Friday, 2 November 2012

Kontes "Miss Bumbum" di Brazil


Kompetisi Miss Bumbum merupakan mungkin merupakan kompetisi yang unik bagi beberapa orang. Tetapi di Brazil Miss Bumbum merupakan kompetisi yang biasa diadakan setahun sakali. KompetisiMiss Bumbum adalah salah satu kompetisi yang diadakan di Brazil untuk memilih wanita yang memiliki bokong atau pantat terseksi. Ratusan wanita di Brazil ikut serta dalam acara ini.






" ini adalah kontes bagi para wanita yang memiliki bentuk bokong atau pantat terseksi di Brazil, bagi mereka yang terpilih tentunya ia adalah wanita beruntung yang memiliki bentuk bokong terseksi " ujar Cacau Oliver, penyelenggara kontes.

Lebih dari 500 peserta wanita yang mendaftar di acara ini, tetapi hanya 27 yang hanya dipilih untuk masuk sebagai nominasi.

Rosana Ferreira peserta dari kota CearĂ¡, terpilih sebagai pemenang Miss Bumbum 2011, pada kompetisi yang diadakan pada bulan Desember 2011 lalu . Ia terpilih sebagai wanita pemilik bokong tercantik di Brazil.

"Saya bermimpi untuk menang, saya ingin tantangan, saya ingin ketenaran" ujar Rosana Ferreira.

Rosana Ferreira

Rosana merupakan seorang penari, pemilik bokong terindah di Brasil ini, selalu berlatih mengangkat beban untuk menjaga bentuk badannya.

Rosana memenangkan hadiah sebesar US$ 5000,00. Rosana mengatakan "Apabila saya tidak menjadi terkenal dan berhasil ia akan melanjutkan studi nya sebagai psikologi, dan ia akan menginvestasikan US$ 2800 dari hadiahnya untuk perawatan kecantikan diri".

Rosana Ferreira berlatih menari


Berlatih mengankat beban


Sumber: http://www.facekom.info/2012/06/kontes-miss-bumbum-di-brazil.html#ixzz2B33hmdav

(Video) Miss BumBum Brazil 2012 – Siapa Yang Mempunyai Pnggung Paling Cantik Di Brazil?







Edaan "Ayam Kampus" Menyamar Pakai Kerudung


Untuk menyamarkan profesinya sebagai "ayam kampus", beberapa mahasiswi di Malang ada yang mengenakan kerudung plus busana tertutup. Trik tersebut digunakan DY dan SF, dua mahasiswi yang bersedia diwawancarai Kompas.com di sebuah kafe di Kota Malang pada Senin (29/10/2012) malam.
"Cara pakai busana muslim atau pakai kerudung sudah biasa dilakukan. Karena kalau di Malang, kabar adanya 'ayam kampus' itu sudah menjadi rahasia umum. Untuk menutupi image negatif itu, harus pakai jilbab," aku DY.



"Jika pakai jilbab, di kalangan mahasiswa sendiri, tergolong bukan 'ayam kampus'. Umumnya, yang diketahui para mahasisiwa dan mahasiswi, 'ayam kampus' itu tidak menggunakan jilbab," nilai DY.

Ia mengatakan, kerudung dipakai saat hanya pergi ke kampus. Di luar kampus, DY mengenakan pakaian biasa. "Kalau ke pelanggan, malah jarang yang mau pakai jilbab. Karena mayoritas pemesannya, tidak suka. Ada juga yang cari berjilbab, tetapi jarang," kata perempuan berkulit putih itu.

Hal yang sama juga diakui SF saat ditemui di rumah kontrakannya di wilayah Dinoyo, Kota Malang. "Hanya saat akan ke kampus pakai jilbab karena pergaulan saya di kampus seperti biasa. Harus tidak ada yang tahu profesi saya, kecuali teman seprofesi," akunya.

Sementara itu, DY dan SF mengaku, setelah keduanya lulus menjadi sarjana, mereka akan meninggalkan profesi "ayam kampus". "Setelah sarjana, profesi ini akan dibuang. Akan menata keluarga yang baik. Makanya, saya menjalin hubungan baik dengan pacar saat ini," ujar DY.

