 Sah Milik Sultan Johor



SHAH ALAM - Nombor plat kenderaan "WWW1", berjaya dibida oleh Sultan Johor dengan tawaran tertinggi sebanyak RM520,000.

Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar mendahului 9,999 pembida lain termasuk Yang di-Pertuan Agong, yang memenangi nombor plat WWW5 (RM220,000); Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong lai, memenangi nombor plat "WWW15 (RM24,200)" dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz (WWW97) bernilai RM100,10.

Baginda memang dikenali sebagai peminat kenderaan mewah yang memiliki koleksi kereta antik dan model terbaru.

Maklumat mengenai bidaan itu dipaparkan dalam laman web rasmi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) pagi semalam adalah senarai pembida yang berjaya untuk plat premium.


Khamis lalu, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Chong Ha mengumumkan nombor pendaftaran kenderaan "WWW1", mencatatkan tawaran bidaan tertinggi sehingga kini.

Nilai ini melepasi rekod yang dicatatkan "MCA1" pada 2010 yang dijual pada harga RM300,100. Bidaan terhadap nombor pendaftaran dikehendaki ramai bermula pada 30 April dan berakhir 14 Mei.

Dalam tempoh tersebut, ramai yang membanjiri tiga cawangan JPJ Kuala Lumpur untuk meletakkan tawaran mereka untuk no plat awalan "WWW" merupakan singkatan bagi World Wide Web. - sinarharian

[VIDEO] Aksi Budak Sekolah Gedik


Memalukan, aksi yang ditunjuk oleh 4 pelajar si sebuah sekolah telah dimuatnaik di dalam youtube dan aksi ini boleh menjatuhkan maruah kita sebagai pelajar di negara malaysia.

Kejadian ini tidak sepatutnya berlaku kerana apa yang dipaparkan di dalam video ini jelas membuktikan bahawa pelajar-pelajar yang tidak cukup umur mula menunjukkan aksi yang ghairah dan tidak senonoh


Koleksi Gambar Nur Fathia


Nampaknya.. akan ada yang patah hati selepas melihat gambar kesopanan Nur Fathia ni..terutama peminat drama Stanza Cinta.. wahaha..

NAMA SEBENAR: Nur Fathia Abd Latiff
LAHIR: 1 September 1987
ZODIAK: Virgo


Tempat Lahir: Ayer Hitam,Pulau Pinang
Anak sulung daripada 4 beradik


KELUARGA: Anak sulung daripada empat beradik
KERJAYA: Pelakon, model dan pelajar
CITA-CITA: Peguam/Seniwati yang dihormati
DRAMA: Joe & Faridah, Nur Kasih, Dunia Batinku, Di Bawah Ketiak Isteri, Bila Musang Berjanggut, Laila Asyikin, Hani, Mek Kelate, Hani
FILEM: Al Hijab
IKLAN:Sunsilk, Nespray, Brylcream, Hotlink, Perodua dan Panasonic









masa dia berlakon stanza cinta tu bukan apa.. sebab dia wat kat UTM.. so, layanla jugak drama ni mula2..mengimbau kenangan.. heh.. tapi standartla.. kalau memang bertudung litup.. dan mengikut syariat.. memang susah nak masuk dunia seni ni kan? 

Zarina Anjoulie : 'Saya dibayar untuk bukak baju!'


Siapa tidak mengenali ratu kontroversi, Zarina Anjoulie Lavocah. Apa sahaja kisah yang berkisar mengenai dirinya, pasti menjadi bualan.Terkenal dengan sikapnya yang lantang bersuara, Zarina pernah mencetuskan kontroversi ekoran gambar seksi di majalah Indonesia pada tahun lalu.

Seakan tidak serik dengan kontroversi yang ada, Zarina sekali lagi mencipta kontroversi baru apabila gambar mesranya bersama penyanyi, Aliff Aziz, dijadikan bahan tohmahan masyarakat.

Namun, sebagai manusia biasa, Zarina tidak pernah menjadikan cerita yang kurang enak itu sebagai halangan dan menganggap itu semua adalah lumrah sebagai selebriti.

Ingin tampil secara terbuka dan mendedahkan perkara sebenar kepada masyarakat mengenai kontroversi demi kontroversi yang melandanya sebelum ini, Zarina menerima tawaran daripada pihak televisyen swasta, NTV7, bagi merungkai kisah peribadinya menerusi rancangan terbaru, Bilik 7.

