Tuesday, 9 October 2012

Wanita Tel@njang Ini Cuba Untuk Menjinakkan Paus


Seorang saintis wanita telanjang bila cuba untuk menjinakkan paus beluga di Kutub Utara yang membeku.

Natalia Avseenko, 36, dipujuk untuk telanjang sebagai ahli marin yang percaya bahawa paus beluga tidak suka disentuh oleh bahan buatan seperti pakaian menyelam. Penyelam dari Rusia itu nekad menyelam dengan suhu air mencapai minus 1.5 darjah Celcius.





Penjinakan paus berlaku di kawasan Wilayah Murmansk di hujung utara-barat Rusia di pantai Laut Putih dekat Lingkaran Kutub Utara

Rata-rata manusia boleh mati jika dibiarkan di sub-sifar suhu air laut selama lima minit.

Namun, Natalia adalah seorang ahli yoga dan teknik meditasi yang digunakan untuk menahan nafas dan tetap di bawah air selama 10 minit 40 saat

Paus beluga yang terkenal kerana cara wajah mereka yang mampu menyampaikan mesej kepada manusia seperti ekspresi.

Model Melayu Semakin Menjadi Difacebook














PETUA MUDAH MENGHILANGKAN RASA SAKIT KEPALA


Rasa sakit kepala sememang amat menyakitkan dan membosankan mungkin sebelum ini kita pernah terbaca petua dan cara-cara untuk menghilangkan rasa sakit kepala seperti :

Minum Air Kosong/ Air limau - Kemungkinan badan anda dahaga (dehidrasi) atau kekurangan air didalam tubuh. Jadi kembalikan keperluan cecair badan dengan minuman terbaik, banyakan meminum air kosong atau jika mahu sedap, air limau purut atau teh. Minum dua atau tiga gelas air kosong seteguk-seteguk, rehat.

Jangan mengambil makanan atau minuman tertentu jika anda rasa boleh menyebabkan terjadinya alahan rasa sakit kepala anda seperti kopi seumpamanya dan makanan yang berbakar atau bersalai.

Disini juga ada sedikit perkongsian petua yang baik untuk dikongsikan bersama bagi mengurangkan rasa sakit kepala ini.

Jika anda mandi setiap hari, amalkan membasuh / menjirus kaki terlebih dahulu daripada lutut kebawah.

Jika anda memakai kain batik / pelikat jangan di amalkan menyarungnya daripada kepala, sebaiknya dimasukan daripada kaki.

Jangan selalu menyusuk dibawah ampaian atau dibawah rumah.

Sekiranya amalan dan petua diatas dapat diamalkan insyaallah rasa sakit kepala anda akan berkurangan. U/p juga petua bukan boleh dilihat kebaikannya sesekali dua sahaja membuatnya. Memerlukan masa yang panjang dan dijadikan amalan seharian.

Tips mudah untuk menghilangkan Sakit Kepala - Ambil beberapa helai daun bunga raya dan ramas bersama 3 gelas air. Letakkan di atas kepala selama 1/2 jam atau cara lain ambil  garam kasar 1kg, segenggam lada hitam, segenggam kacang hijau dicampurkan kemudian dipijak-pijak (alaslah dengan kain) buat  di waktu pagi dan petang sambil membaca sekurang-kurangnya berselawat bebarapa kali.

AAP - Semoga segala petua dan amalan diatas dapat dijadikan amalan bagi mengurangkan rasa sakit kepala daripada berlarutan dan berterusan.

Soalan Bocor PMR 2012


Wahh hanya tinggal beberapa jam sahaja sebelum bermulanya peperiksaan menengah rendah(PMR), mungkin ramai yang tengah study, yang tengah berehat dan tak lupa juga yang masih berdepan dengan muka buku, burung biru dan sebagainya.


gambar hiasan

Adik Jal sendiri pun tadi masih lagi dok online, nasib Jal perasan kalau tak sampai ke pagi lah dia online tu. Mungkin ganjaran untuk satu A yang Jal nak kasi masih tak memadai agaknya. Berbalik pada tajuk Soalan Bocor PMR 2012, relevan kah perkara tersebut. Tepuk dada tanya hati.