Menjajakan diri kepada pria hidung belang, kata DY, bukan kehendak nurani, tetapi hanya nafsu semata. "Hanya karena jalan pengobat stres, frustasi akibat tak dipedulikan orang tua," keluhnya.
Kebanyakan "ayam kampus", nilai DY, juga tergiur dengan pola hidup mewah, glamor, dan serbainstan. "Kalau tak kunjung sadar, kuliahnya amburadul, dan bisa memutuskan jadi PSK di lokalisasi. Semoga tidak sampai demikian," katanya sembari merundukkan kepala.

Sebelumnya, diberitakan, mahasiswi yang nyambi menjadi "ayam kampus" juga mengaku kerap melayani beberapa dosen yang mengajarnya di kampus. Hal itu dilakukan untuk mendapatkan nilai bagus walau sering tidak masuk kuliah dan tidak maksimal mengerjakan tugas mata kuliahnya.

"Mengajak kencan dosen yang ngajar lebih efektif, tetapi tidak semua dosen diajak dan mau diajak," tutur SF.

Sementara langganan tetap para "ayam kampus" ini kebanyakan berasal dari kalangan pengusaha dan pejabat. Namun, untuk pejabat, menurut pengakuan DY, kebanyakan dari luar Malang.
Selain itu, ada juga "ayam kampus" yang melayani pemain bola di klub Liga Indonesia. Rata-rata mereka adalah pemain asing.



Terpaksa Menjual Rambut Untuk Renovasi Rumah


Gadis cantik berambut panjang ini bernama Natasha Moraes de Andrade, lahir di Brazil pada 12 tahun silam. Selama hidupnya gadis ini tidak pernah memotong rambutnya hingga saat ini rambutnya mencapai 1,57 meter. Namun sayang sekali rambut sepanjang itu akan dijual karena keluarganya mengalami kesulitan keuangan untuk memperbaiki rumah. Diperkirakan rambut gadis cantik ini akan laku terjual hingga 5500 Dollar







Kejadian Aneh : Ritual Pernikahan Aneh Di Cina

Hari ini saya menemukan sebuah kejadian aneh di belahan negeri cina. Disana ada sebuah pesta pernikahan yang benar-benar aneh. Munurut kami sendiri kejadian aneh tapi nyata sangat unik dimana pesta dan ritual pernikahannya dapat Anda lihat di gambar-gambar berikut :








Rahsia disebalik syarat peminangan puteri gunung ledang




Didalam hikayat Hang Tuah ada dinukilkan,betapa agung dan rendah budinya sang laksamana kebanggaan kesultanan melayu melaka ini. Diasuh ketika kecilnya dengan baik,lengkap pengangan agamanya.Dan ketika membesarnya pula pergi ke gunung ledang bersama rakan-rakannya yang lain demi mencari ilmu didada.Dan ketika dipuncaknya,beliau diuji antara kehendak sultan ataupun kasihnya kepada sahabat karibnya Hang Jebat.

Dikisarkan dalam sejarah, Laksamana hang Tuah diberi titah oleh baginda sultan..titah besar yang harus dijunjung ,diselesaikan demi sultannya.loritanah cuba menyelinap rahsia sebalik syarat peminangan.check it out.

Lantaran perintah meminang puteri gunug ledang,Hang Tuah beserta para pengikut hamba istana beserta tun Mamat,mereka memanjat gunung ledang.namun disebalik urusan peminangan itu ada banyak kisah tersembunyi disebalinya.Menurut sumber sejarah,puteri gunung ledang meletakkan pelbagai syarat yang emm pelik didengar.Menurut filem Puteri Gunung Ledang(Usaha dari Tiara Jacquelina), keduanya mempunyai hubungan kasih tak kesampaian.namun disebalik syarat-syarat yang diberikan..emm terselindung penuh maksud,penuh simpulan kata-kata melayu indah.

Teori:disini saya ingin merungkai sedikit sebanyak makna syarat-syarat yang diberikan oleh tuan peteri itu,berdasarkan pemahaman serta renungan dalam.Benarkah Tun Mamat berjaya menemui Puteri gunung Ledang.Benarkah bagai dikata syarat-syarat itu keluar dari mulut puteri lagenda tersebut?Teori saya,emm pertama; samadaTun Mamat tidak berjaya menemui sang puteri ataupun Kedua; Penolakkan dibuat oleh puteri gunung ledang secara terus terang.Tun Mamat turun dengan hampa dan memberitahu permasalahannya kepada Datuk Laksamana.Lantaran dikurniakan akal yang cerdik penuh muslihat,masaalah ditukarkannya kepada permintaan.Umpama membaling 2 ekor burung dengan seketul batu,Menarik rambut dalam tepung,rambut tak putus, tepung tak berselerak.

teori;Hang Tuah,warganegara pertama melaka yang memikirkan kesihatan dan kebersihan negeri Melaka.



