Monday, 9 December 2013

Kadar baru tol baru bermula 01 Januari 2014



LEBUHRAYA SUNGAI BESI BESRAYA  RM1.30 to RM2.00

LEBUHRAYA BARU PANTAI (NPE) RM1.60 TO RM2.00

LEBUHRAYA DAMASARA/PUCHONG (LDP) RM1.60 TO RM2.10

LEBUHRAYA BERTINGKAT AMPANG (AKLEH) RM1.50 TO RM2.50

LEBUHRAYA KAJANG (SILK) RM1.00 TO RM1.30

LEBUHRAYA KL-PUTRAJAYA (MEX) RM2.50 TO RM3.50

LEBUHRAYA KAJANG-SEREMBAN (LEKAS) RMRM1.90 TO RM2.30

LEBUHRAYA TRAFIK KL BARAT (SPRINT) RM1.50 TO RM2.50

PANTAI RM1.50 TO RM2.50

DAMASARA RM1.00 TO RM1.50

KIARA RM2.00 TO RM3.00

LEBUHRAYA LEBAH KLANG SELATAN (SKVE) RM14.96c/KM TO 16.46c/KM

LEBUHRAYA KORIDOR GUTHRIE (GCE) RM1.40 TO RM1.90

LEBUHRAYA SMART RM2.00 TO RM3.00
Copy paste..

Pada IBU YG DALAM BERPANTANG...


Bayi ini sering menangis dan pada waktu gambar ini diambil
tiba2 sepasang tgn ada berhampiran bayi tersebut..
Sedangkn org yg mengambil gambar tu tidak sengaja ambil dan
memang tiada org di situ..
Pelajaran yg perlu kita ambil kira dlm keadaan berpantang ialah perlu
sentiasa membuka ayat2 al-quran supaya mengelakkan drp ibu
mahupun bayi drp diganggu..tolong sebarkan bagi yang ada anak kecil.          


Gambar XXX Julie Woon Artis Malaysia Untuk Majalah Men's Health



Artis Malaysia Julie Woon menjadi bualan hangat di beberapa forum hiburan tempatan apabila gambar aksi beraninya menjadi penghias majalah. Beberapa keping foto telah dirakamkan menunjukkan Julie Woon tampil seksi di sisi seorang model lelaki.Dalam majalah Men’s Health keluaran Februari 2012, wanita berusia 27 tahun ini mempamerkan gaya separuh bogel dengan hanya memakai pakaian dalam dan beraksi ghairah di samping seorang model lelaki.









Model 'Plus Size' Yang Sangat Terkenal

Dia mungkin tidak mempunyai susuk tubuh seperti mereka yang lain tetapi dengan badannya yang agak besar, dia tetap diterima orang ramai di negara itu. 




























Bergambar Pegang Buah Dada Sambil Bertelekung (Elli Rose)



Pelik.. pelik… memang pelik masyarakat sekarang.

Kalau anda bukan seorang yang jenis beramal soleh, tak perlulah perlekeh aksi yang sepatutnya orang beriman lakukan, memalukan dan hanya mengundang dosa sahaja.

Sekeping gambar yang kami perolehi ketika melayari Facebook amat memalukan.

Gambar ini menyaksikan seorang wanita, yang masih bertelekung, sambil memegang payudaranya untuk bergambar.

Walaupun asetnya itu tidak diperlihatkan secara terang-terangan, namun amat jelas apa yang sedang dipegangnya !

Kemudian gambar tersebut dimuat naik ke akaun facebook beliau.

Entah apa tujuan dilakukan perkara sedemikian.

Melihatkan akaun FBnya yang tidak aktif, wanita ini ada memuat naik beberapa keping gambar lain yang seolah-olah ditujukan kepada seseorang, mungkin suaminya, tapi, rasanya tak perlulah dibuat secara terbuka perihal ‘dalam kelambu’ anda, simpan aja…

Buah Dada Besar Kerana minum kopi


Saya sering memimum sejenis kopi. Malah saya meminati minum kopi. Jika sedap, pasti ia menjadi kegemaran saya.

Masalahnya, baru-baru ini saya mencuba satu minuman baru. Selepas mengamalkannya, buad dada saya seperti membesar.

Begitupun, saya tidak mengalami masalah ereksi atau pancutan pramatang. Adakah kandungan kopi itu membuatkan dada saya menjadi seperti wanita?

