Friday, 4 May 2012

CheckFus Downloader v2.1

For a smartphone users a support software is a must. This software is the main rope connecting their smartphone to their pc. Samsung for instance supports all their smartphone with Kies. Through Kies users can sync contacts, emails, notes and medias too. Kies is also use as a platform to download and update the firmwares on our smartphones. But there are sometimes when Kies doesn't work like we want it to. There are cases when your download stop halfway or even giving network error even though your internet connection is working well. 



This is when this other software comes in. Created by LuffarJoh of xda forum, this software or windows application actually Downloads and decrypts the latest firmware update from Kies2.0 and it is proven to be faster then using kies it self.








Android Market website displaying the wrong language? You’re not alone.




Willkommen, ich bin Andrew und ich sprechen nicht die Sprache, dass dieser Satz geschrieben wurde in.
Don’t understand that first paragraph? Well, that might not be the first time that you’ve been unexpectedly greeted to text from a language that you do not know.
A strange occurrence at market.android.com is causing some users to suddenly see instructions and prompts in a language other than their native tongue. I experienced this early Saturday morning when the Market suddenly decided that I speak Portuguese. Surprisingly, a Portuguese native speaker reported on our Google+ page that his market is suddenly in English instead for some reason. I’ve since seen cases of lingual mismatches in German, Japanese, Mandarin Chinese, and Spanish on reddit and Twitter.
Before I get to why I think this is happening, know that there’s a fix that might work for you. Some people report it working but then reverting to another language upon their next visit:
  1. Go to market.android.com
  2. Scroll to the bottom of the page
  3. Click the “Choose a language” drop down menu and select your native tongue
As for why this is happening, I’m not sure. I’m guessing that it might have something to do with the Android developer console offering the ability to filter reviews according to language. I’m not sure when this issue first appeared, but this tweet from @ruxeg on January 12 is the first tweet I’ve seen. Maybe this is coming to end users and someone crossed a few wires to cause things to go awry.
Either way, you know how to fix the problem, temporarily at least, should it happen to you.

6 Best Blogging Apps for Android Phones & Tablets


Android operating system and bloggers go together. With smartphones and tablets shaping up with the technology trends blogging is now possible from your smartphones and they no longer needs the use of laptops and PCs. It’s not surprising that there are a number of blogging apps as well there are third party apps available at Android Market. Some applications also comes with video blogging and listed here are the few applications mostly suitable for blogging.
Android Application # 1 : Tumblr
Tumblr the microblogging platform which allows you to post text, images, videos, links and quotes in a short form of blog called tumblelog. Tumblr arrives on Android and it allows you to do whatever you can do with the desktop version. Noticeably the Tumblr Ask function doesn’t work on your Android devices. Apart from that you can upload images, post text, add images, post videos, post links and share quotes using the services of Tumblr.

Tumblr on Android comes with advanced controls of save drafts, queue posts, customized tweets and more. Also this application allows you to manage all of your blogs.
Features of Tumblr Android apps are –
  • Manage multiple blogs with one app
  • View and reply to messages
  • Find people to follow form your address book
  • Advanced controls like saving drafts, customized tweets
  • Post almost anything on your blog

Tumblr Download
The Tumblr Android application can be downloaded from Android Apps Labs or Android Market. From your mobile phone or tablet head to your default browser and go to Android apps Labs and then search for Tumblr, when you are on click on Install to automatically begin with the installation of the app.
Android Advices Application Rating – 4 / 5

Samsung Canada updating some Galaxy devices to Android 4.0 starting today


The share of Android devices running Android 4.0 Ice Cream Sandwich was pretty low last month, despite being six months into availability. Samsung has gotten around to updating some of its Galaxy line Android phones and tablets in Canada.
Samsung Canada has announced the availability of Ice Cream Sandwich to select devices. I tried to do some browsing around the Samsung.ca website to pinpoint exactly which devices are getting the upgrade now but couldn’t figure it out.
However, Samsung did send over a list of which devices are eligible for the upgrade. There’s no breakdown of which phones will be served first, but it at least confirms the group of devices owners who can know definitively that they’ll be getting updates at some point. Those devices are:
• GALAXY S II
• GALAXY S II LTE
• GALAXY S II LTE HD
• GALAXY S II X
• GALAXY Note
• GALAXY Tab 7.0
• GALAXY Tab 7.0 Plus
• GALAXY Tab 8.9
• GALAXY Tab 10.1
Android 4.0 is being rolled out to devices starting today, but the update process is expected to last “throughout the quarter” depending on device and carrier. In other words, one device – hypothetically, let’s say the Galaxy S II – on Rogers may get the update today, while someone else on Bell might get it in a week. Some devices may not see an update prompting them for some time, so the best way to get a definitive answer is to ask your carrier when they expect to update your specific Samsung Galaxy phone or tablet.

