Tuesday, 15 May 2012

Budak Perempuan Tunjuk Fuck


Email ini diterima dari seorang pembaca setia MalaysiaSensasi yang meminta namanya tidak didedahkan. Menurut sumber, gambar ini diambil dari profil Facebook pelajar SMK Jengka Pusat 2. Gambar ini disiarkan bukanlah untuk mendedahkan aib, kerana itu gambar di"blurkan" pada bahagian muka. Tetapi untuk dijadikan pengajaran..nasihat MalaysiaSensasi, lain kali tolonglah jangan tunjuk atau dedahkan gambar-gambar yang tak sesuai di Facebook - malaysiasensasi

ps: Amaran terakhir...jangan lepak kat Lubuk Yu ye :)

Tentera Ninja Wanita Yang Cantik cun terbaik

Inilah ninja-ninja wanita yang cantik di negara Iran. Mereka berlatih mempertajamkan kemahiran mereka di gim-gim seluruh Iran. 'Invisible Army' ini telah ditaja oleh kerajaan dan diletakkan di bawah kementerian sukan


Anwar sedia jawab isu masuk Umno jika RTM beri '5 minit'


Anwar bersama Abdul Hadi dan Lim Kit Siang pada sidang media hari ini.
PETALING JAYA - Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersedia menjelaskan isu dakwaan beliau ingin kembali kepada Umno jika Radio Televisyen Malaysia (RTM) berinya ruang siaran.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Senator Ezam Mohd Noor dalam satu ceramahnya pada Ahad yang mendakwa Anwar pernah berjumpa dengan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk menyertai semula Umno ketika era pemerintahannya.

“Awak dari mana? RTM.. Ok….Terima Kasih la….Kalau RTM boleh bagi saya 5 minit untuk bercakap saya akan jawab. Tanya menteri awak Datuk Seri Dr Rais Yatim (Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan) boleh tak bagi Anwar lima minit atau tiga minit jelaskan secara langsung..boleh…?.

“Isu ini tidak relevan pun dan tak berbangkit..yang ketagih nak masuk Umno itu dia (Ezam),” jawabnya secara sinis kepada seorang wartawan daripada RTM.
Bagaimanapun, Anwar diasak soalan sama oleh beberapa wartawan lain, bagaimanapun beliau masih enggan mengulas lanjut.

“Kalau nak suruh layan dia( Ezam) mahal pula harga dia…Jadi saya tidak mahu meningkatkan harga dia dalam Umno. Jadi nanti dia dapat kutipan yang lebih kalau saya respon,” katanya kepada pemberita
selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di ibu pejabat PKR semalam.

Jual Burger Depan Rumah Ambiga



KUALA LUMPUR - Polis tidak akan mengambil tindakan terhadap sekumpulan peniaga termasuk yang menjual burger di hadapan rumah Pengerusi Bersih Datuk S. Ambiga di Bukit Damansara kerana mereka melakukannya di tempat awam.

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata peniaga boleh berhimpun dan berniaga di hadapan rumah ketua badan bukan kerajaan (NGO) itu, selagi mereka tidak mengganggu ketenteraman awam.
"Di bawah Akta Perhimpunan Aman 2011 (APA) semua orang boleh berhimpun asalkan memberi notis dan maklumkan kepada polis di mana boleh berhimpun. "Mereka (peniaga) berniaga di hadapan rumah dia (Ambiga) dan mereka buat di 'public space', mereka tidak menganggu orang awam... jadi tidak menjadi kesalahan kecuali jika mereka menimbulkan kekacauan baru kita boleh mengambil tindakan," katanya kepada pemberita.
Khalid yang ditemui selepas melancarkan kempen derma darah peringkat polis kontinjen Kuala Lumpur, ditanya sama ada polis akan bertindak terhadap laporan polis yang dibuat Ambiga pada 10 Mei lepas, susulan tindakan sekumpulan peniaga berhimpun dan berniaga di hadapan rumahnya.
Kumpulan peniaga itu termasuk seorang yang bertindak membuka gerai burger, dilapor berbuat demikian sebagai tanda marah selepas mengalami kerugian susulan perhimpunan bertukar ganas yang dianjurkan NGO pimpinan Ambiga di ibu kota pada 28 April lepas.
Mengulas lanjut, Khalid turut mencadangkan agar Ambiga mengambil tindakan saman terhadap peniaga burger terbabit jika tindakannya mengganggu privasi. - Petikan: Bernama

Terjun Dari Pokok Kelapa


Kuala Selangor - Jika kawasan Ijok kecoh dengan demonstrasi penduduk yang tidak mahu kuil dan pondok komuniti dirobohkan pemaju, lain pula ceritanya di Jalan Budi, Sungai Buloh-Jeram di sini apabila ketenangan penduduk diganggu pekikan seorang lelaki yang mengugut mahu terjun dari pokok kelapa, semalam.

Seorang lelaki menggemparkan orang ramai di Jeram, Selangor semalam apabila bertindak nekad terjun dari pokok kelapa. Dia mati di tempat kejadian.

Lelaki terbabit terjun dari pokok kelapa dengan ketinggian enam meter jam 10.45 pagi semalam.

Ketua Kampungnya, Hashim Mansor, 63, berkata, selepas penduduk kampung, imam masjid dan anggota polis gagal memujuk, lelaki berasal dari Sabah itu nekad terjun selepas dipercayai berada di atas pokok lebih lima jam.