Jelas Zarina, Bilik 7 adalah platform paling sesuai yang mampu membersihkan namanya yang pernah menjadi tohmahan segelintir pihak.

“Saya memang menunggu saat memberi pendedahan mengenai perkara itu. Ia bukan membuka pekung setiap artis, tetapi di sini kita bakal lihat keikhlasan selebriti yang sanggup mengakui kesilapan secara rela.

"Saya tidak kisah apa orang kata mengenai diri saya. Saya tidak pernah berniat jual tubuh kerana ia adalah sebahagian daripada kerjaya saya.


“Bezanya, semasa fotografi di Indonesia, saya dibayar sedangkan di sini saya tidak menerima apa-apa bayaran. Lebih baik saya menerima bayaran daripada tidak dapat apa-apa langsung,” katanya yang turut menerima bayaran besar dari pihak NTV7 untuk rancangan soal siasat itu.

Kata Zarina, secara tidak langsung, Bilik 7 memberi ruang kepada artis yang dilanda kontroversi hebat untuk membela diri dan masyarakat boleh mendengar sendiri kenyataan daripada mulut artis itu sendiri.

Dikendalikan hos terkenal, Richie Rachman, Bilik 7, bakal bersiaran setiap Khamis, jam 9 malam, mulai 5 April ini,Rancangan 13 episod ini juga menampilkan barisan selebriti terkenal dengan segala jenis kontroversi seperti Azwan Ali, Pian Cecupak, Radhi OAG, Raja Azmi Raja Sulaiman, Lisdawati, Mawi. Melia Aimelia, Natasha Hudson, Ayu Damit, Johan Asari

Tunda
kahwin, bakal bermadu.

Baru-baru ini, berita mengenai Zarina yang bakal menamatkan zaman bujangnya turut mendapat perhatian masyarakat.Namun, ketika tampil di sidang media Bilik 7, di Sri Pentas Bandar Utama, Zarina memberitahu bahawa hasratnya melangsungkan perkahwinan bulan ini terpaksa ditunda.

“Memang saya ingin segera kahwin, tapi banyak perkara yang tidak dapat dielakkan. Jadi, kami sepakat menundakan tarikh tersebut.

“Jadi, tarikh yang jelas masih belum diperoleh sehingga kami sama-sama berbincang menetapkan tarikh sesuai. Saya berharap, perkara ini tidak perlu dikontroversikan kerana memang kami akan berkahwin tidak lama lagi.

“Saya berharap, perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengelakkan daripada timbulnya cerita lain yang kurang enak lagi. Jangan kaitkan saya dengan mana-mana lelaki lagi selepas ini,” katanya yang mengakui bakal bermadu.

Enggan mendedahkan gerangan bakal suaminya, Zarina berkata, lebih baik sekiranya orang ramai tidak mengetahui siapa yang bakal menjadi suami nanti untuk me­ngelakkan sebarang masalah.

“Biarlah ia menjadi satu rahsia buat masa sekarang kerana saya ingin mengelakkan lebih banyak kontroversi lain,” katanya.

Sumber : Sinar Harian

Tuduh remaja perkosa adik sebelum samun





GOMBAK: Dua beradik lelaki menuduh seorang remaja lelaki merogol adik mereka sebelum mengumpan untuk berjumpa bagi berbincang sebelum disamun dan ditinggalkan di tepi jalan membabitkan kerugian hampir RM8,000, kelmarin.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam itu, remaja terbabit berusia 17 tahun yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Batu Caves dengan menunggang motosikal terkejut apabila didatangi dua lelaki bermotosikal memintas dan mengarahkannya berhenti.

Menurut sumber, mangsa yang ketakutan pada mulanya enggan berhenti namun selepas diacu pistol dan diarahkan berhenti menyebabkan dia yang ketakutan akur arahan mereka.
“Kedua-dua lelaki terbabit menyerang mangsa dan mendakwa kononnya merogol adik mereka menyebabkan mangsa terkejut dan menafikan kejadian itu.

“Bagaimanapun, lelaki terbabit enggan mempercayainya sebelum seorang daripada mereka merampas beg duitnya dan menyuruh mangsa bersemuka dengan gadis yang didakwa dirogolnya,” katanya.

