Monday, 7 January 2013

Mak Campak 2 Anak Dari Tingkat 15 (Video)


MITOS KENAPA LEMBU TAK SUKA KAIN WARNA MERAH


MITOS KENAPA LEMBU TAK SUKA KAIN WARNA MERAH


Pernah dengar  tak mitos Lembu akan mengamuk dan akan kejar orang yang pakai baju warna Merah?..

tambah-tambah lagi mitos ini popular untuk menakut-nakutkan kanak-kanak kepada lembu..





Apa yang menyebabkan seekor lembu terganggu adalah, kerana seseorang melambaikan kain tepat di depan wajahnya. Pandangan terhadap warna adalah subjek yang menipu. Di dalam pandangan manusia memiliki saraf mata yang sensitif terhadap cahaya, tetapi tidak menyediakan informasi mengenai warna. Tetapi lemdu dan binatang lain  amat sensitf, dan bekerja baik dalam cahaya redup atau gelap.

Seperti ketika melihat di malam hari, persepsi warna menjadi suram kerana gelap. saraf  mata manusia dilengkapi dengan tiga jenis sel kerucut (Cone Cell), masing-masing sensitif terhadap panjang gelombang cahaya yang berbeza, gelombang merah, hijau, dan biru. Setiap warna yang kita tahu, dapat direpresentasikan sebagai kombinasi dari warna dasar tersebut.

Ketika sesuatu yang tidak dilakukan dengan aspek pandangan dasar ini, maka menghasilkan kebutaan warna, yang biasanya  ketidakmampuan yang tidak lengkap untuk membezakan warna, daripada mempersempit rentang warna yang dapat dirasakan. Manusia memiliki pandangan warna umum seperti dalam ikan, reptilia, amfibia, dan burung. Beberapa binatang dapatmelihat lebih banyak warna dari yang kita, misalnya contohnya  lebah.


Lembu Membenci Warna Merah
Penyebab lembu  tidak suka kain warna merah sendiri kerana sebenarnya lembu itu tidak suka lambaian kainnya, bukan warna kainnya itu sendiri. Lembu mempunyai penyakit buta warna yang menyebabkan lembu dan seladang tidak dapat melihat warna/buta warna. Tapi oleh kerana matador memang sudah biasa sejak dulu menggunakan kain berwarna merah sebagai alat untuk aksinya melawan lembu dan Seladang,

 jadi kita menganggap warna merah lah yang membuat si lembu itu mengamuk.

GAMBAR KONVOI USTAZ AZHAR IDRUS DENGAN GENG RXZ KE KENYIR








10 Alasan Lelaki suka menonton filem Luc@h



Film porno kebanyakan suka ditonton oleh pria waluapun wanita juga suka  nonton film porno namun tahu kah kamu apa yang menjadi alasan pria suka nonton film porno apa karena adeganya yang hot atau bintang pornonya yang seksi yang membuat pria menjadi suka nonton filem porno. Kamu mau tahu alasan kenapa pria suka nonton  film porno berikut ini ada beberapa alasan pria suka nonton  film porno. Mau tahu alasanya apa aja semak 10 Alasan Pria Suka Nonton Filem Porno berikut ini.

1. Pria menyuka variasi bercinta dan bumbu-bumbu yang ditawarkan di filem porno
Kehidupan seksual di dunia nyata terkadang monoton dan membosankan. Pria akhirnya memilih hal yang berbau porno untuk mendapatkan variasi seksual dan berbumbu.
Pria senang melakukan hal-hal yang seksual dengan berbeda dan mencoba posisi bercinta yang baru. Ketika pria tidak mendapatkannya di dunia nyata, video poro tampaknya menjadi alternatif terbaik.

2. Pria menjadi liar seperti yang diinginkan dalam dunia pornografi
Menonton film porno seperti menghindupkan fantasi seksual terliar tanpa hambatan apa pun. Itulah sebabnya pria berpaling ke hal yang berbau pornografi setiap saat.

3. Pria suka melihat wanita telanjang
Ini adalah kebenararan bahwa pria senang melihat wanita bugil. Dan video porno menyediakan itu semua dengan banyak adegan wanita bertelanjang.

4. Pria menonton video porno untuk melawan kebosanan
Anda mungkin sulit mempercayai tapi sering pria menonton video porno karena sudah mulai bosan. Perempuan menonton sinetron ketika bosan dan pria menonton video porno saat bosan.

