Friday, 21 February 2014

Mozilla umum Tablet Firefox OS pertama

firefox os tablet

Bayaran BR1M 2014 : Pembayaran BRIM Dah Masuk Bank Sila Semak!




Bayaran BR1M 2014, Pembayaran BRIM : Jikalau berdasarkan laporan berita (SEPERTI DI SINI), bayaran BR1M masuk bank bagi mana-mana yang telah melakukan kemaskini akaun bank akan mula menerima pembayaran BR1M bermula 22 Februari 2014. Walaubagaimanapun….

Berdasarkan semakan Berita Semasa, bermula sekitar 10 malam tadi kalangan penerima BR1M yang layak telah pun mula menerima bayaran BRIM melalui akaun bank mereka.Berita Semasa telah dimaklumkan melalui penjelasan Kementerian Kewangan, memang benar bayaran BR1M telah bermula sejak malam tadi seawal 20 Februari 2014 dengan nilai sejumlah RM300 melibatkan golongan bujang.

Manakala untuk isi rumah berkahwin, pembayaran BRIM bermula seperti yang dirancang iaitu 22 Februari 2014. Semuanya dilakukan bagi mengelakkan kesibukan sistem :
Tarikh Pembayaran BR1M 2014 : Bayaran BRIM Masuk Bank

Bujang : Bermula seawal 10 malam 20 Februari 2014
Isi Rumah Berkahwin : 22 Februari 2014
bayaran br1m
Semakan Bayaran BR1M 2014 : Pembayaran BRIM Masuk Bank
Jika anda mahu melakukan semakan, anda boleh lakukannya dengan cara (KLIK SINI) ataupun (SEPERTI DI SINI). Seperti, jikalau yang tidak menerima semalam, boleh melakukan semakan bayaran BR1M hari ini. Nantikan giliran anda.

P/S : Semoga pembayaran BRIM 2014 kali ini dapat membantu sedikit membantu anda sebulan dua ini, bagi membayar tunggakan saman trafik, bil-bil Astro, Elektrik, Internet, barangan anak-anak kecil anda dan sebagainya. Bagaimana pula dengan anda, ada yang sudah menerima bayaran BR1M 2014?

Dash Yonkuro Menjadi ke Gilaan Pada 90an

Dash Yonkuro




1. Emperor -> Yonkuro
2. Burning Sun -> Tankuro
3. Shooting Star-> Shinkuro
4. Canon Ball -> Punkuro
5. Dancing Doll -> Rinko








Drama super Hero cybercopy yang pernah popular pada Seketika Dulu




Jenis Jenis Pesawat Supersonic

1. Bell X-1
Bell-X1, awalnya XS-1 adalah pesawat terbang pertama yang melampaui kecepatan suara. dia merupakan X-plane pertama, satu seri pesawat yang dirancang untuk pengetesan teknologi baru dan biasanya sangat dirahasiakan. X-1 #46-062, nicknamed "Glamorous Glennis". Pada 14 Oktober 1947, Chuck Yeager dari United States Air Force menerbangkan pesawat #46-062, yang dia namakan 'Glamorous Glennis', atas istrinya. Pesawat ditenagai roket tersebut diluncurkan dari perut pesawat Boeing B-29 Superfortress yang telah dimodifikasi. Pesawat #46-602 adalah model yang sekarang dipamerkan di atrium utama di National Air and Space Museum di Washington, DC, berdampingan dengan Spirit of St. Louis dan SpaceShipOne.


2. Concorde
Concorde adalah sebuah pesawat terbang supersonik yang merupakan satu dari dua jenis pesawat penumpang supersonik yang pernah melayani jalur transportasi secara komersial. Pesawat supersonik lainnya tersebut adalah Tupolev Tu-144 milik Rusia yang juga ditengarai adalah hasil spionase dari Concorde. Concorde memiliki kecepatan jelajah 2,04 Mach (kecepatan suara) dan ketinggian terbang hingga 60.000 kaki (17.700 meter) dengan konfigurasi sayap delta dan evolusi mesin yang dilengkapi dengan mesin jet afterburner awalnya dikembangkan untuk pesawat pengebom strategis (bomber) Avro Vulcan.Penerbangan komersial yang dioperasikan oleh British Airways dan Air France ini dimulai pada 21 Januari 1976 dan berakhir pada 24 Oktober 2003, dengan penerbangan terakhir pada 26 November tahun yang sama.