Sumber berkata, pada mulanya mangsa enggan namun beralah kerana diacukan pisau ke pinggang dan mendesak mengikut mereka jika tidak mahu dicederakan.
“Lelaki itu menunggang motosikal sambil dibonceng mangsa kononnya untuk berjumpa adik mereka yang didakwa dirogolnya.

“Bagaimanapun, sebaik tiba di Jalan Damai, Kepong, mangsa terkejut apabila lelaki itu memberhentikan motosikal dan menyuruhnya turun. Lelaki terbabit memecut motosikal mangsa dan meninggalkannya keseorangan,” katanya.
Mangsa menyedari terpedaya dan diumpan mengekori mereka sebelum disamun kemudian membuat laporan di Balai Polis Selayang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan dan siasatan lanjut dijalankan.

Sumber : My metro

Wanita Di China berbogel demi kesedaran alam sekitar




Di dunia barat.. demo atau kempen dalam keadaan berbogel adalah perkara biasa. Di Australia meskipun di Ocean, kerana berdarah omputih, setiap tahun mereka melakukan kempen basikal berbogel di tepi pantai sebagai promosi kebersihan pantai.

Persoalannya sekarang.. adakah China sudah barat?adakah idologi ketimuran atau komunism telah pudar atau hilang terus. Seorang pembaca telah memberi pendapat di sebuah forum berbahasa cina mengatakan.. dari kita tengok bogel.. lebih baik kita ambil berat apa yang mereka ingin sampaikan.. jadi tidak akan ada lagi bogel2..

Betul ke?

Untuk selamatkan adik ditangkap polis.. kakak berbogel di depan pintu



Seorang lelaki muda, nama keluarga Han, Provinsi dari Shangdong, telah dimasukkan ke dalam senarai negara dalam senarai penjenayah yang dikehendaki. Pada 6 Mac, polis tempatan Taixin City, Provinsi Jiangsu, membuat tangkapan ke atas beliau. Tetapi, mengejutkan, demi menghalang penangkapan itu, kakak suspek melucutkan pakaiannya dan  bertelanjang untuk menyekat polis di pintu.

Pihak polis cepat2 menggunakan selimut untuk membalut wanita itu. Hasilnya wanita dijatuhi hukuman tahanan 10 hari juga bagi pertuduhan menghalang penguatkuasaan undang-undang.

ADA SESUATU YANG TAK KENA DENGAN GADIS MELAYU INI





Ini ialah gambar 2 gadis muslim bertudung yang sedang mengambil gambar di sebuah perlawanan bola sepak. Ada sesuatu yang tak kena dengan gambar ini. Gambar yang lebih jelas di dalam
Jawapan: Jika anda tengok betul-betul (sekarang baru boleh tengok :D ), gstring gadis yang bertudung ungu boleh di lihat dengan jelas dari belakang.

Rupa Anda Bila Memakai Seluar Legging




Gambar Proton Preve Hatchback

Tak sampai sebulan lagi Proton melancarkan model baru Proton Preve, sekarang ni ada rumours baru mengenai kereta Proton Preveversi Hatchback. Cuba try tengok gambar Proton Preve Hatchbackdi bawah ni.. Nampak cam menarik jugak.




Sepanduk lucah, PKR kecewa tindakan biadab pihak tertentu


 


  Kain rentang bertulisan lucah dan tidak bermoral dipasang pihak tertentu ketika
    kehadiran Anwar ke bandar ini semalam.

MARAN – Ceramah Perdana Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bandar Maran semalam diperlekehkan pihak tertentu yang memasang kain rentang bertulisan lucah dan tidak bermoral.

Dua kain rentang bertulisan ayat lucah dan menghina itu dipasang berdekatan lampu isyarat berhadapan Ibu Pejabat Polis Daerah Maran sempena kehadiran pemimpin pembangkang bagi menyampaikan ceramah di Markas Pas Bandar Maran.

Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Maran, Bustamin Bakar berkata, tindakan tidak bertanggungjawab itu menunjukkan tahap mentaliti pihak berkenaan sehingga sanggup menyediakan kain rentang sedemikian.

Menurutnya, ia membuktikan keresahan kalangan mereka yang gusar dengan kehadiran Anwar sekali gus membuktikan kekuatan Pakatan Rakyat yang kini mendapat sokongan penduduk luar bandar.

“Tidak perlu melakukan tindakan tidak berakhlak ini kerana pembangkang tidak mengacau bila Umno buat program politik.