Sebenarnya soalan bocor ni tak perlulah untuk students macam kita sebab soalan yang keluar adalah benda yang sama kita belajar, cuma soalan tu dia putarkan sikit, tu jer. Usaha sehabis mungkin jer anda pasti boleh GOOD LUCK semua.

Cing Didalam Cawan Restoran

Gambar diatas menunjukkan seorang kanak-kanak Cina membuang air kecil ke dalam cawan kertas yang dipegang oleh bapanya di restoran hot pot @ steam bot. Gambar yang penuh kontroversi ini telah mencetuskan rasa tidak puas hati orang ramai terhadap ibu bapa kanak-kanak itu sendiri dan restoran di China (Tak tahu la restoran mana ni). Insiden itu berlaku di Beijing. Ketidakpuasan hati tercetus kerana pelayan di restoran itu tidak campur tangan dan membiarkan ibubapa yang super malas itu membiarkan anaknya kencing di khalayak ramai yang sedang menikmati makanan mereka walaupun aduan telah dibuat oleh beberapa pelanggan. Selepas mendapat liputan umum, restoran mengakui bahawa mereka tidak betul-betul menangani isu itu. Jangan jadi ibu bapa jahil dan malas seperti mereka. Oleh itu, jika anda ingin melihat tiger show sambil menikmati steambot, boleh la ke Beijing. 


Tanah Perkuburan Elektronik

Guiyu, di Wilayah Guangdong, China terdiri daripada empat kampung kecil. Ia adalah lokasi pembuangan sisa terbesar elektronik di dunia. Pada tahun 2005 sahaja, terdapat +/- 60,000 orang pekerja berkerja untuk memproses sisa buangan elektronik yang mana lebih 100 truckloads yang diangkut setiap hari.  Guiyu juga digelar "tanah perkuburan elektronik". Kebanyakkan operasi kitar semula primitif dalam Guiyu adalah bertoksik dan berbahaya kepada kesihatan pekerja dengan 88% daripada kanak-kanak yang berkerja mengalami keracunan plumbum. Lebih tinggi daripada purata adalah kadar keguguran juga dilaporkan di rantau ini. Pekerja2 disana hanya menggunakan tangan mereka untuk memecahkan elektronik, membuka dan   mengasingkan logam berharga seperti emas dan perak. Pekerja juga "memasak" papan litar untuk membuang cip dan pateri, membakar wayar dan lain-lain plastik untuk membebaskan logam seperti tembaga. Walaupun pendapatan mereka agak lumayan tetapi mereka seperti menggadaikan nyawa mereka sendiri. Bersyukurlah dengan kerja anda sekarang.










Latihan untuk menggantikan Rajidikanth

Adakah anda pernah melihat hero India tersohor Rajidikanth yang tak akan cedera walaupun dilanggar dengan lori. Back to 2009, Sekolah-sekolah di negeri selatan India Tamil Nadu menegaskan bahawa tiada lagi aksi berisiko yang akan berlaku disekolah. Langkah ini adalah ekoran satu peristiwa di mana seorang jurulatih seni mempertahankan diri menaiki motosikal ke atas tangan pelajar di sekolah sekitar Villupuram. Insiden berlaku pada 15 Julai 2009 di mana seorang jurulatih seni mempertahankan diri menunggang motosikal ke atas tangan  pelajar yang terletak di atas tanah. Lagak ngeri yang lain melibatkan motosikal yang ditunggang keatas sekeping papan diletakkan di atas gadis yang berbaring di tanah. Seni mempertahankan diri yang popular di kalangan pelajar di India dan banyak sekolah mengadakan kelas khas. Ketua rendah sekolah Tamil Nadu, K Devarajan, memberitahu bahawa semua 50,000 sekolah di negeri ini akan diarah supaya tidak mengadakan acara-acara yang melibatkan "aksi berisiko dan amalan". Tetapi kesalahan yang diwar2kan bukanlah salah jurulatih tersebut, tetapi atas kerelaan pelajar2 itu sendiri yang merasa diri mereka sudah sehebat Sivaji The Boss setelah belajar seni pertahankan diri. "Pelajar-pelajar itu yang menawarkan untuk baring dan memang di atas kehendak mereka sendiri," S Ilangovan berkata.



