Wednesday, 5 September 2012

Punca Wanita Tolak S@kks Anda




Naluri atau daya seksual ialah suatu kuasa yang mendorongkan seseorang itu berperasaan berahi dan seksual.

Sebilangan 30 peratus wanita tidak mempunyai daya seksual sama sekali. Sebilangan wanita yang lain mengalami masalah kurang daya seksual dalam keadaan tertentu.

Ini termasuklah semasa mengandung, selepas melahirkan anak, dalam tempoh menyusu anak dan semasa menopaus.

Selain itu, keinginan ini menurun ketika mengalami tekanan atau kemurungan dan pada bila-bila masa apabila perasaan dan emosi mereka terganggu.

Kepada sebilangan wanita yang lain pula, perkara tersebut boleh berlaku sekali-sekala secara kronik.

Tanda-tanda kurang naluri dan daya seksual ialah tidak berminat dan tiada keinginan untuk melakukan persetubuhan.

Mereka juga tiada dorongan atau hasrat untuk melibatkan diri dalam hubungan keintiman dan tiada apa-apa perasaan atau khayalan seksual sama sekali.

Bagaimanapun, mereka masih suka berpeluk-peluk kerana perasaan cinta masih ada, cuma yang tiada ialah keinginan atau keperluan untuk melakukan hubungan seks.

Oleh yang demikian, perkara ini boleh menimbulkan masalah kepada hubungan silaturahim kerana pasangan akan berasa terasing dan tidak disayangi.

Jadi hubungan seksual mengeratkan keintiman antara pasangan yang mana wanita yang mengalami masalah daya seksual perlu diberi kesedaran dan perlu usaha mengatasinya.

Keinginan ialah suatu daya yang mempunyai tumpuan yang mendorong kita melakukan sesuatu apabila kita dalam keadaan yang berahi.

Keinginan itu tidak kekal dan boleh berubah dari semasa ke semasa. Ada banyak perkara yang menyebabkan kehilangan keinginan seksual.

Ia boleh disebabkan faktor fizikal atau psikologikal atau kedua-duanya sekali.

Sebahagian daripada sebab fizikal yang merendahkan keinginan ialah:

* Rawatan perubatan atau pembedahan

* Masalah gangguan hormon dan

* Penyakit seperti diabetes, jantung, multiple sclerosis, Parkinson dan kemurungan.

Perkara lain yang mempengaruhi daya keinginan seksual pula ialah:

* Perubahan kepada amalan merancang keluarga

* Keletihan dan kelesuan

* Tekanan

* Gangguan mood (seperti keresahan)

* Obesiti

* Keterampilan diri yang kurang menarik

* Masalah hubungan dengan pasangan

* Pengalaman pahit hubungan seksual yang lampau

* Akibat terlibat dengan amalan minum minuman keras dan najis dadah

* Kurang kesempatan dan masa untuk memulakan dan melangsungkan hubungan intim boleh menyebabkan seseorang itu kehilangan keinginan syahwat

* Kadangkala masalah tersebut berlaku akibat kebosanan seks, pasangan membosankan atau tidak menarik lagi akibat perangai atau perilakunya.

Setiap wanita mempunyai situasi yang unik yang menyebabkan dia mengalami kurang daya keinginan seks.

Oleh yang demikian pengendalian kes tertakluk kepada keperluan wanita dan hasrat pasangannya untuk bersama-sama mengupas masalah.

Demam Ala Gangnam Style Pernah Melanda Eropa


Fenomena tarian kuda yang dibawa oleh penyanyi rap Korea Selatan, Park Jae-sang atau Psy menerusi Gangnam Style bukan perkara baharu, malah pernah berlaku pada kurun ke-7 hingga ke-17 di Eropah.



Menurut Pensyarah Psikologi di Jabatan Antropologi dan Sosiologi Universiti Malaya, Dr. Mohd. Awang Idris, fenomena itu dikenali sebagai dance mania atau wabak menari, choreomania, tarian St. John dan tarian St. Vitus.

"Pada waktu itu, ia melibatkan sehingga ribuan orang yang menari dalam keadaan yang pelik, tidak terkawal sambil menjerit dan menunjukkan tanda-tanda halusinasi.

"Antara peristiwa besar yang pernah direkodkan ialah di Jerman pada tahun 1374 dan selain peristiwa di Strasbourg, Perancis pada tahun 1518 yang melibatkan seorang wanita menari sehingga diikuti lebih 400 orang sebelum ramai mati kerana sakit jantung," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan Kosmo! semalam mengenai kegilaan puluhan juta terhadap tarian tersebut yang disiarkan menerusi laman YouTube.

Mohd. Awang menjelaskan, kejadian tersebut dilaporkan berlaku di England, Jerman dan Belanda dipercayai sejenis penyakit yang menyerang sistem saraf.

"Saintis pada ketika itu menggambarkan ia sebagai satu gangguan mental atau histeria secara beramai-ramai," jelasnya.

Bagaimanapun, beliau menganggap fenomena tersebut tidak membimbangkan dan hanya bersifat sementara.

LAWAK!! APA YANG PENTING KERJASAMA


Kalau kita sentiasa bekerjasama, segala misi mudah untuk dicapai. Macam brader ni jugak. Hahaha ;3

Kenapa Awak Tak R@gol Saya?



Kisah benar ini berlaku di US. Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan berseorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati.

Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenal pasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia.

Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..
“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?” (Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)
Perogol tu jawab:
“No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.” (Tak, awak bukan berseorangan.
Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)
Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.

Renungan
Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita.

Wanita tadi pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas yang ditetapkan Islam. Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya.

“…Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya …” [Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku… semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat… sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

Semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari kejahatan syaitan yang di rejam, InsyaAllah.
Wallahu’alam….

Pelajar Wanita Satu Kelas Hamil Serentak



Gila! Entah apa yang ada di fikiran para remaja perempuan yang belum genap umur 17 tahun ini. Mereka yang masih berstatus pelajar di Gloucester High School di Massachusetts, Amerika Syarikat, bersepakat untuk hamil secara serentak.

Peristiwa yang mengejutkan ini bermula sebaik sahaja musim cuti panas berakhir. Ketika mereka kembali ke sekolah, ternyata diketahui 17 pelajar hamil secara serentak. Uniknya mereka tidak hanya dari satu sekolah, tetapi juga satu kelas yang sama. Di sekolah tersebut, memang setiap kali berakhir musim cuti akan diadakan ujian kehamilan.

Namun, sehingga kini masih belum diketahui siapakah ayah bagi bayi-bayi yang berada di dalam kandungan itu. Ini kerana sekiranya umur lelaki yang menghamilkan pelajar-pelajar ini telah lebih dari 20 tahun, kemungkinan bakal dikenakan hukuman penjara kerana melakukan seks dengan gadis bawah umur.

Berdasarkan siasatan pihak sekolah, ternyata para pelajar yang hamil telah sepakat untuk hamil serentak, bahkan bukan hanya 17 pelajar ini sahaja tetapi juga pelajar-pelajar yang lain juga. Yang lebih mengejutkan, pelajar di kelas itu yang tidak hamil mengaku berasa kecewa kerana gagal hamil.