“Pihak kami menganggap ia hanya tindakan kebudak-budakan kerana mereka seharusnya lebih rasional dan menghormati orang lain,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, Pemangku Ketua Pemuda Umno Bahagian Maran, Khairul Amin Osman menafikan dakwaan tindakan memasang kain rentang itu mempunyai kaitan dengan Pemuda Umno Bahagian Maran.

Dalam pada itu, Anwar dalam ceramahnya menyentuh tindakan penganjur pertandingan nyanyian lagu Mandarin yang berlangsung pada masa sama dengan jarak hanya 200 meter dari pentas ceramah perdana itu.

“Ini tindakan biadab dan tolong sampaikan salam saya kepada pihak penganjur,” katanya.

Namun, pihak penganjur pertandingan itu, MCA Bahagian Maran memaklumkan bahawa pihak mereka sudah lama merancang program tersebut sebelum mengetahui akan kehadiran Anwar pada masa dan tarikh sama.

Katanya, penganjur tidak dapat membatalkan pertandingan itu memandangkan ia membabitkan penyertaan peserta berdaftar.

CUBA KORANG TENGOK GAMBAR NI DAN TEKA UMUR AWEK COMEL NI




Umur dia dalah 18 tahun....tapi nampak macam budak pula

Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul






Sememangnya, kita mencuci dengan bersih tapi bersih bukan bermakna cara kita tu betul. Penting untuk kita pastikan diri kita bersih terutamanya di bahagian sulit. Selain untuk menjaga kesihatan ia juga penting untuk memastikan amal ibadat kita seharian di terima.

Kenapa penting untuk kita bersihkan kemaluan kita dengan betul?

Ramai orang merasakan diri mereka cukup bagus dengan banyak amal ibadah, bersedekah dan lain lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.

Saidina Abu Bakar pernah hendak menyembahyangkan mayat seorang lelaki tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruhnya orang membukakannya. Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.

Saidina Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuhnya. Tetapi ular itu tiba tiba berkata-kata, Katanya” Apakah salah ku kerana aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan” Diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya setelah selesai membuang air kecil.

Jadi macam mana kita nak bersihkan diri dengan cara yang betul?

Lelaki dan wanita berbeza caranya. Bukan basuh sekadar dengan air dan asalkan bersih je. Ada caranya….

    kaum lelaki:
    Selepas membuang air kecil, disunatkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing betul betul sudah habis keluar. Lepas itu urutlah kemaluan dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran. Kemudian basuhlah dengan air sebersihnya.

    kaum wanita pula:
    Apabila membasuh kemaluannya, pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusingkan semasa dilalukan air bersih. Bukan dengan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang berbibir-bibir itu.

Betul atau tidak cara kita selama ini ? Kalau yang tak betul tu jom sama sama betulkan supaya diri kita bersih dengan cara yang betul.

Zaquan Tak Kisah Ayu Raudhah Seksi



Media Hiburan ada membawakan satu video yang bertanya sama ada Zaquan ada memarahi Ayu yang dikatakan tetap tampil seksi walaupun sudah menjadi isteri orang, jom layan:

Faedah Dan Kelebihan Wanita Mempunyai Payudara Kecil




Kepada wanita diluar sana ,anda tidak perlu risau atau bimbang dengan wanita yang mempunyai payudara lebih besar daripada anda.Jangan sesekali berasa rendah diri dengan saiz payudara anda yang kecil. Setiap kejadian pasti ada kebaikan.Begitu juga dengan payudara yang kecil.Berikut merupakan beberapa faedah payudara kecil:

1. Elak gangguan seksual

Kepada wanita berpayudara kecil, anda dapat mengelakkan diri daripada sekumpulan lelaki yang selalu memandang payudara dan suka membuat gangguan seksual terhadap wanita.

2. Penyayang dan setia

Kebiasaannya wanita yang mempunyai payudara kecil lebih penyayang dan setia terhadap kekasih atau suami dan jarang berlaku curang.

3. Kepuasan seks lebih cepat

Kepada kaum lelaki, anda tidak perlu bimbang jika tidak dapat memuaskan isteri pada detik malam pertama.wanita payudara kecil lebih cepat teransang dan mempunyai waktu klimaks dengan cepat berbanding wanita payudara besar.

