Wednesday, 23 May 2012

PELAJAR CEMERLANG 17A1 BUKA TUDUNG?


Begitu jugalah halnya dengan Nur Amalina Che Bakri, pelajar cemerlang SPM 2005 yang mendapat 17A1 yang kini berubah wajah. Nur Amalina yang berasal dari Johor telah menuntut di UK dalam A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.



Apa yang menyedihkan, Nur Amalina telah tidak lagi memakai tudung gara-gara terpengaruh dengan budaya barat. Gaya aksi hangatnya juga telah tersebar di laman sosial facebook dan twitter dan amat mengejutkan kita sebagai umat Islam dan rakyat Malaysia amnya.

Dan hari ini... tup-tup ibunya Puan Sabariah Hassan mempertahankan tindakan Nur Amalina yang disifatkannya sebagai mendapat restu. Kata ibunya, semua tindak-tanduk, rakan-rakan ataupun pakaian anaknya itu adalah dalam pengetahuan dan restunya sendiri.

"Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009. Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi. Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu," ujar ibu Nur Amalina, dipetik sebagai berkata.

Doa kita semua, jika benar ibu Nur Amalina memberi restu untuk anaknya mengubah penampilan dari bertudung kepada tidak bertudung... ingatlah yang haram tetap berdosa. Pertalian dengan anak perempuan masih tidak putus dan sebagai ibu bapa kita tidak boleh melepaskan diri daripada tanggungjawab yang berat itu.

Ingatlah... hidup di dunia hanya sementara. Kejayaan di dunia tidak kekal selamanya melainkan ia disertai dengan amalan dan taqwa kepada Allah SWT. Allahualam...!








Gambar Seksi Neelofa Bermain Futsal..

Kalau NEELOFA MOHD NOOR ajak korang main futsal mesti nak.. kalau injured pun kata boleh.. setakat stop bola dengan badan agaknya..huhu.. Baru-baru nie NEELOFA ada mencuba bermain futsal di Ampang Sports Planet. Walaupun bermain lasak, NEELOFA masih tetap ayu dan manis.. cute tu tak payah cakap lagi laa.. huhu.. Mesti berjuta peminat NEELOFA kat luar sana tue.. phewitt.. Thanks to Neelofa Team..






















Gambar Seksi Hanez Suraya Dalam Majalah 'Playboy Malaysia'

Macam biasa, gambar-gambar yang di keluarkan oleh majalah Mangga mesti lah 'panas'. Aku tengok dah macah majalah Playboy tapi versis Malaysia. Mana tidaknya, gambar-gambar yang di ambil semuanya seksi-seksi belaka.

Saksikan'lah gambar yang seksi oleh artis yang suam-suam kuku ini. Apa yang aku lihat, bakat'nya hanyalah ber'pose'kan aksi dan pakaian yang menghairahkan. Berlakon takde lah sehebat mana.



Gambar: Iqa Mentor Bakal Tampilkan Single Baru, Basah Di Parti Media Hiburan

Bukan selalu kami berjaya rakam gaya selebriti di kolam renang ala majalah Mangga.

Semalam berlangsung’nya majlis selebriti bersama peminat yang di’anjurkan oleh Media Hiburan & bertempat di Taman Botani.

Kami jangkakan akan ada ramai selebriti wanita yang rela basah, kami cukup bertuah kerana adanya Iqa Mentor — juga Nabila Huda yang datang saat saat akhir.

Tiada gambar Nabila Huda, tetapi kita ada Iqa Mentor buat tatapan minda nakal anda semua.

Bertemu Iqa Mentor, sempat kami bertanyakan apakah kisah terbaru beliau yang boleh kami jadikan berita dan komited dengan kerjaya, Iqa Mentor berkata beliau akan muncul dengan sebuah single terbaru yang masih belum berjudul ciptaan Edry KRU

Juga, kalau anda berminat dengan nyanyian akustik, Iqa Mentor seorang yang rajin bernyanyi seorang diri di Youtube untuk hiburan anda. Gambar buat tatapan anda semua ketiks Splash Part Media Hiburan selepas ini.





Majalah Lucah Untuk Orang Buta


Saya Tidak Akan Bertanding Dalam PRU13 – Wardina Safiyyah

Beberapa blog politik sebelum ini kecoh menyatakan yang Wardina Safiyyah akan menjadi calon di dalam PRU13. Namun hari ini, Wardina menafikan perkara tersebut dan berkata yang dia tidak akan mewakili mana-mana parti politik termasuk Pakatan Rakyat. Malah Wardina menegaskan yang dia tidak bercadang untuk bergiat aktif di dalam politik.

Wardina yang ditemubual oleh MyNewsHub berkata:-
Saya ingin tegaskan yang saya tidak akan bergiat secara aktif di dalam mana-mana parti politik dan tidak akan bertanding bagi pilihanraya buat masa ini. Saya tidak suka spekulasi begini, saya bersifat neutral, saya berkawan dengan semua sama ada penyokong kerajaan mahupun pembangkang.
Yang paling bagus, Wardina menyatakan yang dia mahu menumpukan perhatian kepada keluarga dan kerjaya di samping sibuk melanjutkan pelajarannya. Bagi Abang Nara ini satu langkah yang bagus kerana imej Wardina sememangnya sangat bersih. Semoga Wardina tidak terpengaruh dengan ajakan mana-mana pihak untuk terjun ke dalam dunia politik Malaysia.