5. Pria ingin belajar gerakan yang cool
Beberapa pria berpikir porno adalah pendidikan yang bisa mengajarkannya tentang gerakan seksual yang keren dan bisa mengesankan wanita.

6. Pria menonton film porno untuk bersantai
Setelah hari yang melelahkan, beberapa pria memilih ke video porno untuk bersantai yang bisa membuat mental mereka meningkat.

7. Filem  porno sebagai alternatif seks yang terbaik
Ketika pria sendirian, biasanya ingin melihat video porno agar bisa terangsang. Bagi pria, video porno tampaknya menjadi alternatif seks yang terbaik.

8. Membantu pria menyingkirkan tekanan seksual
Ketika terangsang, pria merasakan tekanan seksual yang meningkat. Pada saat seperti itu, video porno membantu pria memberikan bantuan instan dan membebaskanya dari tekanan dan ketegangan seksual.

9. Ini menjadi kebiasaan pria
Pria sering menonton porno karena sudah kecanduan. Satu pria bisa kecanduan rokok, dan pria yang lain kadang-kadang bisa kecanduan porno. Itulah mengapa pria kembali melihat video porno.

10. Ini adalah cara yang cepat, mudah, dan efisien untuk mendapatkan kesenangan seksual
Masturbasi dengan video porno bisa dengan cepat, mudah, dan efisien bagi pria agar mendapatkan tindakan seksual dan kesenangan. Itu benar-benar bisa cepat dan tidak memerlukan banyak waktu, energi dan usaha seperti yang dibutuhkan untuk seks di kehidupan nyata.

AWEK TAK BERTUDUNG VS AWEK BERTUDUNG DI FACEBOOK


Debat Diantara Gadis Bertudung Dan Gadis Tak Bertudung




Suhu Sensasi Neelofa


Suhu Sensasi Neelofa | Kontroversi tidak pernah lekang menghimpit pemilik nama ini. Pelbagai macam kontroversi yang melanda. Disebabkan kecintaan dan minat terhadap dunia seni ini, dia harus hadapi dan berdepan dengan semua ini. Jom layannz sejenak ARTIKEL Kosmo! Online ini.



Lofa
KONTROVERSI demi kontroversi. Daripada awal pembabitannya dalam industri seni tempatan sejak dua tahun lalu, gadis jelita berusia 23 tahun ini seperti tidak pernah lekang daripada kontroversi yang sentiasa melanda dirinya. Noor Neelofa Mohd. Noor atau nama komersialnya, Neelofa sendiri mengakui akan perkara tersebut ketika ditemuramah.

Namun kerana minat terhadap dunia seni, segalanya dianggap cabaran dan lumrah kehidupan menjadi seorang selebriti yang mengharuskan sesiapa juga melalui perkara yang hampir serupa.
“Memang tidak dinafikan sejak awal terlibat dalam industri seni hiburan tanah air, kontroversi tentang saya kelihatan seperti tidak putus-putus. Ada sahaja cerita yang akan keluar tentang diri saya dan kebanyakannya cerita daripada pihak ketiga.

“Bagaimanapun, kontroversi yang selalu melanda diri saya ini bukannya daripada diri sendiri, namun ia tentang ramai orang yang bercerita tentang itu dan ini. Saya perlu katakan, perkara ini bukan diminta tetapi ia hadir secara tidak disangka,”

jelas Neelofa yang mesra disapa Lofa ini.
Bagaimanapun, di sebalik kontroversi yang berlegar laju dalam ruang industri hiburan tanah air tentang Lofa, dia percaya selagi wujud isu yang ingin diceritakan tentang dirinya, bermakna dia masih lagi berada di depan mata dan belum dilupakan. Jadi, tutur wanita berwajah cantik dan bertubuh genit ini, mahu atau tidak dia perlu terima segalanya.

Geram
Bercerita tentang tekanan yang dihadapinya, ujar Lofa, mungkin pada mulanya, dia tertekan dengan apa yang diceritakan oleh masyarakat sekeliling tentang dirinya. Namun, lama-kelamaan, dia mula membuat kesimpulan sendiri.
“Kini apabila ada terbaca tentang diri sendiri dalam akhbar dan sebagainya, memang geram pada mulanya. Namun setelah itu saya fikir jika mereka suka saya, memuja saya ataupun membenci saya, ia adalah hak mereka.