4. Berpakaian lebih sopan

Wanita payudara kecil berpakaian lebih bersopan dan tidak terlalu mendedahkan payudara seperti wanita berpayudara besar.

5. Bebas melakukan aktiviti sukan

Melakukan aktiviti sukan seperti olahraga dengan tenang kerana tidak perlu risau kerana payudara kecil lebih ringan. dan senang dibawa kemana-mana.

6. Tidur pelbagai posisi

Payudara yang kecil lebih memudahkan seseorang untuk tidur dengan pelbagai posisi sekalipun.Contohnya tidur meniarap dan menyiring.

7. Selesa tanpa coli

Payudara kecil lebih selesa walaupun tanpa memakai coli dan bentuk payudara tidak begitu ketara disebalik pakaian.

Video Wanita Tayang Tetek Setelah Putus Cinta Dengan Kekasih

Seorang wanita china sanggup tayang tetek atau lebih sopan dipanggil payudara di laman youtube setelah putus cinta dengan kekasihnya sendiri. Menurutnya, dia kecewa dengan lelaki tersebut kerana meninggalkannya kerana isu saiz payudaranya yang kecil.

Oleh itu, dia nekad membuat pembedahan payudara untuk membesarkannya. Setelah itu, dia memuat naik video payudaranya yang baru itu di youtube untuk ditonton kepada kekasihnya. Mari lihat mesej yang ingin disampaikan.

Ng ga ching, Anda lelaki murah! kamu selalu mengeluh bahawa payudaraku yang seukuran AA dan terlalu kecil! Dan kau membuang aku kerana itu?Hari ini, 3 bulan setelah putus, aku ingin menunjukkan sesuatu. Sekarang, perhatikan, saya memiliki payudara ukuran C! Jangan menyesal, dan saya yakin kau pasti menginginkan aku lagi bukan? Tapi maaf, kamu tidak punya kesempatan lagi. Aku tidak akan sudi melihat kamu lagi dan aku tidak akan PERNAH membiarkan kamu menyentuh payudara saya yang kini mempunyai ukuran C .Ng Ga Ching, kamu boleh mengatakan saya adalah seorang murahan atau apapun tapi kamu tidak boleh mengatakan bahawa payudara saya kecil lagi. Lihatlah payudara saya, Kini lebih besar!



Kenapa Lelaki Suka Payudara Wanita




Kenapa lelaki suka payudara wanita? Mengapa pulak lelaki tidak suka pada payudara wanita? Itulah lumrah jika tak perlu dihuraikan. Lelaki yang telah diciptakan oleh Allah swt, dengan sendirinya suka pada payudara wanita. Tapi ada juga yang suka kepada payudara bapok atau pondan! heh.. tajuk ini tak akan dimasukkan dalam artikel ini.
101 Sebab Mengapa Lelaki suka pada Payudara Wanita

1. Dari kecil lagi, walaupun tidak kenal apa itu payudara, apa fungsi payudara, Mereka (ibu) tidak kira lelaki atau perempuan tetap akan dipaksa atau ditonyohkan muncungnya dengan puting tetek / puting payudara. Oleh itu, tidak hairanlah walaupun tak suka nak hisap payudara tetap dipaksa suruh suka. Bak kata kalau nak melentur buluh biarlah dari rebungnya.. betul tak? Nah! Sekarang dah besar, mestilah lagi suka.

2. Kerana payudara susah nak dilihat. Payudara disimpan dengan rapi dan selalu disorok dari pandangan. Benda yang selalu disorok membuatkan manusia ingin mengetahui dan apakah isi serta keistimewaannya.

3. Tidak puas melihat payudara. Payudara walaupun dilihat tetap tidak puas jika tidak nampak puntingnya. Apabila sudah nampak puting, masih tidak puas jika tidak menyentuhnya. Apabila dah sentuh, masih tak puas kalau tak meramasnnya, masih tak puas lagi menciumnya, masih tak puas gomol pulak, gigit dan proses itu akan berulang-ulang tiada akhirnya.

1o1 lagi sebab banyak sebab untuk anda suka payudara. Hanya anda yang tahu apa yang anda suka. Anda suka yang putih, hitam, pink, kecil, besar, montok, munggil? Londeh? Eh.. tak mungkin..

Oleh itu, wanita memang suka menunjuk-nunjuk payudaranya supaya lelaki yang melihatnya gereeemmm.. dan tak tenteram..