3. TU-144
Tupolev Tu-144 (nama pengenalan NATO: "Charger'") adalah sebuah dari dua buah pesawat penumpang berkelajuan supersonik (SST) yang digunakan dalam perkhidmatan komersial, bersama-sama dengan pesawat Concorde. Pesawat ini dibina di bawah pengawasan Alexei Tupolev dari biro rekabentuk Tupolev di Kesatuan Soviet. Tu-144 menyerupai dengan pesawat AĆ©rospatiale / British Aircraft Corporation Concorde. Ia dibangunkan pada waktu yang sama, dan terdapat banyak tuduhan mengatakan perisik Soviet telah memainkan peranan penting, memberi nama gelaran Tu-144 dengan nama "Konkordski" atau "Concordski". Tu-144 menjadi satu-satunya perusahaan pesawat penumpang komersial supersonik yang dibangunkan oleh Tupolev, di mana kebanyakan pesawat supersonik besar yang lain dibina berdasarkan spesifikasi tentera. Kesemua pesawat ini mendapat manfaat dari input saintifik dan teknikal dari TsAGI, Institut Aerohidrodinamik Pusat. McDonnell Douglas, Lockheed dan Boeing merupakan tiga buah pengeluar lain yang cuba untuk merekabentuk pesawat penumpang SST untuk pasaran Amerika Syarikat pada tahun 1960-an, tetapi tidak berjaya.

4. Lockheed L-2000
Lockheed L-2000 adalah pesawat supersonik rancangan Lockheed Corporation dalam kompetisi yang didanai pemerintah untuk membangun transportasi supersonik pertama Amerika Serikat '(SST) pada tahun 1960. L-2000 kehilangan kontrak dengan Boeing 2707, tetapi desain keduanya bersaing dan akhirnya dibatalkan karena alasan politik, lingkungan dan ekonomi.

Pada tahun 1961, Presiden John F. Kennedy berkomitmen untuk subsidi 75% dari pengembangan pesawat komersial untuk bersaing dengan Concorde. direktur Federal Aviation Administration (FAA), Najeeb Halaby, terpilih untuk memperbaiki desain Concorde daripada bersaing head-to-head dengan pesawat Boeing 2707. SST, yang mungkin telah mewakili kemajuan yang signifikan atas Concorde, pesawat ini dimaksudkan untuk membawa 250 penumpang (dalam jumlah besar pada waktu itu), terbang di Mach 2,7-3,0, dan memiliki jangkauan dari 4.000 nm (7.400 km).

Program ini diluncurkan pada tanggal 5 Juni 1963, dan FAA memperkirakan bahwa pada tahun 1990 akan ada pasar untuk 500 SST. Boeing, Lockheed dan Amerika Utara menanggapi secara resmi. Desain Amerika Utara itu segera ditolak, namun desain Boeing dan Lockheed dipilih untuk studi lebih lanjut.

5. Boeing 2707
Boeing 2707 dikembangkan sebagai pesawat supersonik pertama Amerika (SST). Setelah memenangkan sebuah kompetisi untuk kontrak yang didanai pemerintah untuk membangun SST Amerika, Boeing memulai pembangunan di fasilitas di Seattle, Washington.Tetapi Produksi pesawat ini dibatalkan. sedikitnya biaya dan kurangnya pemasaran menyebabkan pembatalan produksi pada tahun 1971.

Kazakhstan Larang Penduduk Wanita Memakai Seluar Dalam Berenda.

Di Bandar Almaty , Kazakhstan mempunyai peraturan kerajaan yang sangat aneh . Peraturan itu berupa larangan untuk para wanita menggunakan seluar dalam berenda .

Seperti yang dilaporkan oleh dailymail , Kazakhstan bersama Russia , dan Belarus tergabung dalam kesatuan kastam , dan menetapkan sebuah peraturan untuk kaum wanita berupa larangan menggunakan seluar dalam berenda . Mereka mengatakan bahawa seluar dalam berenda tidak boleh menjaga kelembapan daerah kewanitaan sehingga itu tidak baik untuk kesihatan organ intim wanita tersebut .

Peraturan itu tentu saja ditentang oleh kaum wanita , kerana menurut mereka urusan menggunakan seluar dalam adalah urusan peribadi , jadi kerajaan tidak boleh mencampuri atau bahkan ambil alih mengenai urusan peribadi seseorang .

Para wanita juga mengatakan bahawa memakai seluar dalam itu merupakan kemahuan diri sendiri , jadi kerajaan tidak berhak untuk menetapkan kemahuan orang lain .

Pada akhirnya , para wanita cuba melakukan demo terhadap peraturan tersebut . Sejumlah wanita cuba turun ke jalan di bandar terbesar Kazakhstan , Almaty . Mereka membawa pelbagai papan demo yang tertuliskan " Celana dalam untuk Presiden " .




Sejumlah wanita tersebut merasa sudah tidak sanggup untuk menahan amarah mereka dengan adanya peraturan tersebut . Mereka tidak mhau hanya gara - gara peraturan seperti itu mereka harus berada di penjara .

Para wanita juga merasa sangat kesal kerana kerajaan malah membuat larang untuk wanita memakai seluar dalam berenda , sedangkan orang - orang yang merokok dan minum alkohol tidak mereka larang 

Rumah tangga pelakon Dynas pula goyah?