NEELOFA sudah dua tahun berada dalam dunia seni tempatan.
“Ini kerana jika Allah sudah tetapkan rezeki saya, ia tetap ada dan sama sahaja. Melainkan saya sendiri yang buat perangai, itu memang seperti mencari nahas sendiri. Namun, mungkin dari segi karier tidak begitu memberi kesan. Bagaimanapun dari segi persepsi orang terhadap saya, memang mereka akan punya tanggapan serong terhadap diri,”

jelas Lofa panjang lebar tentang tempias kontroversi terhadap karier dan diri.
Ketika ditanya adakah dia risau peminat akan bosan kerana sering dilanda kontroversi, jawab Lofa, walau apa pun kontroversi yang melanda, jika seseorang artis itu punya produk yang bagus yang mampu menaikkan mereka, maka mereka tetap akan berjaya.

“Jadi bagi saya, lagi banyak saya terkena tempias kontroversi seperti ini, lagi kuat saya perlu bekerja untuk keluar dari kepompong isu tersebut. Saya perlu rajin untuk tonjolkan bakat yang saya ada selain dari terlibat dengan kontroversi sahaja.

“Jika mengikut andaian yang mudah, memang lumrah manusia pasti akan terasa jika melihat sesiapa yang mereka kenali berada di atas atau mencapai kejayaan. Bagi saya, jika seseorang itu berjaya mahupun gagal dalam apa bidang sekalipun, orang tetap akan kritik kita. Mereka tetap akan lihat keburukan dari kebaikan kita,”
tutur Lofa memberi pendapat tentang kemungkinan ada yang ingin menjatuhkan namanya.
Rezeki
Mungkin sepanjang tahun pertama pembabitkan dalam dunia seni, peminat Neelofa sendiri dapat melihat wanita kelahiran Pasir Mas, Kelantan ini banyak tampil di kaca televisyen dan layar perak. Namun, masuk tahun kedua, Lofa kini dilihat banyak tampil dalam program hiburan dan menjadi pengacara.
“Semasa mula-mula terlibat dengan pertandingan Dewi Remaja (pada tahun 2010), saya sememangnya tiada niat untuk ke bidang lakonan. Memang Lofa minat dengan bidang pengacaraan dan menyimpan hasrat untuk terjun ke bidang tersebut.
“Jadi, selepas (menjuarai) Dewi Remaja tersebut, saya terus dapat tawaran lakonan terlebih dahulu. Jadi tidak salah rasanya Lofa mencuba untuk berlakon. Namun kerana saya juga masih lagi hijau (baharu), pengalaman pun baru masuk dua tahun, maka saya tidak mahu mengehadkan diri saya dan ingin cuba pelbagai bidang,”

ujarnya.
Tambah Lofa, walaupun sibuk dengan bidang pengacaraan, namun tawaran lakonan masih akan diterimanya. Bagaimanapun kata Lofa, dia tidak mahu terlalu banyak ambil tawaran drama, ini kerana dia mahu beri fokus terhadap filem dan telemovie.

Suhu Sensasi Neelofa
“Buat masa ini, saya masih ada banyak masa terluang sebelum bisnes berkembang. Saya rasa ini masanya saya mencuba untuk bekerjasama dengan ramai pengarah dan membawa karakter yang berlainan dalam lakonan.
“Mungkin dalam masa dua tahun, jika bisnes saya telah berkembang, saya perlu berikan tumpuan kepada bisnes pula, jadi inilah masanya untuk saya cuba. Saya juga tidak mahu memilih sangat, jika ada rezeki ke arah lakonan, akan saya pertimbangkan dan ikut sahaja apa yang diberi,”
jelas Lofa.



Saya Semakin Sunyi Apabila Tidur Seorang Diri Di Katil – Raja Azmi




Raja Azmi belum bersedia untuk mencari pengganti suami walaupun kehidupannya semakin sunyi selepas enam bulan bercerai dengan Jalani Sidek. – Foto P. NATHAN
KUALA LUMPUR: Penerbit dan penulis skrip kontroversi Raja Azmi Raja Sulaiman mengakui kehidupannya semakin sunyi selepas enam bulan bergelar janda.

Raja Azmi, 53, berkata perasaan itu membelenggu terutamanya pada waktu malam apabila dia terpaksa tidur bersendirian tanpa suami di sisi.