Surat Terbuka Kepada Rita Rudaini Daripada Seorang Peminat Setia

Kemelut rumah tangga yang melanda pelakon Rita Rudaini sememangnya menarik perhatian banyak pihak. Semalam, Abang Nara telah menerima satu email daripada seorang peminat setia Rita Rudaini. Isi kandungannya yang agak berbeza menyebabkan Abang Nara terasa ingin berkongsi email tersebut dengan pembaca di sini. Semoga Rita Rudaini membaca surat ini dan mengambil langkah yang sewajarnya.

     Assalamualaikum Abg NARA,

    Saya amat berharap abg dapat membaca dan meniliti email yang saya hantarkan ini. Saya merupakan peminat Rita Rudaini (RR), bagi saya beliau merupakan seorang pelakon yang baik dan saya berasa begitu yakin beliau juga merupakan seorang yang baik dalam realiti hidup sebenar. Sebagai peminat, saya tidak akan bertindak bias dengan memandang kosong akan kelakuannya dan tindak – tanduk beliau yg boleh disifatkan akan keterlaluan. Saya bukanlah ingin bertindak bijak dan mengkritik, tetapi email ini hanya untuk menyelamatkan beliau daripada mendapat kata cerca serta cacian daripada orang – orang yang membaca kisah pergolakan rumah tangga beliau.

    Kepada Kak Rita yang amat dikasihi,

    Saya bukanlah sesiapa, mungkin setiap luka yang kakak alami tidak mungkin saya dapat rasakan. Sedalam mana luka itu, betapa sengsaranya kehidupan kakak sememangnya jelas terpancar di wajah kakak. Saya amat faham, tahap kesabaran kita sememangnya ada batasnya, tetapi saya amat berharap kakak dapat mengawal emosi apabila berhadapan dengan khalayak umum. Kakak, berdiam diri adalah yang terbaik buat masa kini. Kita sebagai kaum hawa tidak sepatutnya menjaja kisah rumah tangga kepada khalayak. Saya faham, banyak kenyataan yang dikeluarkan daripada pihak Aidil dan keluarga. tetapi berbaliklah kepada konsep Islam itu sendiri. Biarpun buruk layanan sang suami, atau apa sekalipun selagi kita ini merupakan isteri yang sah, adalah tidak sepatutnya kita membuka pekung di dada.

    Maafkan saya, kadangkala kakak begitu rancak bertwitter tentang kehidupan rumah tangga yang kian merudum. Kenyataan kakak kepada para wartawan begitu lancang. Sedar atau tidak, perbuatan kakak ini menimbulkan fitnah dan cacian orang terhadap diri kakak sendiri. Ada yang pada mulanya kasihan bertukar menjadi meluat. Kakak, sebagai seorang peminat, saya tidak mahu melihat kakak terus dimaki dan dihina oleh mereka – mereka yang acap kali menjadi hakim di alam maya. Cukuplah kakak.

    Setiap masalah datangnya dari Allah sebagai ujian dan tanda kasihnya kepada hambaNya. Dan Allah juga mempunyai cara penyelesaiannya. Bukan dengan mengeluarkan kenyataan balas yang menampakkan kelemahan kita sebagai seorang perempuan. Jangan rendahkan martabat diri kita. Buat masa sekarang sekiranya kakak masih mencintai dan ingin rumah tangga kembali aman, turutilah Aidil walaupun perbuatannya amat tidak matang. Namun jika sebaliknya, mohonlah petunjuk dan kekuatan dari yang Maha Esa.

    Saya mohon kakak terus berkarya, mencari rezeki untuk membesarkan anak -anak. Buktikan bahawa kakak merupakan wanita solehah yang tidak mudah melatah dan tinggi martabatnya. Sebagai seorang peminat saya berasa cukup sedih membaca kara-kata cacian orang ramai terhadap kakak. Namun, ada rasional mengapa mereka berbuat demikian. Saya doakan kakak menemui jalan penyelesaian yang terbaik. Berubahlah menjadi wanita solehah yang disengani. Masalah rumah tangga tidak perlu dikongsi dan diberi pendedahan yang begitu luas di pihak umum. Maafkan saya jika email ini menyakitkan.

    Kepada Abg NARA,
tersiar atau tidak tulisan ini bukan persoalannya. Saya amat berharap abg dapat menyampaikan luahan ini kepada kak RR. Saya tidak mahu beliau mendapat cacian serta tanggapan negatif dari sesetengah pihak. Saya yakin abg nara akan membantu saya. Terima Kasih di atas kesudian membaca tulisan ini.