SUBANG JAYA 20 Feb. - Pengacara serta pelakon terkenal Dynas Mokhtar, 31, menafikan gosip yang mendakwa perkahwinannya kini di ambang keretakan.

Menjelaskan hubungannya dengan suami Hafizy Hafiz, 43, Dynas dengan yakin menyatakan gosip yang disebarkan itu langsung tidak tepat.

"Alhamdulillah, kami masih baik, tak ada persengketaan seperti yang didakwa.

"Saya banyak baca gosip mengenai kami, jadi saya memang tidak ada benda untuk beritahu," katanya ketika ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta produk Johnson Baby di sini hari ini.

Dynas dan Fizy bernikah pada 15 Mac 2008. Selama tujuh tahun melayari alam rumah tangga, keluarga bahagia ini dianugerahkan dua cahaya mata Khyra Khalyssa, 4, dan Mohamed Haqaish, 2,.

- UTUSAN ONLINE

Foto Dian Ari Prawastong separuh b@g3l pelakon sinetron tersebar


Foto seksi artis Indonesia menjadi tontonan setiap hari. Semua stesyen televisyen seakan-akan berlumba mempertontonkan kecantikan dan keseksian artis-artis tersebut. Berebut berita dan gosip untuk mendapat rating tinggi.

Dalam zaman ICT ini, berita dan gosip artis menjadi buruan untuk menghibur masyarakat terutama golongan ibu dan gadis. Media hiburan menjadi sumber utama membantu meningkatkan lagi rating televisyen.
Semua berita kontroversi berkenaan artis termasuklah perkahwinan, penceraian, malah berita s@ks dan dadah juga disumbat masuk dalalm laporan masing-masing.

Contohnya seperti dibawah, seorang artis jelita dari sinetron yang bernama Dian Ari Prawastong telah menjadi mangsa keadaan apabila foto separuh b@gelnya dalam bilik hotel telah tersebar.

Tidak dinyatakan bila tarikh foto tersebut diambil namun perkara sebegini seharusnya menjadi sulit dan tidak wajar dilakukan.



Aksi Pelik Nora Danish

Alololo... comelnya Aksi Nora Danish bersama anaknya iaitu Putra Rayqal. HM tertanya-tanya aksi apa yang Nora buat tu.. nampak lain je hehe... jgn marah ND, HM gurau je...

Gambar Terkini Yana Samsudin Yang Seksi



Wajahnya memang nampak jauh berbeza berbanding pada awal kemunculannya dalam bidang seni tempatan dulu.Bukan saja tampil lebih berseri dan menyerlah, perubahan wajahnya juga begitu ketara dengan bentuk hidungnya nampak lebih mancung.

Perubahan pada wajah pelakon popular Yana Samsudin itu turut menimbulkan pelbagai spekulasi, sekali gus ada pihak yang mendakwa dirinya melakukan pembedahan kosmetik.

Bermula dengan dirinya menjadi tumpuan ramai pada majlis Anugerah Skrin 2013, kemunculan Yana di majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran MIG Production yang berlangsung di Seksyen 14, Shah Alam turut mencuri tumpuan ramai.


Terbaru, kehadiran Yana sekali lagi menjadi tumpuan lensa jurugambar pada majlis pengumuman barisan finalis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH) yang berlangsung di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur kelmarin.

Semuanya kerana pihak media dan jurugambar ingin merakamkan wajah ‘barunya’ yang hangat diperkatakan ketika ini.

Aidil Zafuan Dipilih Sebagai Kapten Harimau Malaya


PETALING JAYA - Aidil Zafuan Abdul Razak dipilih sebagai kapten Harimau Malaya terbaharu manakala penjaga gol utama negara, Khairul Fahmi Che Mat dipilih sebagai penolong ketua pasukan. Kedua-dua mereka dipilih bagi membantu membimbing pasukan negara pada perlawanan persahabatan menentang Filipina dan perlawanan kelayakan Piala Asia 2015 menentang Yaman di Emiriyah Arab Bersatu (UAE).

Jurulatih sementara Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee berkata, pemilihan Aidil dibuat selepas mengadakan perbincangan dan mendapat persetujuan sebulat suara daripada pengurus pasukan kebangsaan, Datuk Seri Subahan Kamal. Beliau berkata, pemilihan itu dilakukan atas beberapa faktor termasuk kekerapan bermain dalam kesebelasan utama dalam setiap perlawanan selain memiliki ciri-ciri seorang pemimpin di dalam padang.

"Aidil merupakan seorang pemain yang selalu bersuara di dalam padang dan sentiasa mengingatkan rakan pasukan mengenai perkara yang perlu dilakukan di dalam pasukan.