Lelaki lebih berisiko hidap kanser payudara





MUAR: Golongan lelaki di negeri ini perlu membuang perasaan malu dan melakukan pemeriksaan kanser payudara kerana mereka sebenarnya lebih terdedah kepada penyakit itu berbanding wanita.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga, Kebajikan Masyarakat dan Kesihatan Negeri, Dr Robia Kosai, berkata masih ramai lelaki tidak mengetahui mereka sebenarnya lebih mudah terdedah kepada penyakit berbahaya itu.
Lebih menakutkan, katanya, ia (kanser) lebih sukar dirawat sekiranya seseorang lelaki menghidapnya kerana kekurangan sel berbanding wanita.



Menurutnya, walaupun jumlah lelaki dilaporkan menghidap penyakit itu di negeri itu masih kurang, langkah pencegahan awal seharusnya dilakukan.
“Jumlahnya tidak banyak (pesakit barah payudara lelaki), tetapi ia tidak boleh dipandang ringan dan disebabkan itulah, kami galakkan mereka melakukan pemeriksaan sendiri kerana ia amat berbahaya,” katanya selepas merasmikan program ‘Home Help’ Dijejaki Disayangi serta melancarkan ikon sukarelawan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Johor di Bakri di sini, semalam.
Turut hadir dalam program itu, Pengarah JKM Johor, Khatijah Abdullah dan ikon sukarelawan Johor iaitu pelakon dan pelawak, Abon atau nama sebenarnya Shahrizan Ahmad.

4 Tips Kekal Cantik Buat Wanita

Bila sebut pasal kecantikan, yang menjadi sinonim dengannya adalah wanita. Wanita pasti dikaitkan dengan kecantikan. Ini adalah kerana sifat semulajadi wanita itu yang dianugerahkan kecantikan, dan yang menyukai kecantikan.




Wanita, boleh dikatakan sentiasa mementingkan kecantikan, baik kecantikan luaran dan dalaman. Mereka amat prihatin jika nak dibandingkan dengan lelaki. Kecantikan bagi wanita penting supaya kekal menawan, anggun dan menjadi tarikan. Terdapat beberapa perkara yang dapat diamalkan untuk mengekalkan kecantikan luaran dan dalaman wanita, antaranya:

    Menjaga Kecantikan Semulajadi - Kecantikan luaran dengan alat solek yang tebal semata mata tidak akan kekal lama. Gunakan masa untuk perkara yang berfaedah dan tentukan objektif hidup anda, jangan banyak berangan-angan. Tidur dengan cukup dan bangun awal pagi serta elakkan tidur di siang hari dengan tempoh yang lama.

    Menjaga Suara - Latih diri bercakap dengan nada yang lembut dan tidak terlalu kuat. Biasakan menggunakan perkataan seperti ‘tolong serta minta maaf’. Jangan menggunakan perkataan yang tidak baik atau menggunakan kata-kata kesat

    Menjaga Kulit - Banyakkan minum air masak, makan buah buahan, sayur sayuran dan ulam ulaman segar. Gunakan sabun yang tidak merosakkan kulit. Pilih sabun yang lembut dan tidak mengeringkan kulit.

    Menjaga Kehormatan Diri - Elakkan dari berkawan dengan orang yang salah. Jagalah diri sewaktu keluar dari rumah. Berpakaian sopan dan elakkan balik terlalu lewat ke rumah. Jaga maruah dah jangan bergurau keterlaluan dengan insan yagn berlainan jantina.

Juara American Idol 11, Phillip Phillips Jalani Pembedahan





Sebagai bayaran untuk menjadi juara rancangan realiti, American Idol 11, Phillip Phillips akan menjalani pembedahan buah pinggang hari ini (29 Mei).

Phillip sebelum ini dilaporkan telah menahan sakit sepanjang program American Idol 11 berlangsung dan doktor turut menasihatkan penyanyi yang bersuara “serak basah” ini agar menjalani pembedahan sebelum pusingan akhir American Idol. Namun, Phillip tidak mengendahkan arahan yang diberi.

Berita baik buat Phillip, dia dan keluarga telah ditawarkan untuk tinggal di Malibu selepas pembedahan dijalankan dan menjalani sesi pemulihan di rumah yang disediakan oleh produksi American Idol.