Pihak ibu bapa pelajar juga bersetuju. "Mereka memberitahu ibu bahawa anak-anak mereka telah dilatih dalam seni mempertahankan diri itu," Encik Devarajan berkata. Salah seorang ibu bapa yang hadir memberitahu sebuah akhbar bahawa mereka telah bersetuju untuk acara tersebut. Kesimpulan nya, apa la yang bodoh sangat mak bapak budak2 ni, dorang belajar pertahankan diri untuk pertahanan, bukan jadi kuat.. haishhh..

Rekod Dunia Berbikini


Sebanyak 1085 wanita Cina menyertai perarakan bikini di Huludao Bandar Liaoning wilayah, barat daya China dan telah memecahkan rekod untuk perarakan bikini terbesar setakat ini. Pekerja pejabat, kakitangan pusat membeli-belah, pelajar universiti dan pekerja- pekerja bank adalah antara 12 kelompok yang menyumbangkan model mereka berarak di sepanjang jalan sejauh 2.9km dengan berpakaian mandi mereka yang unik. Pegawai Rekod Dunia Guinness mengesahkan perarakan di China sebagai rekod dunia yang baru. Perarakan Cina adalah sebahagian daripada tiga hari China International Beach dan  Bikini Cultural Exposition. Rekod sebelumnya telah ditetapkan di Florida pada awal tahun ini kepada 450 wanita. Bila 1Malaysia nak buat event macam ni? Hah~








Gusti Lumpur Di China

Sebelum ini pesta lumpur di Seoul, post kali ini juga berkaitan dengan lumpur tetapi bukan pesta. Ianya adalah perlawanan gusti. Kira-kira 1,000 kanak-kanak perempuan di China mengambil bahagian dalam pertandingan gusti lumpur wanita pada minggu terakhir southwest China’s Chongqing. Mereka akan berbikini dan bergusti. Urm! Acara ini berlangsung selama 8 hari dan juara pertandingan ini adalah seorang wanita berusia 24 tahun. Media China telah menggelarkan beliau "Beauty of Mud". Kami lelaki2 disini memang sukakannya! Urm! hahaha..








Ikan Berkepala Lutsinar


Barreleyes, juga dikenali sebagai spookfish merupakan ikan yang mempunyai kelapa yang lutsinar dan anda boleh melihat otaknya. Ikan ini bersaiz kecil dan tidak terlalu besar, ikan laut dalam dan diantara ikan ganjil di dalam dunia. Jika anda menyelam ke dasar laut dan terjumpa ikan tersebut, mungkin anda tidak akan menyelam lagi.. Agak spooky mukanya.







(Gambar) 'Aset' asli Fazura yang 'menonjol' buatkan penonton terkesima!



Wow! Selebriti jelita, Fazura memang cun habis! Bukan sahaja penonton yang terkesima, kami yang melihat buat pertama kali juga terpana seketika, heh!

Fazura muncul sebagai model untuk menggayakan fesyen untuk busana hari raya yang lepas yang menampilkan 5 Stars designer.


 Walaupun kelibat selebriti-selebriti lain turut menjayakan pertunjukan fesyen kali ini seperti Tasha Shilla, Zaquan Adha, Natasha Hudson dan Tengku Azura, saat kemunculan Fazura telah diberikan 'standing ovation' oleh para penonton yang hadir.

Kenapa ya? Pakaian yang diperagakan oleh artis lain kurang menyerlahkah atau Fazura sendiri punya aset yang menarik perhatian penonton?







 Busana rekaan Rizman Ruzaini yang digayakan oleh Fazura menerima tepukan gemuruh disaat kemunculannya.

Yeah...Fazura memang hot!