"Selain itu dia turut memiliki personaliti yang baik di luar padang termasuk hubungan baik bersama rakan-rakan sepasukan, begitu juga dengan Apek (Khairul Fahmi).

Sementara itu, Kim Swee turut memanggil seorang lagi pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), Asraruddin Putra Omar bagi menggantikan Mohd. Razman Roslan (Pahang) yang mengalami masalah hamstring. Dalam pada itu, beliau berkata para pemain Selangor dan Kelantan yang terlibat dengan pertandingan di peringkat Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) akan dilepaskan pada 23 Februari untuk beraksi bersama pasukan masing-masing.

Katanya, selepas tamat persaingan Piala AFC, para pemain itu akan kembali menyertai sesi latihan bersama Harimau Malaya. -Lapor Utusan

Jangan Tanya Punca Rumah Tangga Retak - Erra Fazira

Erra
SHAH ALAM – Pelakon dan penyanyi Erra Fazira meminta agar tidak lagi ditanya apakah punca keretakan rumah tangganya dengan Engku Emran sehingga membawa kepada perceraian mereka pada Selasa.
Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chik, 40, berkata, segala spekulasi mengenai rumah tangganya yang tersebar sejak dua tahun lalu telah terjawab dengan penceraian tersebut.
“Segala spekulasi yang timbul sebelum ini sudah pun terjawab jadi jangan tanya saya lagi mengenainya,” kata Erra ketika ditemui sejurus selesai kes berkenaan di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, Selasa.
Erra dan Engku Emran Engku Zainal Abidin, 39, sah bercerai dengan talak satu kira-kira pukul 12.50 tengah hari Selasa yang dilafazkan di hadapan Hakim Syarie, Mohammad Adib Husain.
Pelakon itu kelihatan tenang manakala Engku Emran sebak ketika melakukan lafaz tersebut.
Dalam pada itu, Erra menegaskan penceraian berlaku secara baik atas persetujuan kedua-dua belah pihak selain mengambil kira kepentingan anak mereka, Engku Aleesya, yang kini berusia lima tahun.
Jelas Erra, mereka telah berbincang dengan mendalam sebelum mengambil keputusan untuk berpisah.
“Penceraian ini adalah secara baik dan Alhamdulillah ia selesai tanpa sebarang masalah,” katanya.
Bagaimanapun, Erra enggan mengulas mengenai keputusan memberi hak penjagaan anak kepada bekas suaminya.
Pasangan itu berkahwin pada 25 Oktober 2007.
Keretakan hubungan pasangan itu mula mendapat perhatian sejak dua tahun lalu apabila Erra dan Engku Emran dikatakan tidak lagi tinggal sebumbung selain lelaki itu dikatakan sudah berkahwin dengan wanita lain tetapi dinafikannya.
Terdahulu Erra pernah berkahwin dengan penyanyi Yusry Abdul Halim pada 15 Jun 2003 tetapi perkahwinan itu hanya bertahan selama tiga tahun tanpa dikurniakan cahaya mata. – mStar Online
- See more at: http://infosahih.blogspot.com/2014/02/jangan-tanya-punca-rumah-tangga-retak.html#sthash.xj1KHjNy.dpuf

Liwat dan seks bebas hantui bini Syamsul Yusof?


BIARPUN sedang membuat persiapan perkahwinan, namun Puteri Sarah Liyana, bagaimanapun masih lagi dihimpit dengan cerita kontroversi dengan bekas teman lelakinya, Ammar Alfian.

Ammar menerusi sebuah portal hiburan bukan sengaja masih tidak berpuas hati dengan hubungan mereka yang tidak kesampaian, bahkan turut membuat dakwaan keterlaluan dan boleh menjejaskan imej pelakon Kawan ini.(rujuk gambar)



Terkilan dengan dakwaan yang tidak berasas itu, Puteri Sarah menerusi Twitternya, menepis dakwaan itu sekeras-kerasnya. Malah dia turut menegaskan, tidak pernah memberi kenyataan kepada mana-mana media berhubung isu tersebut.

Apa lagi membuat kenyataan bahawa dia tidak ambil kisah terhadap tuduhan yang dilemparkan bekas kekasihnya itu.

Enggan terus terpalit dengan kontroversi tersebut, pelakon yang sudah hampir setahun berhijab ini lebih selesa berdiam diri dan menguruskan persiapan majlis perkahwinannya nanti.

Malah menerusi Twitternya, juga jelas menunjukkan bakal isteri Syamsul Yusof ini sudah tidak sabar untuk melangkah ke alam perkahwinan yang hanya tinggal lebih kurang 16 hari sahaja lagi.

Sarah dan Syamsul bakal melangsungkan perkahwinan mereka pada pagi 8 Mac 2014 di Masjid Sri Damansara. Majlis resepsi pula diadakan pada sebelah malam hari yang sama dengan bertemakan Islamik Arabian Night