LAN
Pulau Pinang

Saya rasa masalah anda tidak disebabkan minuman terbabit kerana mustahil kopi itu boleh memberi kesan dengan cepat, malah proses tumbesaran buah dada tidak berlaku secepat itu.

Mungkin kopi anda mempunyai kafein dan sedikit tongkat ali. Kedua-duanya mempunyai fungsi 'vasodilator' atau pelancar darah. Jika terasa buah dada membesar di samping berasa segar, itu mungkin kesan vasodilator.

Tambahan pula jika merokok, rokok mengandungi nikotin dan ia meningkatkan tahap 'neuorotransmitter dopamine' yang merangsang minda, tidak hairan jika anda perasan apa yang anda lakukan membuatkan buah dada besar.

Masalah akan selesai jika anda menghentikan semua amalan itu. Jika merokok, segera berhenti merokok dan kurangkan meminum kopi. Pasti gaya hidup sebegini lebih sihat dan mungkin dapat membuatkan anda lebih selesa.

Jika masalah semakin teruk walaupun selepas menghentikan perkara terbabit, sila berjumpa doktor untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Pelajar perempuan 'bangga' kongsi Air Nikmat di Twitte (Nur irwanier)
















Hai, tak tahulah macam mana nak cakap dengan budak-budak sekarang.

Semakin ‘advanced’ dalam segala hal.

Terbaru, seorang pelajar perempuan dengan bangganya berkongsi gambar air maninya sehingga menjadi viral di laman sosial.

Gadis itu menulis, “Basah, papa buat. Hee”.

Sepatutnya, gadis di kala usianya hanya perlu sibuk bergelumang dengan pembelajaran, ini dah terlebih ‘maju’ ke hadapan dalam hal-hal yang tidak senonoh.


Bila terjadi perkara sebegini, siapa yang harus dipersalahkan, sama ada ibu bapa atau pun pelajar itu sendiri yang tidak tahu menilai mana satu perkara yang baik atau pun tidak?



Tepuk dada, tanyalah diri sendiri..
link ke twitter
link ke gambar Nur irwanie

sumber Pilihan anda

Perjawatan Kosong Di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia


Perjawatan Kosong terkini kerajaan Mmelalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.


Pemeriksa Kapal Terbang Gred A41 Baru
(Jabatan Penerbangan Awam)
[ Tarikh Temu Duga: 10 Disember 2013 - 18 Disember 2013]

Pegawai Penyelidik Gred Q41 Baru
(Institut Penyelidikan Hidraulik Kebangsaan Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 19 Disember 2013 - 31 Disember 2013 ]

Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 Baru
(Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 10 Disember 2013 - 20 Disember 2013 ]

Pegawai Sains Gred C41 (Fizik Kesihatan) Baru
(Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi)
[ Tarikh Temu Duga: 03 Disember 2013 - 12 Disember 2013 ]

Pegawai Penyelidik Gred Q41 Baru
(Kementerian Kesihatan Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 22 November 2013 - 10 Disember 2013 ]

Maklumat Lanjut Sila klik Di Sini

Perjawatan kosong di Kolej Universiti Insaniah (KUIN)

Logo Kolej Universiti Insaniah (KUIN) - http://newjawatan.blogspot.com/Perjawatan Kosong Kerajaan terbaru dan permohonan adalah dipelawa dari Warganegara Malaysia yang  berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun untuk mengisi kekosongan jawatan di Kolej Universiti Insaniah (KUIN) seperti berikut:

Jawatan:-

1. BENDAHARI W54 
2. KETUA PENOLONG BENDAHARI  W48 
3. PEGAWAI UNDANG-UNDANG L41 
4. JURUTEKNIK J17


Calon hendaklah memohon secara online di laman web ecampus.insaniah.my/rekrut. Permohonan yang lengkap hendaklah mengemukakan maklumat diri beserta sekeping gambar  berukuran pasport dan salinan sijil-sijil berkaitan yang disahkan beserta Wang Pos sebanyak RM5.00 di atas nama Bendahari Kolej Universiti INSANIAH.

Borang dan dokumen berkenaan hendaklah dicetak dan dipos/dihantar kepada:

Pendaftar, 
Kolej Universiti INSANIAH, 
Lebuhraya Sultanah Bahiyah, 
05350 Alor Setar, Kedah. 