Nur Fazura Di Majlis Pelancaran Blackberry Curve 9220 Dan 9320

Abang Nara ialah seorang pengguna Blackberry. Walaupun dihentam teruk oleh rakan-rakan yang menggunakan Android dan iPhone, Abang Nara masih kekal menggunakan Blackberry. Dan kini Abang Nara boleh riak kepada rakan-rakan dengan berkata “Fazura datang launching Blackberry, kau ada?”.

Fazura tampil dengan gaya simple tetapi tetap memukau mata mereka yang memandang. Abang Nara tidaklah tahu sama ada Fazura dilantik menjadi duta Blackberry atau sekadar menghadiri majlis pelancaran tersebut. Apa pun, layankan 10 lagi gambar Nur Fazura dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada Facebook Blackberry Malaysia.




Semakan Keputusan Permohonan UITM 2012


Semakan keputusan kemasukan permohonan UITM 2012 boleh dibuat sekarang. Kepada calon yang pernah membuat permohonan untuk mengikuti kursus di Universiti Teknologi MARA (Uitm), anda boleh la buat semakan dengan menggunakan aplikasi talian online dibawah.

Untuk membuat semakan UITM sila layari:
Semakan Keputusan Kemasukan UITM 2012
atau
Semakan Panggilan Temuduga UITM 2012

SUSU TERAKHIR BUAT SI KECIL


Kisah yg amat menyayat hati dan pastinya akan menyentuh naluri keibuan kita…bacalah.

Kisahnya perihal satu keluarga yang mengalami kemalangan ngeri. Kereta yang mereka naiki terbabas, berpusing, melanggar pembahagi jalan lalu terperosok ke dalam longkang. Dalam kejadian ini, kereta itu remuk teruk dan penumpangnya mengalami kecederaan parah. Cermin hadapan habis retak berderai. Tidak ditekankan keadaan pemandunya. Tetapi saya fikir, pemandunya menemui ajal di situ juga.

Mahu diceritakan, penumpang yang duduk di sebelah pemandu mengalami kecederaan yang sangat parah. Wajahnya habis berlumuran darah. Dahinya terkopek sehingga menonjolkan tulang tengkorak. Mungkin juga akibat terhantuk pada papan pemuka kereta ditambah dengan pecahan kaca cermin hadapan. Ajaibnya kuasa Tuhan, bayinya selamat tetapi terpelanting ke kerusi belakang. Bayi kecil yang tidak tahu apa-apa itu meraung dan menangis. Mungkin kerana kesakitan, kesedihan, terkejut dan sebagainya.

Sewaktu anggota bomba itu mengambil dan mahu menyelamatkan si kecil tadi, ibunya terketar-ketar dan menggigil sambil memberi isyarat kepada beliau. Subhanallah, rupa-rupanya si ibu tadi mahukan bayinya bagi disusukan. Diselak bajunya dengan sedaya upaya dan disusukan si kecil itu dengan penuh rasa sayu, pilu dan kasih sayang.

Si kecil senyap di dalam dakapan ibunya. Betapa nyamannya dakapan ibu itu sehingga mampu menenangkan si kecil yang ketakutan. Dengan kuasa dan izin Allah, ibu itu tiba-tiba tercungap-cungap mencari nafas, tanda ajalnya yang semakin hampir. Lalu terkapailah si ibu dalam keadaan yang penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang itu. Ya Allah, betapa pilunya situasi itu sehingga merenggut ketenangan anggota bomba tadi.

Itu lah dia kasih sayang seorang ibu. Walau dalam keadaan bertarung nyawa dan menahan kesakitan, masih tidak melupakan tanggungjawab sebagai seorang ibu…menyusukan anak di saat-saat akhir hidup nya.

Subhanallah…

Mayat Bayi Atas Meja Makan


ALOR SETAR: “Saya sangka bungkusan itu barang sihir kerana dibalut kemas dengan kain putih dan plastik hitam, namun tidak menyangka ia sebenarnya mengandungi mayat bayi cukup sifat.”

Begitu kata pemilik gerai makan, Rusdi Abd Aziz, 45, apabila menemui mayat bayi perempuan, dipercayai baru dilahirkan, di atas meja premisnya berhampiran Masjid Sungai Mati, di sini, jam 8 malam kelmarin.

Bayi itu ditemui dalam beg plastik berwarna hitam dengan bungkusan kain putih, termasuk masih mempunyai tali pusat dan dipercayai lahir kurang daripada 12 jam.

Rusdi berkata, dia menyedari bungkusan itu berada di atas sebuah meja gerainya ketika menuju ke pekan Langgar bersama isterinya pada waktu petang bagi mencari beberapa keperluan untuk berniaga pada keesokan harinya.

“Rumah saya terletak dua kilometer dari lokasi gerai kami. Ketika melintasi gerai, saya melihat ada bungkusan beg plastik di atas meja sedangkan setiap kali selepas berniaga, saya pastikan tiada barang tertinggal.

“Pada mulanya saya tidak menyangka perkara pelik. Namun, hati saya tertanya-tanya lalu menghantar isteri ke rumah sebelum keluar semula menaiki motosikal untuk melihat bungkusan terbabit,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, malam kelmarin.