Phillip Phillips sebelum ini telah memecahkan rekod undian di American Idol apabila dia telah mengutip 132 Juta undian, rekod undian tertinggi American Idol sepanjang musim. Apa pun, mari kita layankan video pusingan akhir American Idol 11 oleh Phillip Phillips.

Link Video

Awas! Kesan Buruk Duduk Atas Dompet

Mesti ramai di kalangan lelaki yang suka meletak dompet di belakang poket seluarnya bukan? Memang ramai memang tak dinafikan. Sudah tentu apabila duduk mereka juga akan duduk di atas dompet itu bukan? Tapi ramai yang tak tahu akan kesan buruk yang berlaku jika duduk di atas dompet dalam jangka masa panjang..



Sebenarnya meletakkan dompet di poket bahagian belakang (punggung) akan menyebabkan masalah pada tulang belakang, antaranya kaki menjadi pendek sebelah. Jadi, untuk memastikan tulang belakang anda terus sihat, maka gunakanlah poket di bahagian depan.Sepertimana anda tidak akan duduk di atas batu untuk tempoh masa yang panjang, anda juga tidak harus duduk di atas dompet anda. Sesiapa yang memandu lebih daripada setengah jam duduk di atas dompet, mereka berpotensi untuk mendapat sakit belakang.


Pada peringkat awal sakit itu tidak datang dan mungkin akan rasa bertahun kemudian. Sakitnya bermula di pinggang sehingga boleh dibawa ke kaki. Duduk di atas dompet untuk satu jangka masa yang lama, biasanya berlaku pada mereka yang bekerja di pejabat. Jadi, cuba bangun dan berjalan-jalan selama satu minit bagi merenggangkan tulang belakang.
Jadi kepada lelaki yang suka letak dompet di belakang seluar itu bolehlah mencuba letak dompet di poket depan seluar pula.. sayangi diri anda 



Rogol dekat tangga sekolah




ALOR GAJAH – Akibat gagal melawan nafsu serakah, seorang remaja berusia 14 tahun sanggup merogol seorang murid Tahun Tiga di kawasan tangga bangunan sebuah sekolah, di sini kelmarin.

Bukan saja merogol, malah remaja lelaki berkenaan turut mengugut serta mengacukan senjata tajam kepada murid berusia 9 tahun itu yang tinggal di asrama sekolah berkenaan.

Menurut sumber, murid terbabit menjadi mangsa kerakusan remaja berkenaan Isnin lalu, sebelum sekali lagi berlaku kejadian sama pada Rabu dan Khamis lalu.

“Murid berkenaan menjadi mangsa sejak Isnin ketika sedang menunggu ibu menjemputnya selepas tamat sesi persekolahan sebelah petang.

“Mangsa dihampiri remaja berkenaan yang kemudian membawa mangsa menaiki tangga serta merogolnya di kawasan tangga bangunan sekolah berkenaan.

“Remaja terbabit kemudian melepaskan mangsa yang dalam ketakutan dan menghunus senjata tajam ke arah mangsa sambil mengugutnya,” katanya.

Menurut sumber berkenaan, kejadian sama berlaku selang sehari selepas itu ketika waktu rehat kira-kira 10.30 pagi Rabu lalu apabila murid-murid lain keluar ke kantin.

“Mangsa yang tinggal seorang diri dalam kelas ketika itu didatangi remaja terbabit. Sekali lagi remaja berkenaa melakukan perbuatan terkutuk itu di tangga sekolah dan memberi amaran agar tidak memberitahu sesiapa,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Menurutnya, mangsa kemudian melaporkan kepada pihak sekolah apabila buat kali ketiga kejadian sama berlaku Khamis lalu, kira-kira 10.30 pagi dan kali ini mangsa diacu senjata tajam di leher.

“Pihak sekolah terkejut selepas diberitahu kejadian itu dan segera memanggil ibu mangsa sebelum bertindak membuat laporan polis,” katanya.

Katanya, mangsa kemudian dibawa ke hospital untuk pemeriksaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Shaifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian.

“Polis sudah mengenal pasti suspek dan tangkapan akan dibuat dalam masa terdekat ini,” katanya kepada Sinar Harian, di sini semalam.

Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Melaka, Mohamad Yusuff Osman ketika dihubungi memberitahu pihaknya ada menerima laporan dan akan menunggu lapo­ran polis sebelum sebarang tindakan diambil.