Tarikh tutup permohonan adalah pada 22 December 2013


Perjawatan Kosong Di The Star

Logo The Star Publication 2014 - http://newjawatan.blogspot.com
The Star was first published on Sept 9, 1971, starting off as a regional newspaper with its plant in George Town, Penang. Its birth created a couple of firsts in the country - it was the first tabloid and the first English language daily to be printed using the web-offset process.Over the next five years, the newspaper's circulation grew rapidly and by early 1976, it became Penang's premier newspaper, outselling the then 139-year-old New Straits Times.

 The Star Publication January 2014


Positions:-

1. Database Executive
2. Clerical Assistant (Finance Department)
3. Content Writer
4. CRM Marketing Communications (MarComms) Executive
5. Executive, Account Servicing (Advertising Sales) Johor Bahru
6. Manager, Sales (Classifieds & Display)
7. Executive,Account Servicing (Advertising Sales)
8. Application Developer (Web Developer)
9. Executive, Account Servicing (Advertising Sales), Penang
10. Customer Service Executive (CRM)
Closing date : 01 January 2014

11. Senior Application Developer
Closing date : 24 December 2013

12. Graduate Trainee (STARTRACK 2.0)
Closing date : 17 December 2013

13. Marketing Executive
Closing date : 11 December 2013

TOL 2014 KENAIKAN 30 SEN - RM 1


Rakyat Malaysia diharap telah bersedia dengan beberapa kenaikan, selepas siri kenaikan harga petrol, diesel dan gula pada tahun ini. Turut tidak ketinggalan dengan tarif elektrik dan kemungkinan kadar tol juga.
Menurut sumber dari Kosmo, desas-desus kenaikan kadar tol itu dijangka antara 30 sen sehingga RM1 melibatkan beberapa lebuh raya di Malaysia.
Katanya, terdapat 13 lebuh raya yang terlibat dalam semakan semula kadar tol bagi tahun 2014 malahan terdapat cadangan kenaikan sekitar 20 peratus sehingga 40 peratus.
Kenaikan tersebut dikatakan tidak dapat dielakkan memandangkan pada akhir tahun ini terdapat beberapa syarikat pengendali lebuh raya yang perlu mematuhi perjanjian konsesi yang telah ditandatangani.
Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof berkata, dari segi perjanjian antara kerajaan dengan syarikat konsesi lebuh raya terdapat semakan semula struktur kadar tol pada tahun depan.

tips pemakanan anak 'berkhatan' semasa berpantang ye?


Salam semua!
Wah!Terima kasih kepada korang yang sudi singgah baca
kepada korang yang baik sangat tinggalkan komen
Juga kepada korang yang tinggalkan jejak dengan link yang 'sah'
(** owh dari semalam cbox Kak Lea dijerit oleh orang sakit mental,
tak taulah kenapa tapi nanti Tuhan potong jari baru tau ^^ )


Esok anak lelaki kembar berkhatan
Husband yang akan bawa dia ke klinik berdekatan
Kak Lea tak ikut ngeri huhu..

Nak tanyalah kot korang tahu
Tip penjagaan & pemakanan semasa berpantang
Cara untuk cepat luka tu sembuh
Menu apa je boleh makan

Husband semalam pergi pasar malam & beli 1kg ikan bilis berkopek
Katanya makan tu je masa beberapa hari berpantang
Anak dah jerit2 jemulah!
Memanglah Kak Lea boleh goreng sedap2
macam menu masakan berpantang waktu bersalin dulu

Tapi macam tak logik je pulak makan tu je
Mak kata boleh makan buah
sayur 
ikan bakar
serunding daging
janji tak berkuah sangat
adeihhh pening...pening...


Wah ni kalau anak Kak Lea tengok
mau dia cabut lari he3..
Tadi bawa dia mandi-manda & makan macam2
Belikan dia toys & juga buku
Sebab ni pengalaman pertama
Kak Lea & husband excited juga
'Plan' nak balik kampung kena tunda tunggu luka sembuh

Owh sukalah tengok kartun ni







Pantang Larang Orang Melayu


pantang larang,pantang larang sakit gout,pantang larang semasa mengandung mengikut islam,pantang larang kaum india,pantang larang,pantang larang kaum cina,pantang larang semasa mengandung,pantang larang orang melayu,pantang larang kaum iban,pantang larang selepas bersalin,pantang larang melayu