“Sebelum ini, tidak rasa sangat tetapi sejak akhir-akhir ini rasa sunyi semakin menebal pula terutamanya apabila saya hendak tidur.

“Pada 27 Disember lalu, genap enam bulan saya dan suami (Jalani Sidek) berpisah. Saya semakin sunyi apabila tidur seorang diri di katil,” katanya ketika ditemui mStar Online, baru-baru ini.

Raja Azmi dan bekas jaguh badminton negara itu bercerai talak satu pada 27 Jun lalu di Mahkmah Syariah Rendah Gombak Timur selepas 28 tahun berumah tangga.

Pasangan terbabit mengambil keputusan tersebut atas alasan tidak lagi wujud kasih sayang dan persefahaman selain konflik yang berpanjangan.

Ditanya mengenai hubungan dengan bekas suami, Raja Azmi berkata, mereka masih berkawan dan saling menghubungi seperti dahulu cuma dia menghormati batas-batas antara mereka.

“Hubungan saya dan bekas suami masih baik dan kami kekal bersahabat seperti sebelum ini.

“Saya belum terfikir soal pengganti dan berasa selesa dengan keadaan sekarang.

“Saya tidak boleh cari (pengganti), kalau ada biarlah ia datang sendiri,” kongsinya yang masih dalam proses pra-produksi filem terbaharu berjudul Anak Ikan.

Kes Gaduh Ayun Besi, Azad Jasmin Pertahan Diri



Ekoran dalam satu kejadian kejadian di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), seorang lelaki telah membuat laporan polis mendakwa dia dihayun dengan besi oleh seorang pelakon, kira-kira dua minggu lalu.
Akibatnya lelaki itu mendapat kecederaan dikepala serta dikenakan lima jahitan dan dua jari kirinya patah.
Manakala, pelakon yang telah didakwa memulakan pergaduhan itu adalah pelakon, pelawak dan pengacara, Azad Jasmin.

Namun, dalam Harian Metro, hari ini, Azad menafikan dakwaan dia memulakan pergaduhan tersebut.
Sebaliknya, Azad menjelaskan kejadian berpunca apabila lelaki tersebut melanggar keretanya dari belakang sebelum turun dan mengetuk cermin keretanya..

Bercerita lanjut mengenai kejadian itu, Azad memberitahu ketika itu dia mahu mengundur kereta selepas membelikan nasi kandar kepada isterinya yang mengandung sembilan bulan kerana mengidam.
“Bagaimanapun, ketika itulah kereta dinaiki lelaki terbabit melanggar belakang kereta saya dan terus turun mengetuk cermin kereta saya kerana tidak berpuas hati.

“Kemudian saya turun dari kereta untuk menyelesaikan hal berkenaan tetapi secara tiba-tiba saya dihampiri rakan-rakan lelaki itu dan terus menyerang saya,” katanya yang dipetik melalui Harian Metro, di sini, hari ini.
Tambahnya, ketika diserang dia terjatuh dan luka di kepala.

“Saya terpaksa mempertahankan diri dengan mencapai sebatang besi dan menhayunkan ke arah mereka. Saya terpaksa berbuat begitu kerana mereka berempat,” katanya.

Azad turut memberitahu dia telah pun membuat laporan polis.

Malah suami kepada aktres Eira Syazira ni mengakui mengenali salah seorang daripada lelaki yang menyerangnya.

Pun begitu dia menganggap kejadian itu adalah salah faham dan menyerahkan kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan. – MyNewsHub

Amuk di kedai nasi kandar





KULIM – Pengunjung sebuah restoran nasi kandar di sini bertempiaran menyelamatkan diri apabila lima lelaki bersenjatakan parang dan kayu mengamuk serta mencederakan empat pekerja restoran itu awal pagi kelmarin.

Kejadian dipercayai berpunca daripada rasa tidak puas hati seorang daripada penyerang itu hanya kerana lambat dilayan.

Menurut seorang saksi, kejadian kira-kira jam 1.40 pagi bermula apabila seorang lelaki masuk ke restoran itu untuk membeli makanan.

“Dia masuk dan beratur bersama pelanggan lain. Mungkin kerana berasa dirinya lambat dilayan, dia memarahi seorang pekerja restoran sebelum masuk ke ruang hidangan dan membelasah pekerja itu.

“Tidak lama kemudian, empat lagi rakan pelanggan panas baran itu yang sedang menunggu di luar kedai, meluru masuk membawa parang dan kayu, sambil melibas ke arah pekerja dan pelanggan.