Disini saya cuba paparkan petikan syarat-syarat dari gunung ledang tersebut berdasarkan petikan cerita cinta agung PGL oleh Tiara Jacquelina.


Syarat pertama
Air mata dara yang tidak berdarah, tujuh tempayan banyaknya, jawapannya: 7 tempayan air mata anak dara sunti

kesimpulannya; Melaka dizaman kurun ke 15 amat pesat keadaannya.ini menarik ramai kedatangan pelayar-pelayar asing dari dalam kepulauan melayu mahupun dari luar.Hendaknya dapatlah gadis-gadis melaka senantisa menjaga kehormatan diri mereka serta mengekalkan martabat kegadisan yang sentiasadipandang tinggi.

Syarat kedua
Pinang bukan kawin tidak tua merah darah nya 7 tempayan banyaknya, jawapannya: 7 tempayan air pinang muda
kesimpulannya:pinang, antara pokok-pokok yang banyak ditanam ketika itu.Pelbagai kegunaan dari batang hingga ke pelepahnya ketika itu.mungkin anatara usaha Hang Tuah ketika itu ingin memajukan perusahaan berasaskan pokok pinang pastinya.Buahnya boleh dibuat bahan utama dalam resepi sireh orang dulu-dulu.


Syarat ketiga
Merangkak bebas didataran, darah juga kehendaknya sifatnya 7 dulang banyaknya, jawapannya: 7 dulang hati hama

Kesimpulannya: hati hama ataupun mengikut sesetengah riwayat hati kuman hendaknya.Hama banyak melekat pada tilam-tilam ataupun dikawasan yang tidak pernah dibersihkan mahupun pada pakaian yang lama tidak dibasuh.Seringkali membawa penyakit seperti kudis buta ataupun kurap dan lain-lain penyakit kulit.Alangkah indahnya jika punca kepada penyakit-penyakit kulit ini dapat di basmi ketika itu..



Syarat keempat
Terbang bebas diudara,darah juga kehendaknya ,sifatnya,7 dulang banyaknya, jawapannya: 7 dulang hati nyamuk

kesimpulannya;Nyamuk memanglah boleh dikatakan membawa penyakit.Pada ketika itu malaria ataupun denggi mungkin belum lagi dikenalpasti.Namun, tempat-tempat tadahan air yang terbiar seperti bekas-bekas kosong mahupun tempurung-tempurung kelapa boleh dijadikan tenpat membiaknya.Dengan ini rakyat akan lebih 'rajin' dalam membersihkan keadaan sekeliling rumah mereka dalam usaha mereka 'memburu nyamuk' atas titah diraja kelak.

Syarat kelima
darah putih rakyat untuk menambat darh kuning dari tapak ke tahta, jawapannya: Jambatan perak dari melaka ke Puncak Gunung Ledang

Syarat keenam
darah merah rakyat untuk menambat darah kuning dari tapak ke tahta, jawapannya: Jambatan emas dari melaka kepuncak gunung ledang

kesimpulanya: antara syarat k5 dan ke6 ini dapat saya simpulkan kepada satu tujuan.pembersihan!proses penyediaan bahan-bahan binaan nya amatlah tidak masuk akal sekali.Akan tetapi bayangkan, jika denai-denai laluan dibersihkan demi tujuan 'pembinaannya'.Bukankah akan menyenangkan lagi laluan pedagang-pedagang dari negeri lain yang mengunakan laluan darat?

Syarat ketujuh
darah seguntang tetap mengalir, badan bersilih menanti,sebatil, jawapannya: Darah putera mahkota melaka raja Ahmad,semangkuk

Kesimpulannya;sudah pastilah antara yang ingin disampaikan oleh Hang Tuah ketika itu mesej asal dari gunung ledang itu sendiri.Sekadar peringatan dengan cara tarik rambut dalam tepung,agar tiada yang berselerak nanti.Sudah pasti permintaaan yang terakhir ini boleh 'menyegarkan' kembali ingatan sultan atas tanggungjawab utama baginda sebagai pemerintah Melaka bumi berdaulat ketika itu.

Warehouse Jumbo Al-Ikhsan mark up harga




Kecurigaan Warehouse Jumbo Al-Ikhsan Kes 2
Pala hotak mark up harga!