Ketika kejadian, Hashim sekeluarga dikejutkan dengan jeritan meminta tolong jam 7 pagi semalam sebelum keluar melihat lelaki tidak dikenali berada di atas pokok kelapa di belakang rumahnya.

“Jeritan lelaki itu menimbulkan tanda tanya penduduk dan kawasan belakang rumah saya menjadi kecoh selepas dipenuhi orang ramai. Ramai datang melihat kerana tidak percaya apa berlaku.

“Saya tidak faham tindakan lelaki itu yang meminta pelbagai perkara tidak munasabah termasuk mahu anggota polis daripada Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Bukit Aman datang," katanya.

Beliau berkata, anggota polis cuba memujuk lelaki itu supaya turun sendiri dan berbincang mengenai masalahnya, namun sia-sia. -SH



Ulasan GB

Berlaku di Kuala Selangor adanya.

Mungkin tak tahan apabila pelbagai rencana untuk merampas Selangor termasuk upah orang untuk demonstrasi hari-hari semuanya gagal, ada kemungkinan UMNO terpaksa terjun dari pokok kelapa seperti kisah lelaki di atas?

Setiap kejadian dan peristiwa itu adalah ayat manzurah dari Allah swt dan ada hal yang perlu difahami kerana tiadalah satu kejadian dari Allah itu sia-sia.

Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui Lagi Maha Perkasa.

Penyokong Bersih Boikot Johan Raja Lawak


Penyokong bersih boikot johan raja lawak sebab persenda, perli mereka? Betul, memang betul khabar angin johan di boikot penyokong bersih. Semuanya bermula dari video bertajuk 'esok nak demo ni' yang menampilkan johan, afdlin dan harun salim bachik. Dan rasanya penyokong bersih terasa dengan watak johan yang seakan-akan perli bersih dalam video tu. 

 Ala, faham-faham jelah lawak johan macam mana. Boleh kata lawak dia kebanyakkannya main redah je. Kena kat orang sensitif, memang melentinglah. Contohnya macam isu beberapa bulan lepas, yang kak ogy sampai nak saman dia tu.. Berbalik pada topik. Disebabkan video tu, ahli-ahli bersih serbu fanpage johan raja lawak. Tak cukup lagi, diaorang tubuhkan pulak fanpage kami boikot johan. Tak percaya korang check sendiri. Diaorang siap desak johan buat video minta maaf pada seluruh penyokong bersih yang terasa dengan lawak dia. 
Anyway, harap-harapnya johan ok jelah. Cuma tulah, pada aku selepas ni johan perlu sentiasa tapis idea lawak dia dan sebelum guna idea lawak tu, fikirkan dulu sensitiviti orang lain. Tak semua yang berhati kental dan bertelinga kuali. Heheh.

Pirate Pay torrent 'blocker' backed by Microsoft



A Russian company has developed software it says can disrupt and prevent people from downloading pirated content.
Pirate Pay has been backed by Microsoft and has so far worked with Walt Disney Studios and Sony Pictures to stop "thousands" of downloads.
The tool poses as real bit torrent users but then "confuses" peer-to-peer networks, causing disconnections.
Critics argue that the method will be ineffective in the long term.
The entertainment industry claims that the downloading of pirated material costs copyright holders billions of pounds in lost revenue every year.
Last month, the British Phonographic Industry won a court battle to force UK internet service providers to block its customers from accessing high-profile piracy site The Pirate Bay.
However, the true extent of the financial impact is strongly questioned by internet rights campaigners.
Swamping
Bit torrent blog Torrent Freak reported that Pirate Pay began life as traffic management software for internet service providers.
From here they discovered it could be used to swamp peer-to-peer networks - which are used to share the files - with false information.
"After creating the prototype, we realised we could more generally prevent files from being downloaded, which meant that the program had great promise in combating the spread of pirated content," said Andrei Klimenko, the company's chief executive, in an interview with Russia Beyond the Headlines.
The technology has received high-profile praise from the president of Microsoft Russia - Pirate Pay was awarded one million rubles (£62,000, $100,000) from a seed investment fund set up by the company behind Windows.
A recent campaign saw Pirate Pay "protect" recent Russian film Vysotsky. Thanks to God, I am Alive, made by Walt Disney Studios.
Pirate Pay said it blocked 44,845 attempted illegal downloads of the film.
However, as the Torrent Freak blog pointed out, the blocked downloaders might have simply just tried again later.
'Social issues'
Although exact details on how the system operates are not known outside of the company, security researcher Richard Clayton from the University of Cambridge told the BBC it was a process that could work, if only in the short term.
"If you flood the network with lots of lies, then you will be short of real things.
"[But] the networks are robust about this in the long term because you will say to your peer 'please give me this data', and when it gives you the data it will say 'this doesn't match' and throw it away."
Mr Clayton, who blogs about such issues, said peer-to-peer networks would eventually adapt, sharing information about "bogus" peers such as those reportedly utilised by companies like Pirate Pay.
Mr Clayton added: "You don't solve social issues with technical fixes.
"The social issue here is that a lot of people think that the legal offerings are too expensive and don't provide what they want.
"Once you solve that, nobody's going to want to mess around with complicated bits of software to get what they need."

Prodak Tropika jangan beli

Prodak  tropika tak boleh pakai.Baru beli dah tak boleh pakai dah habis tarikh luput walapun tarikh luput nya belum tamat.bila call ower balik kate boleh tukar nanti dia call balik,sampai sudah tak call..ini lah orang melayu meniaga...

Neelofa bergambar di Himpunan Raksaksa UMNO