“Mujurlah ketika itu pelanggan-pelanggan sempat lari menyelamatkan diri,” katanya.

Kumpulan penyerang itu juga merosakkan beberapa perkakas di restoran tersebut, termasuk kerusi meja dan tempat meletak makanan.

“Seorang daripada penyerang itu masuk dan mengamuk di kawasan meja juruwang,” katanya.

Seorang daripada empat pekerja itu parah ditetak di kepala.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, semua empat mangsa amuk itu mendapatkan rawatan di unit kecemasan Hospital Kulim.

Katanya, wajah kelima-lima penyerang itu berjaya dirakam melalui sistem kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di restoran tersebut.

“Siasatan awal mendapati suspek adalah orang tempatan dan nombor pendaftaran kereta yang mereka gunakan adalah palsu.

Wanita Bakal Dipenjara Kerana Lemaskan Kucing



Wanita Bakal Dipenjara Kerana Lemaskan Kucing - BICESTER, Britain : Seorang suri rumah, Julie Carter bakal dihukum penjara oleh seorang majistret selepas dia melemaskan lapan ekor kucing peliharaannya, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Suri rumah itu memberitahu Persatuan Diraja bagi Perlindungan Haiwan (RSPCA) bahawa dia telah membunuh seekor demi seekor kucingnya di dalam sebuah bekas mandian bayi.

Carter, 43, mendakwa dia sudah tidak mampu untuk membayar cas bil panggilan telefon bagi mencari rumah baru untuk kucing peliharaannya itu.

Dia telah diarahkan untuk membuang sebahagian daripada 11 ekor kucing yang dipeliharanya oleh pekerja persatuan pembeli rumah yang mengesan bau hancing kencing kucing yang kuat di dalam rumahnya.

Carter mengaku membunuh semua kucingnya kerana menganggap dia tidak mempunyai pilihan lain lagi.

Bangkai lima ekor haiwan itu ditanam di halaman rumah Carter di Bicester dan tiga lagi di rumah ibunya.

Dia akan dihukum penjara pada 29 Oktober depan. – Agensi

Pelakon Filem Ayat-ayat Cinta MURTAD Kerana CINTA




Betullah pepatah melayu kata bahawa cinta tu buta.. Buktinya, sorang pelakon wanita cantik yang pernah membintangi sebuah filem agama, MURTAD kerana cinta..

Korang kenal tak dengan nama Rianti Cartwright? Tak kenal ye? Kalau gua sebut nama Aisyah dalam filem ‘Ayat-ayat Cinta’? Korang kenal tak?

Pelakon cantik tu diberitakan dah murtad apabila memilih untuk berkahwin dengan seorang lelaki Kristian.. Dia memilih untuk gadaikan pegangan agama dia semata-mata kerana cinta..

Ketika ditemubual oleh media Indonesia tentang status agamanya, pelakon tersebut menjawab.., “Bagi saya, ada yang boleh dikongsi bersama dan ada yang tidak boleh.”

Rianti bagaimanapun berkata dia bahagia setelah menjadi isteri kepada Alfonso Nainggolan atau Cas, selepas berkahwin pada 17 September lalu di Gereja Old St Patrick, New York, Amerika Syarikat.

“Saya sekarang amat bahagia,” kata aktres berusia 28 tahun itu.

Perghh!!! Hebatkan penangan cinta ni beb.. Manusia sanggup buat apa saja demi cinta tanpa sedar bahawa cinta tu sebenarnya tak kemana..

Dorang tu tak sedar, tanpa akal yang waras, cinta tu sebenarnya hanyalah rubbish!!

http://www.informasi.my/pelakon-filem-agama-murtad-kerana-cinta/

Katy Perry Wanita Paling Seksi 2013




Katy Perry Wanita Paling Seksi 2013 | Meski pun tahun 2013 baru masuk hari ke 6, sebuah majalah telah menganugerahkan gelaran Wanita Paling Seksi 2013 kepada pemilik nama Katy Perry ini. Bertuah punya badan. Awal-awal tahun dah dapat gelaran pertama. Paling seksi pula tue.

Dengan gelaran tersebut, Katy telah mengalahkan pesaingnya iaitu penyandang gelaran yang sama bagi tahun 2012, Mila Kunis. Menurut laporan mStar Online di bawah ini, kriteria pemilihan untuk penganugerahan Wanita Paling Seksi adalah berdasarkan kepada wajah,tubuh dan penampilan yang seksi selain daripada soal kerjaya seseorang itu.

