Friday, 11 April 2014

Memang Kurang Ajar Sangat Dah Ni Hong Leong Bank


Pegawai bank tersebut adalah seorang wanita bernama LIAU CHOW WAN yangmerupakan Manager Head of Department Hong Leong Bank.

Dalam kes ini, kakitangan berbangsa Melayu itu telah menerima satu notis untuk berpindah ke Hong Leong Bank Berhad di Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan. Kakitangan berbangsa Melayu itu yang berusia 46 tahun yang hanya merupakan seorang kerani di bank tersebut, telah merayu dan memohon ehsan kerana telah bekerja di cawangan tersebut selama lebih 28 tahun.

Bagaimanapun, LIAU CHOW WAN terus mengherdik kerani Melayu itu dengan kata-kata berikut:

"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

Perangai perkauman yang diamalkan oleh KEBANYAKAN PEGAWAI BANK HONG LEONG bukanlah perkara baru. Sebelum ini HONG LEONG BANK turut menyekat, menahan dan menghalang pekerja-pekerja beragama Islamnya daripada menunaikan solat dengan pelbagai alasan, termasuklah tidak menyediakan ruang untuk bersolat. Solat dikatakan sebagai membuang masa!

Laporan polis telah dibuat oleh kerani tersebut kerana sentimen perkauman yang cukup menebal di kalangan pegawai bank HONG LEONG yang hampir keseluruhannya berbangsa Cina dengan Melayu dan India kebanyakannya hanyalah pegawai atau kakitangan bawahan.

Jan 2014, satu kes yang serupa juga berlaku melibatkan Hong Leong Bank juga di Batu Pahat.

HONG LEONG BANK, bank Cina yer? Bank Melayu bank bodohyer?

Jenama Kondom paling Popular

Beberapa kondom yang dihasilkan mengikut jenama popular dengan menggunakan slogan asal mereka dan jelas mempunyai makna yang tersurat serta jelas maksudnya. Memang hampeh, tapi kreatif.


AKHIRNYA PROF IZZI BERSUARA

Seperti yang sudah diketahui ramai, nama pakar motivasi yang dikaitkan dengan kes mencabul penuntut di sebuah IPTA di Arau, Perlis adalah Prof Izzi Hj Ali.

Akhirnya selepas lama mendiamkan diri meskipun diasak pertanyaan termasuk di laman Facebook, Prof Izzi memberi kenyataan berkaitan hal ini.

Bagaimanapun kenyataannya bukanlah untuk membela diri tetapi menerangkan sebab mengapa dia mengunci mulut selama ini.

Tulis Prof Izzi di status Facebooknya pada hari ini (10 April) :





Setakat ni saya tidak boleh memberi kenyataan sbb ianya masih dlm siasatan.

Tindakan ini sememangnya betul kerana sebarang kenyataan tidak harus dikeluarkan bagi mana-mana kes yang sedang disiasat pihak berkuasa.

Difahamkan, kes yang hangat diperkatakan ini turut menjejaskan kerjaya Prof Izzi hinggakan beliau memohon untuk direhatkan seketika daripada tugas.

4 April lalu, seorang penuntut wanita UiTM Arau, Perlis telah membuat laporan polis mendakwa dirinya dicabul Prof Izzi yang juga merupakan pensyarahnya ketika datang ke bilik pakar motivasi tersebut pada 28 Mac untuk mengulangkaji pelajaran.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 2.30 petang itu, mangsa mengadu Prof Izzi telah menyentuh kaki dan payu daranya. Dia yang terkejut dikatakan tidak menghalang perbuatan itu kerana bimbang digagalkan dalam subjek yang diambil.

Laporan polis hanya dibuat mangsa selepas dia selesai menduduki peperiksaan akhir semester.

Memandangkan empunya diri yang mendakwa dirinya dianiaya pun sudah membuat laporan, biarlah pihak bertanggung jawab menjalankan tugas mereka untuk menyiasat.

Apa yang terbaik pada masa ini, usahlah kita membuat dosa kering dengan mengulas sesuatu yang tidak kita ketahui sepenuhnya

KONTROVERSI! REMAJA MELAYU SEKARANG

Well apa yang nak di kata kat sini tengok lah gambar-gambar remaja melayu/islam sekarang ni dah macam orang bukan islam, dari segi pakaian mahupun perbuatan. Kenapa eh dorang berani buat macam ni tangkap gambar lepas tu tunjuk kat satu dunia, tak malu ke.. ataupun terpegaruh dengan artis-artis opss sebab artis pun ada berperangai macam ni jugak kan.. 

Ini bukan ingin memalukan tetapi gejala ini tidak dipandang serius oleh orang ramai yang hanya berkata "biarlah dosa dorang tanggung" padahal gejala ini boleh merebak dan terkena saudara atau adik- beradik, anak-anak kita nanti jika tidak dibendung.

Ya itulah kuasa pengaruh rakan sebaya, kuasa ingin mencuba benda baru dan ingin "up" diri masing-masing amat tinggi.

Cuba korang nilaikan sendiri mana letaknya moral,akidah dan perasaan malu budak-budak zaman sekarang ni, ke didikan agama mak bapak bagi tak cukup.. ataupun nak kena buat undang2 baru kat malaysia ni supaya berkelakuan sopan. 


Apa-apapun mohon di bukakan pintu hati dan bertaubatlah. Amin..



selfie selamat ptg

Photo: selfie selamat ptg