Pantang Larang Orang Melayu Tradisional merupakan kepercayaan masyarakat Melayu zaman lampau berkaitan dengan adat dan budaya warisan nenek moyang.
Kebanyakan adalah bertujuan untuk mendidik masyarakat agar mengamalkan nilai-nilai murni dalam kehidupan. Apa yang disebut bukan untuk dipercayai tetapi untuk dihayati mesej yang tersembunyi di sebalik pantang larang yang telah diperturunkan secara lisan sejak zaman berzaman.
Pantang Larang Wanita Hamil
1. Dilarang mencaci atau menceritakan kecacatan, dikhuatiri anak yang bakal lahir juga akan cacat.
2. Dilarang memukul, mendera atau mencederakan mana-mana binatang, dikhuatiri anak yang bakal lahir mengalami kecacatan.
3. Dilarang memaku, memahat, mengail atau menyembelih binatang, dikhuatiri anak yang bakal lahit bibir terbelah atau mengalami kecacatan.
4. Dilarang bergaduh dengan ibu mertua, dikhuatiri mengalami kesulitan ketika melahirkan anak.
5. Dilarang makan sotong, dikhuatiri menghadapi masalah ketika bersalin. Anak mungkin tercerut tali pusatnya.
6. Dilarang mencerca atau melihat sesuatu yang ganjil, dikhuatiri akan kenan.
7. Dilarang minum air tebu atau kelapa di awal kehamilan, dikhuatiri anak akan gugur.
8. Dilarang melihat gerhana, dikhuatiri anak mendapat tompok hitam atau bermata juling.
9. Dilarang melangkah kucing yang sedang tidur, dikhuatiri mata anak tertutup seperti kucing yang sedang tidur.
10. Dilarang menyusup di bawah penyidai, nanti anak akan terencat.
11. Dilarang makan makanan yang berakar seperti pegaga, nanti terlekat uri.
12. Dilarang tidur waktu tengahari, nanti kepala anak akan menjadi besar.

Pantang Larang Ke Atas Lelaki
1. Dilarang bersiul dalam rumah, nanti ular masuk.
2. Dilarang kencing atas busut, dikatakan buruk kemaluan.
3. Dilarang mengintai orang mandi, nanti mata ketumbit.
4. Dilarang tidur di tengah padang, nanti emak mati.
5. Dilarang ketawa waktu Maghrib, nanti datang hantu.
6. Kalau tidak tahan berpanas, nanti tunang dilarikan orang.

Pantang Larang Bayi
1. Bayi tak boleh ditegur jika badan gemuk, cuma katakan ‘semangat’ kerana ditakuti menjadi kurus.
2. Dilarang memicit mulutnya, nanti tiada selera makan.
3. Tak boleh diletak bayi atas lutut, nanti mendapat sakit perut.
4. Sisa makanan bayi tak boleh dimakan oleh ibu bapa, nanti melawan cakap.
5. Tak boleh dicium sewaktu tidur terutama di atas ubun-ubun kepala dan pada pusatnya kerana dikatakan pendek umur.
6. Kain lampin tak boleh direndam, nanti kembung perut.
7. Sewaktu bayi sedang tidur, kadangkala kita melihat dia tersenyum, ketawa dan ingin menangis. Jangan kejutkan kerana dikatakan bayi sedang bermain dengan urinya.
8. Tidak boleh menghembus mulutnya, nanti menjadi bisu.

Pantang Larang Ketika Berdiri
1. Tak boleh kencing berdiri, nanti punggung dijamah hantu.
2. Tak boleh berdiri tertindih kaki, dikatakan akan jauh rezeki.

Pantang Larang Ketika Makan
1. Makan pedal ayam, akan mengantuk ketika bersanding.
2. Makan tidak basuh pinggan, nanti lambat dapat menantu.
3. Makan pisang kembar, akan beranak kembar.
4. Makan waktu Maghrib, makan bersama hantu.
5. Makan sisa anak, anak akan degil.
6.. Tidur selepas makan, nanti perut buncit.
7. Makan sambil berjalan, dapat penyakit perut.
8. Bila makan, pinggan tak boleh diletak atas riba, nanti suami diambil orang.
9. Jangan makan nasi di senduk, nanti payah rezeki.
10. Makan bertindih pinggan, akan beristeri dua.
11. Makan telur tembelang, mendapat penyakit barah.
12. Makan dalam pinggan sumbing, dapat anak bibir sumbing.
13. Makan dalam belanga, dapat anak rupa hodoh.
14.Makan berlunjur,akan jadi pemalas.
15.Makan mencangkung, payah dapat rezeki.