Samsung Galaxy S III Specs: 4.8-inch HD screen, 8 MP camera, Android ICS, and S-Voice for voice commands


Samsung Galaxy S III. Samsung Galaxy S 3. Whatever you want to call it or however you want to write it, the mythical device is finally here and real. No more rumors, leaks, and blurry cam BS. This is the Android phone you’ve been waiting for…maybe.
The Galaxy S III offers many of the mythical specs that we anticipated previously. The phone has a large 4.8-inch HD touchscreen with a 1280×720 resolution. Samsung promises that it will have great clarity thanks to the Super AMOLED+ make-up and high-class vivid display. The Galaxy S III will also have a 1.4 GHz Exynos processor that we covered previously. It’s likely that the North American version of the phone will use a Qualcomm processor in order to work with 4G radios of U.S. and Canadian carriers.
The interesting thing about the Galaxy S III is S Voice. The new ‘S Voice’ recognizes voice commands and search. Someone can tell an alarm “Snooze” and it will give you extra time, or deliver commands to raise volume, send texts, organizes schedules, and open the camera. S-Voice even features eye-tracking software to know where you are still looking at the screen, so it can keep a persistent screen view. You can wake the phone with “Hi, Galaxy” and then launch apps or get information. It’s a high-charged version of the Voice Actions available in the Galaxy S II.
Samsung offers the phone in Pebble Blue and Marble White, and it will offer some interesting features. The device will go on sale May 29 in Europe; the GS III ships to the United States later this summer. Here are the specs:
Network2.5G (GSM/ GPRS/ EDGE): 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
3G (HSPA? 21Mbps): 850 / 900 / 1900 / 2100 MHz
4G (Dependent on market)
Display4.8 inch HD Super AMOLED (1280×720) display
OSAndroid 4.0 (Ice Cream Sandwich)
CameraMain(Rear): 8 Mega pixel Auto Focus camera with Flash & Zero Shutter Lag, BIS
Sub (Front): 1.9 Mega pixel camera, HD recording @30fps with Zero Shutter Lag, BIS
VideoCodec: MPEG4, H.264, H.263, DivX, DivX3.11, VC-1, VP8, WMV7/8, Sorenson Spark
Recording & Playback: Full HD (1080p)
AudioCodec: MP3, AMR-NB/WB, AAC/AAC?/eAAC?, WMA, OGG, FLAC, AC-3, apt-X
Additional
Features

S Beam, Buddy photo share, Share shot
AllShare Play, AllShare Cast
Smart stay, Social tag, Group tag, Face zoom, Face slide show
Direct call, Smart alert, Tap to top, Camera quick access
Pop up play
S Voice
Burst shot & Best photo, Recording snapshot, HDR
Google™ Mobile ServicesGoogle Search, Google Maps, Gmail, Google LatitudeGoogle Play Store, Google Play Books, Google Play MoviesGoogle Plus, YouTube, Google Talk,Google Places, Google Navigation, Google Downloads
ConnectivityWiFi a/b/g/n, WiFi HT40GPS/GLONASSNFCBluetooth® 4.0(LE)




Rekod baru Tandas Paling Laju


SYDNET-Rekod baharu tandas bermotor paling laju di dunia berjaya dicipta disini semalam

ia dicpita selepas seorang pelagak ngeri dari kanada, jolene van vugt menunggang sebuah tandas yang lengkap empat roda pada kelajauan 75 kilometer sejam (km/j)

ia amat menyeronokkan dan saya teruja dapat memcatat rekod baru ini..tambahnya

van vugt turut memegagng berapa rekod dunia lain termasuk menjadi wantina pertama yang ,melakukan aksi balik kuang oleh edd china di london pada tahun lalu.

china menunggan sebuah motorsikal yang membawa tandas pada kelajuan 68km/j

The Avenger 3.0 ( Malaya Pergi Bersih)




MUAFIQ


Sesaorg makmum muafiq yg tertidur didlm Tahiyyat awal.
Apabila ia sedar didapati imam nya sudah rukuk @ hampir kepada rukuk,
Sedangkan ia nya belum lagi membaca Fatihah..
Soalan nya :
Bagaimana tentang bacaan Makmum tersebut..
Perlu dihabiskan @ turut rukuk bersama2 dgn imam ?
 ·  ·  · 19 jam yang lalu          





    • Sifu سيفو Silo mok ngoh...nok wak guano nihhh???..


    • Sifu سيفو ‎* Maksud bacaan disitu ialah " Al-Fatihah " makmum tersebut..