Untuk itu, sudah sememangnya Katy Perry layak untuk memenuhi kriteria yang diperlukan oleh pihak majalah terbabit. Oleh yang denmikian, sila teruskan pembacaan anda di bawah ini yea. Laporan di bawah adalah hak milik mStar Online sepenuhnya..

Katy Perry dinamakan sebagai Wanita Paling Seksi 2013 oleh majalah Men’s Health.
BELUM pun seminggu tahun 2013 berlalu tetapi majalah Men’s Health sudah memberikan hadiah kepada Katy Perry dengan menamakan penyanyi itu sebagai Wanita Terseksi 2013.

Katy, 25, telah mengalahkan pesaing terdekatnya iaitu pelakon Mila Kunis yang pernah dinobatkan gelaran serupa pada tahun lalu.

Penyanyi lagu I Kissed A Girl itu dipilih berdasarkan wajah, tubuh dan penampilannya yang seksi selain kejayaannya sebagai seorang penyanyi terkenal di seluruh dunia.
Katy sebelum ini pernah berkahwin dengan aktor British, Russell Brand sebelum bercerai selepas 11 bulan berkahwin.

sumber : mStar Online

Gambar : TELUR LALAT MENETAS MENJADI ULAT ATAS KEPALA









Wanita bersuami dua


Wanita berkenaan pada mulanya enggan mengaku telah bernikah, namun akur setelah didesak pihak berkuasa. Doktor berkenaan diambil keterangan pegawai penguat kuasa Jaij

BATU PAHAT – Perbuatan wanita lewat 30-an yang dipercayai menduakan suaminya dengan menikahi lelaki lain, terbongkar apabila dokumen pernikahannya dengan doktor ditemui pihak berkuasa.

Bertindak hasil aduan orang ramai dan siasatan selama beberapa hari, serbuan Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) Batu Pahat dilakukan di sebuah vila semasa Operasi Ambang Tahun Baru, kira-kira jam 2 pagi semalam.

Timbalan Ketua Penguat Kuasa Jaij Daerah Batu Pahat, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, setelah menerima aduan, pihaknya melakukan semakan dengan pihak berkuasa di Thailand dan mendapatkan salinan dokumen pernikahan wanita terbabit.

Katanya, semasa serbuan dilakukan, pada mulanya wanita berkenaan enggan mengaku bernikah secara senyap di selatan Thailand bersama seorang lelaki berusia 40-an, yang turut berada di rumah berkenaan.

Mereka bernikah di Thailand Julai lalu.

“Kami berjaya mendapatkan salinan dokumen pernikahan mereka, namun serbuan dilakukan untuk mendapatkan salinan asal surat nikah berkenaan dan bukti yang lebih kukuh kami peroleh iaitu gambar pernikahan mereka.

“Begitu licik wanita ini. Setelah hampir satu jam kami mencari, namun dokumen berkenaan gagal kami temui. Bagaimanapun setelah didesak beberapa kali, akhirnya dia mengaku telah bernikah dan dokumen berkenaan disorok dalam kotak kasut yang diletakkan di bonet kereta.

“Kami difahamkan doktor yang menjadi ‘suami kedua’ diberitahu yang wanita terbabit sudah bercerai dengan suami pertamanya,” katanya.

Saiful berkata, kes seumpama itu kali pertama berlaku di daerah ini dan rumit diselesaikan kerana perlu dilakukan dengan teliti kerana banyak kesalahan dilakukan.

Beliau berkata, buat masa ini, pihaknya membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 27(1)(a)(b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997 dan siasatan terperinci akan dilakukan berhubung perceraian yang didakwa oleh wanita terbabit dengan suami pertamanya.

“Saya harap kes seperti ini dijadikan iktibar dan jika ada kemusykilan terhadap nikah atau kahwin, orang ramai boleh buat rujukan kepada kami.

“Kami akan terus cari punca sebenar dan bantu selesaikannya kerana tidak boleh wanita mempunyai dua suami dalam satu-satu masa.