Pantang Larang Sewaktu Tidur
1. Tidur di muka pintu, alamat dilangkah hantu.
2. Tidur di atas pokok, nanti dimakan langsuir.
3. Tidur di atas sejadah,nanti dihinggap kurap.
4. Tidur selepas makan, nanti ditindih hantu.
5. Tidur melekat nasi di kaki, nanti mimpi hantu.

Pantang Larang Ke Atas Perempuan
1. Dilarang menyanyi di dapur, nanti kahwin orang tua.
2. Dilarang menjahit di badan, nanti tidak lepas hutang.
3. Dilarang memakan leher ayam, nanti leher terkulai di pelamin.
4. Pantang bangun lewat, nanti sukar mendapat jodoh.
5. Dilarang makan nasi kerak, nanti mendapat anak bodoh.
6. Dilarang mencari kutu ditangga, nanti kahwin orang tua.
7. Dilarang mencucuk jarum pada waktu malam, nanti didatangi sial.
8. Dilarang bercermin di depan cermin retak, nanti wajah pucat di malam pertama.
9. Dilarang pakai baju basah, nanti badan naik kurap.
10. Pantang berbual di tangga, nanti dipinang orang di serambi rumah sahaja.
11. Dilarang makan bertindih pinggan, nanti menjadi madu orang.
12. Tak boleh menyapu nasi pada waktu malam, nanti pendek rezeki.
13. Dilarang mengerat kuku waktu malam, nanti datang sial.
14. Dilarang makan berubah tempat, nanti berkahwin ramai.
15. Dilarang meletak pinggan di tapak tangan ketika makan, dikhuatiri nanti akan merampas suami orang.

Pantang Larang Kanak-Kanak
1. Dilarang duduk atas bantal, nanti punggung terkena bisul.
2. Tak boleh memotong kuku waktu malam, nanti pendek umur.
3. Dilarang bersiul dalam rumah, nanti ular masuk.
4. Tak boleh jelir lidah, nanti lidah terpotong.
5. Makan kepala ikan, nanti menjadi bodoh.
6. Dilarang mengangkat kaki ketika meniarap, nanti emak mati.
7. Tak boleh menunjuk pelangi, nanti jari kudung.
8. Tak boleh makan dalam gelap, dikatakan makan dengan iblis.
9. Dilarang bermain atau keluar rumah waktu senja, nanti disorok hantu.
10. Tak boleh gigit kain, nanti gigi berulat.
11. Hempedal ayam tak boleh dimakan, nanti susah bersunat.
12. Dilarang bercakap dalam tandas, nanti mata ketumbit.

Pantang Larang Di dalam Hutan
1. Jika sesat di hutan, jangan tidur di tepi sungai, nanti dimakan hantu.
2. Dilarang pegang pokok merah, nanti badan menjadi gatal.
3. Jangan tidur di atas pokok jika sesat, nanti dilapah hantu.
4. Dilarang bercakap besar ketika di hutan, nanti mendapat bencana.
5. Pantang bersiul di hutan, nanti disambar langsuir.
6. Jangan melaung di tengah hutan, nanti disahut hantu.
7. Jika terdengar sahutan, jangan dijawab, dikhuatiri suara hantu.
8. Jangan mengambil batu atau benda ganjil di hutan, takut berpenunggu.
9. Dilarang menegur sesuatu yang aneh atau ganjil dihutan, nanti dirasuk atau dapat malang.

Pantang Larang Di Sungai
1. Jika nampak air berpusar, jangan hampiri, alamat buaya bergerak atau mengiring.
2. Jika ikan toman membawa anak, jangan melintas di hadapannya, nanti dilompati ke perut.
3. Jika terdengar suara semacam kerbau di tebing sungai, alamat ada buaya mengawan.
4. Dilarang bawa limau purut, nanti dibaham buaya.
5. Jika suara perempuan terdengar waktu Maghrib, alamat hantu pari sedang berpesta.
6. Jika kail disambar gondang (siput besar) , alamat rezeki mendatang.

Pantang Larang Ketika Duduk
1. Tak boleh duduk atas bantal, nanti dapat bisul.
2. Tak boleh duduk atas tangga ketika Maghrib, nanti dirasuk hantu.
3. Tak boleh menggoyang kaki, nanti tak lepas hutang.
4. Tak boleh duduk di beranda tangga, nanti payah rezeki.
5. Tak boleh duduk atas lesung, nanti berkudis dubur.