    • Jamaliah Omar sori abiii.. mokngoh x pandaiii..huhuhu..
      18 jam yang lalu ·  ·  1

    • Pak Su Khairol sahaja aku solat ......... 4 rakaat MENGIKUT IMAM kerana Allah Taala.

      dalam keadaan berjamaah walaupun Imam itu solat dalam keadaan duduk..maka makmum harus ikut duduk...maka kes ini makmun tak perlu menghabiskan bacaan fatiha dan terus mengikut imam.....


    • Sifu سيفو ني كيس معموم موافيق ..... بوكن مسبوق....هي,هي,هيو

    • Pak Su Khairol alamakkkkkk yee ke....salah jawab la ni...hihihihihi
      3 jam yang lalu ·  ·  2

    • Peronda Jaket Biru Pjb Dalam masaalah makmum muwafiq yg dinyatakan permasaalah diatas.
      Sepakat Ibn Hajjar dalam kitab nihayyah nya dan Syekh Ramli dalm Tuffah mengatakan..makmum tersebut tetap menjadi muafiq, yaitu dibenarkan kepada 3 rukun yang panjang.
      Yaitu wajib menghabiskan fatihah nya sebelum Imam sujud kedua..

      3 jam yang lalu ·  ·  2

    • Sifu سيفو Peronda Jaket Biru Pjb..permasalahaan tersebut termasuk didlm salah satu diantara 9 sebab sesaorg itu menjadi Muafiq..T.kasih.
      3 jam yang lalu ·  ·  2

    • Peronda Jaket Biru Pjb Bolehkah menghuraikan yang lain2 drp permasaalah tersebut, saya pun dalam kesamaran jugak ni..tentang makmum muwafiq..Sifu سيفو
      3 jam yang lalu ·  ·  2

    • Pak Su Khairol Makmum muafiq yang lambat bacaannya kerana was-was, tidak dimaafkan ketinggalan dari imam 3 rukun panjang, bahkan ia hendaklah menyempurnakan bacaannya sebelum imam turun untuk sujud. Jika tidak sempat menghabiskan bacaannya, hendaklah ia berniat mufaraqah. Jika tidak berniat mufaraqah sebelum imam turun sujud, dan sebaik imam turun sujud, batal solat makmum. (Makmum muafiq yang was-was dihukumkan seperti orang yang sengaja melambatkan bacaan Fatihahnya. Oleh itu tidak dimaafkan ketinggalan dari imam sebanyak 3 rukun panjang.)

    • Pak Su Khairol Makmum muafiq yang syak ia membaca Fatihah atau tidak, dan belum lagi rukuk sedangkan imamnya sudah rukuk. Maka makmum berkenaan wajib membaca Fatihah dan dimaafkan ketinggalan dari imam 3 rukun panjang. Jika makmum berkenaan belum selesai bacaan Fatihahnya sedangkan imam berpindah ke rukun ke-4 baginya, maka makmum berkenaan ketika itu membuat pilihan di antara mufaraqah atau terus mengikut imam. Jika makmum tidak membuat pilihan, apabila sampai sahaja imam kepada rukun ke-4, batal solatnya.

    • Pak Su Khairol Makmum muafiq yang syak membaca Fatihah atau tidak, kemudian rukuk bersama imam. Maka hukumnya makmum tersebut tidak boleh kembali untuk membaca Fatihah, bahkan wajib ia terus mengikut imam. Apabila imam selesai memberi salam, wajib ia menambahkan satu rakaat lagi.

    • Pak Su Khairol Makmum muafiq yang lupa membaca Fatihah semasa ia qiam bersama imam, dan terus lupa sehingga imam rukuk, sedangkan makmum masih belum rukuk. Kemudian baru teringat, maka wajib makmum membaca Fatihah dan tidak boleh ia rukuk bersama imam dan dimaafkan ia ketinggalan 3 rukun panjang dari imam.

    • Pak Su Khairol dalam kes diatas iaitu Sesaorg makmum muafiq yg tertidur didlm Tahiyyat awal.
      Apabila ia sedar didapati imam nya sudah rukuk @ hampir kepada rukuk,
      Sedangkan ia nya belum lagi membaca Fatihah..
      Soalan nya :
      Bagaimana tentang bacaan Makmum tersebut..
      Perlu dihabiskan @ turut rukuk bersama2 dgn imam ?