“Jika wanita ingin berkahwin lain, dia perlu melalui proses perceraian dengan suami terdahulu, namun ia juga perlu melalui hukum ditetapkan syarak,” katanya

Selamat Bayi Dihurung Semut



SAMPAI HATI…bayi perempuan dibuang di tempat pembuangan sampah.
SHAH ALAM: “Doa saya setiap hari agar kami dikurniakan anak, akhirnya dimakbulkan Allah sekalipun dalam keadaan begini.

“Mungkin penemuan ini ada hikmahnya, saya berasa gembira walaupun geram dan sedih melihat tubuh bayi yang dibiar kesejukan,” kata Mohd Zakaria Saharudin, 43, yang menyelamatkan seorang bayi perempuan dipercayai dibuang.

Bayi perempuan berkenaan ditemui atas lantai tempat buang sampah, berdekatan Kota Kemuning, dekat sini, semalam.

Mohd Zakaria berkata, dia tidak dapat menahan sebak terutama ketika membuang semut yang menghurungi kepala bayi malang itu sebaik ditemui jam 8.30 pagi berhampiran sebuah tadika swasta di Jalan Anggerik Vanilla bersama lima pekerja syarikatnya.

“Sebenarnya sejak berkahwin selama 14 tahun, saya belum dikurniakan anak dan tak putus berdoa, bila bertemu bayi dibuang begini, runtun perasaan saya.

(12 GAMBAR)Zahiril Adzim & Shera Ayob Cuti-Cuti Di Istanbul













Lelaki ‘Dilekat’ Di Kerusi Kerana Mabuk


Lelaki ‘Dilekat’ Di Kerusi Kerana Mabuk - Akibat tindakannya yang gila dan bodoh kepada penumpang-penumpang lain dalam kapal terbang, seorang lelaki telah dilekatkan dengan pita pelekat di tempat duduknya.



Lelaki yang tidak dikenali indentitinya itu mabuk sewaktu naik ke kapal terbang yang ingin berlepas ke New York dari Iceland.

Lelaki yang berusia 46 tahun itu telah bertindak menyerang penumpang wanita yang duduk di sebelahnya.

Bukan itu sahaja, dia bertindak meludah kepada penumpang-penumpang lain dan kerap menjerit di dalam pesawat mengatakan kapal terbang itu akan jatuh ke bawah.

Agaknya kerana tidak tahan dengan sikap kebudak-budakkan lelaki itu, orang ramai telah melekatkan lelaki itu.

Selepas itu, barulah penumpang-penumpang lain dapat merasa aman tanpa sebarang kacau dari lelaki mabuk itu.

Lelaki itu hanya dilepaskan ikatan pita pelekat itu selepas tiba di destinasi perhentian, New York.

Kemudian, dia telah dibawa ke pejabat dan ditahan di lapangan terbang itu.

Tak ada kerja cari kerja! – MyNewsHub

Kucing dilatih bawa telefon ke penjara




SEORANG pengawal memegang seekor kucing yang membawa beg mengandungi pelbagai barang di sebuah penjara di Alagoas pada 31 Disember tahun lalu.

BRASILIA – Seekor kucing yang dilatih oleh para banduan untuk membawa telefon bimbit dan pelbagai peralatan menggali terowong telah ditangkap di sebuah penjara di timur laut Brazil.

Menurut seorang ketua kesatuan pengawal penjara Alagoas, Marcelo Avelino, seorang pengawal itu yang melihat kucing tersebut kemudian mendekati haiwan berkenaan.

Avelino menjelaskan, pengawal berkenaan mendekati kucing tersebut kerana dia mendapati terdapat sesuatu yang ganjil pada tubuh haiwan itu.

Beliau memberitahu akhbar O Globo, pengawal itu yang mendekati haiwan berkenaan mendapati terdapat sebuah beg yang dibawa kucing itu.

Menurutnya, beg tersebut mengandungi mata gergaji dan peralatan menggali untuk digunakan dalam penggalian terowong.

Beliau berkata, sebuah telefon bimbit turut ditemui termasuk bateri dan alat pengecas.

Kucing itu kerap dilihat masuk dan keluar dari penjara berkenaan.

Seorang pegawai penjara tersebut, Luiz de Oliveira Souza memberitahu portal berita G1, para banduan tersebut telah membela haiwan itu.

Souza menyatakan, saudara-mara banduan kerap membawa pulang kucing itu selepas mereka datang ke penjara tersebut.