    • Pak Su Khairol i. Sheikh Ibn Hajar berkata: Makmum ini seperti orang yang masbuk (iaitu tidak boleh ketinggalan dari imam sebanyak 3 rukun panjang. Bahkan ia hendaklah membaca Fatihah sekadar yang dapat dan terus rukuk bersama imam. Jika ia sempat rukuk serta ada tomakninahnya, maka dikira dapat rakaat tersebut.

      ii. Sheikh Ramli berkata: Makmum tersebut seperti makmum muafiq (iaitu dimaaf ketinggalan 3 rukun panjang dari imam)

      9. Makmum muafiq yang ketinggalan dari imam. Apabila imam bertakbir untuk qiam, disangka imam duduk utk tasyahhud awal. Lalu ia duduk bertasyahhud. Ia mendengar imam bertakbir untuk rukuk, disangkanya bangun dari tasyahhud awal. Selepas itu baru makmum sedar bahawa takbir imam tadi untuk rukuk. Ada berlaku khilaf:

      i. Sheikh Ibn Hajar berkata: Makmum ini seperti orang yang masbuk (iaitu tidak boleh ketinggalan dari imam sebanyak 3 rukun panjang. Bahkan ia hendaklah membaca Fatihah sekadar yang dapat dan terus rukuk bersama imam. Jika ia sempat rukuk serta ada tomakninahnya, maka dikira dapat rakaat tersebut.

      ii. Sheikh Ramli berkata: Makmum tersebut seperti makmum muafiq (iaitu dimaaf ketinggalan 3 rukun panjang dari imam)-sama dengan di atas


    • Pak Su Khairol Makmum muafiq yang ketinggalan dari imam. Apabila imam bertakbir untuk qiam, disangka imam duduk utk tasyahhud awal. Lalu ia duduk bertasyahhud. Ia mendengar imam bertakbir untuk rukuk, disangkanya bangun dari tasyahhud awal. Selepas itu baru makmum sedar bahawa takbir imam tadi untuk rukuk.

    • Pak Su Khairol ada bebrapa pendapat disini antaranya :

    • Pak Su Khairol Sheikh Ibn Hajar berkata: Makmum ini seperti orang yang masbuk (iaitu tidak boleh ketinggalan dari imam sebanyak 3 rukun panjang. Bahkan ia hendaklah membaca Fatihah sekadar yang dapat dan terus rukuk bersama imam. Jika ia sempat rukuk serta ada tomakninahnya, maka dikira dapat rakaat tersebut.

    • Pak Su Khairol Sheikh Ramli berkata: Makmum tersebut seperti makmum muafiq (iaitu dimaaf ketinggalan 3 rukun panjang dari imam)-sama dengan di atas

    • Pak Su Khairol Makmum muafiq yang sama-sama membaca tasyahhud awal bersama imam. Apabila imam berdiri dari tasyahhud awal, makmum masih membaca tasyahhud awal. Apabila makmum berdiri dari tasyahhud awal, didapati imam sudah rukuk atau hampir hendak rukuk.........

    • Pak Su Khairol Sheikh Ibn Hajar berkata: Makmum ini tidak termasuk dalam kalangan muafiq (iaitu tidak boleh ketinggalan dari imam sebanyak 3 rukun panjang kerana dikira sebagai sengaja meninggalkan bacaan Fatihah. Bahkan ia hendaklah membaca Fatihah, dan jika dapat disempurnakan Fatihahnya, kemudian sempat rukuk bersama imam serta Tomakninah, maka dapat rakaat. Jika ia tidak sempat rukuk serta tomakninah, maka hendaklah ia mufaraqah sebelum imam turun sujud. Dan setelah mufaraqah dari imam, hendaklah ia melakukan aturan solat dengan berseorangan. Jika tidak mufaraqah, batal solat makmum.

      Sheikh Ramli berkata: Makmum tersebut seperti makmum muafiq (iaitu dimaaf ketinggalan 3 rukun panjang dari imam)-sama dengan di atas................................

      HARAP DISEMAK Abi Sifu سيفو/Peronda Jaket Biru Pjb dan sahabat2 yg lain..................


    • Pak Su Khairol Mufaraqah :

      Mufaraqah ialah niat untuk memisahkan diri dari mengikuti imam semasa mengerjakan solat berjamaah. Maksudnya dia meneruskan meneruskan solatnya secara sendiri tanpa perlu berhenti dan ulang semula solatnya.


    • Pak Su Khairol Antara perkara yang membawa kepada Keuzuran Yang Mengharuskan Mufaraqah:
      1. Imam membaca panjang sedangkan makmum ada keperluan
      2. Imam meninggalkan perkara sunat seperti qunut atau tahiyyat awal
      3. Sakit
      4. Bimbang dikuasai rasa mengantuk
      5. Bimbang terbatal solat seperti rasa nak kencing
      6. Bimbang kehilangan harta
      7. Bimbang ditinggalkan kawan
      8. Menyelamatkan orang yang lemas, atau seumpamanya.


    • Sifu سيفو terimo kaseh banyok2 Pak Su Khairol..diatah penjelasae yang jelah...tu lah yae tercatat dalae kitab munyatul musolli...

    • Pak Su Khairol sebenarnya abi...paksu pun masih dalam pembelajaran lg bab2 solat ni abi....terima kasih ye menegur td...paksu ingatkn masbuq...hihihihi
      46 minit yang lalu melalui mudah alih ·  ·  1