“Kami berasa amat terkejut dengan taktik baharu banduan itu yang melatih haiwan supaya ia datang semula ke penjara dan membawa barang-barang,” katanya. – Agensi

Tumbuh Rambut Dalam Mata


Tumbuh Rambut Dalam Mata - LONDON : Seorang remaja berumur 19 tahun di Iran mengalami masalah Limbal dermoid (tisu kulit ditumbuhi rerambut) yang jarang berlaku dan hanya menyerang satu daripada 100,000 orang di dunia.




Sista berukuran lima milimiter pada mata kanannya itu telah menjejaskan penglihatan remaja tersebut dan turut menyebabkannya berasa tidak selesa setiap kali dia mengelipkan mata.

Penyakit jarang berlaku itu diterbitkan dalam Jurnal Perubatan New England selepas mereka menerima laporan berhubung perkara tersebut daripada doktor di Universiti Sains Perubatan Tabriz di Iran.Menurut jurnal itu, sista tersebut tidak menyebabkan rasa sakit tetapi ia telah mengganggu penglihatannya.

Profesor klinikal di Pusat Optometri Universiti Indiana, Dr Richard Meetz berkata, ia didakwa dua kali ganda lebih besar daripada saiz Limbal dermoid yang biasa.

“Penyakit yang dihidapi sejak lahir itu berlaku apabila proses pembentukan sel kulit semasa dalam kandungan terganggu,” jelasnya.

Difahamkan, ia juga boleh tumbuh di bahagian lain pada tubuh dan dalam kes yang agak luar biasa sista tersebut mungkin boleh ditumbuhi gigi.

Meetz memberitahu, ia sememangnya memberi kesan pada penglihatan kerana kedudukannya pada bebola mata pesakit. – MailOnline

Tuna Gergasi Dilelong Dengan Harga RM5.5 Juta




TOKYO – Seekor tuna sirip biru gergasi mencatat sejarah apabila ia dilelong pada harga AS$1.8 juta (RM5.5 juta) dalam satu majlis lelongan pertama di pasar ikan Tsujiki, dekat sini semalam.

Harga tersebut adalah tiga kali ganda berbanding rekod jualan tahun lalu iaitu AS$640,000 (RM1.9 juta). Ikan seberat 222 kilogram itu ditangkap di perairan Oma, utara Jepun. Pasar ikan Tsujiki sering mengadakan acara lelongan ikan dan menjadi antara lokasi kegemaran pelancong asing.

Ikan itu dibeli oleh Kiyoshi Kimura, presiden dan pemilik syarikat yang mengendalikan rangkaian restoran popular Sushi-Zanmai. Kimura juga memenangi bidaan ikan tuna sirip biru pada tahun lalu.

“Saya mahu memenuhi ekspektasi pelanggan yang ingin menikmati tuna terbaik Jepun pada tahun ini. Dengan tuna ini, saya harap dapat menceriakan rakyat Jepun,” kata Kimura yang dipetik daripada akhbar Jiji Press.

Berdasarkan kepada harga itu, sekilogram ikan tuna tersebut berharga sekitar 700,000 yen (AS$7,940 atau RM24,180). Maka, sekeping sushi yang menggunakan ikan itu boleh mencecah harga kira-kira 30,000 yen (AS$340 atau RM1,036).

Namun, Kimura menyatakan dia tidak akan menjual sushi pada harga begitu mahal. Sebaliknya hanya dijual pada harga lebih realistik iaitu 398 yen (AS$4.50 atau RM13.75).

Cinta pandang pertama masih diyakini




Kebanyakan warga Amerika Syarikat (AS) percaya kepada cinta pandang pertama, tidak pernah
membaca e-mel pasangan mereka dan yakin seks yang memuaskan sangat penting bagi menjamin kejayaan sesebuah hubungan.

Berdasarkan pungutan pendapat disiarkan semalam, majoriti warga AS menganggap, pilihan rancangan televisyen pasangan mereka menjadi punca utama pertengkaran berbanding masalah kerja rumah, membaca di tempat tidur atau mencuci bilik mandi.

Menurut CBS.com yang mengendalikan pungutan pendapat berkenaan, 56 peratus penduduk negara itu percaya kepada cinta pandang pertama dan peratusan itu lebih tinggi di kalangan pasangan suami isteri atau individu yang menjalin hubungan romantik.

Kajian itu disertai 1,100 orang dewasa yang ditanya mengenai aspek cinta, perkahwinan dan perhubungan lelaki, wanita. - Reuters