Wednesday, 19 December 2012

Cara Mudah Meniru Dalam Ujian Dengan Menggunakan Kalkulator


Meh sini ramai-ramai penulis nak share sedikit trick untuk meniru dalam exam. Tapi x tahu cara nie selamat atau tidak =) Belum cuba belum tahukan ?Jom usha gambar kat bawah ye

#Some say bila nak meniru, biar buat betul2. Jangan seperti lepas batuk di tangga.







P/S : Confirm A+ dalam tangan kan =).. penulis pun x pernah buat…boleh try nie…HAHA

Astaghfirullah, Masjid Khas Untuk Kaum Gay Akan Dibuka di Perancis


Sebuah masjid khas untuk kaum gay atau homoseksual akan dibuka di Perancis bagi memudahkan golongan ini beribadah di masjid. Pengasas masjid ini bahkan berharap akan dapat melangsungkan pernikahan sesama jenis di masjid tersebut.

Pengasasnya, seorang lelaki bernama Mohammed Ludovic Lutfi Zahed yang berasal dari Algeria, namun sudah lama tinggal di Perancis berhasrat untuk mendirikan masjid tersebut sebelum hujung tahun ini. Zahed  mengakui dirinya sebagai lelaki homoseksual.

 Lokasi masjid ini berada di dalam kompleks biara Buddha tempatan. Tujuan Zahed membuka masjid khas kaum gay ini sebagai alternatif masjid konvensional, yang seringkali menjadi tempat ibadah dengan suasana yang dikatakan penuh intimidasi bagi lelaki gay.

“Di dalam masjid biasa, wanita perlu duduk di belakang dan mengenakan penghadang dan lelaki gay takut akan serangan lisan mahupun fizikal,” tutur Zahed kepada akhbar Turki, Daily Hurriyet dan diterbitkan oleh International Business Times.

“Setelah melaksanakan ibadah Haji, saya menyedari bahawa masjid bagi kaum gay merupakan suatu yang diperlukan bagi kaum muslim yang gay, yang ingin melakukan solat,” tambah lelaki yang telah pun berkahwin dengan pasangan gaynya, iaitu Qiyam al-Din yang berasal dari Afrika Selatan.



Zahed juga menceritakan serba sedikit pengalaman hidupnya kepada wartawan Daily Hurriyet . Zahed mengakui pada mulanya dia sengaja menekan perasaan homoseksualnya kerana Islam.

“Ketika saya berusia 12 tahun, saya mulai mempelajari Islam dan melakukan solat. Pertama, saya sangat terkesan oleh Salafist di Algeria, tetapi kemudian saya menjauhi mereka kerana serangan ganas yang mereka lakukan. Setelah malam pertama saya dengan lelaki, saya menyedari bahawa saya homoseksual. Saya menyedari bahawa saya menekan perasaan saya sendiri dengan bantuan Islam,” terangnya.

Zahed menambah, dalam masjid khas untuk kaum gay ini, baik wanita mahupun lelaki dibenarkan untuk solat bersama tanpa adanya pemisahan tempat.

Ketika ditanya apakah perkahwinan sejenis akan dilangsungkan di masjid itu, Zahed menjawab: “Kami akan mulai dengan solat-solat Jumat, namun kami akan menganjurkan majlis pernikahan setelah itu.”



sumber: billyinfo.blogspot.com

Bagaimana Nak Tahu Telur Segar Atau Tidak?




Dengan kaedah memasukkan telur ke dalam bekas berisi air, kita boleh mengetahui kesegaran telur tersebut:

1. Sangat Segar- Telur yang amat segar akan tenggelam ke bawah dan terbaring dengan elok.

2. Berusia Seminggu-Telur yang dah seminggu akan tenggelam tetapi bahagian hujung yang ‘gemuk’ pada telur akan terangkat sedikit

3. Berusia 3 minggu- Telur yang berusia 3 minggu akan seimbang pada bahagian yang runcing manakala bahagian yang ‘gemuk’ akan naik ke atas.

4. Telur Busuk- Telur yang dah lama akan terapung, terlonjak ke permukaan air.So jangan makan…

sumber: srohana.blogspot.com

(KIsah Benar) Siapa Sebenarnya Yasmin Hunwick, Trending Di Twitter


Bagi yang sentiasa aktif di Twitter pasti akan perasan tentang trending #Yasmin Hunwick ini. Yasmin Hunwick sebenarnya adalah hanya gadis biasa yang sering ber'tweets' di Twitter seperti kebanyakan gadis-gadis lain. Namun, apa yang menyebakan dia menjadi trending adalah kisah mengenai gambar yang dimuat naiknya pada hari dia meninggal dunia dalam sebuah kemalangan langgar lari.







Mungkin ini adalah petanda yang dia akan menemui ajalnya. Selepas kemalangan itu, rakannya telah tweet keadaannya di tempat kejadian.


Berikut adalah biodata Yasmin Hunwick yang diambil dari blog kepunyaannya.

Nama Sebenar : Yasmin Johan Eusoffe
Nama Samaran : Yasmin J Hunwick
Tarikh Lahir : 22.2.1995
Asal : Georgetown, Penang
Menetap : Langkawi, Kedah
Status : Yang pasti aku tak kahwin lagi
Seorang yang : periang, tidak suka perkara remeh-temeh, suka berkawan, agak kasar, open minded, pendiam pada mula berkawan tapi akan mula menggila kemudian, pemain piano, catur, arimathical, cheerleader.
Tinggi : 164 cm
Berat : 43.2 kg
Ciri-Ciri Fizikal : Sangat kurus, berdarah kacukan Melayu-Inggeris, berjerawat pasir -..-

Gambar arwah Yasmin Johan ketika hayatnya.



Takziah aku ucapkan buat keluarga Yasmin Hunwick, diharapkan keluarganya terus tabah menghadapi ujian ini. Al-Fatihah aku sedekahkan buat arwah Yasmin, semoga beliau ditempatkan bersama-sama orang yang soleh dan solehah. Cantik orangnya, moga-moga manusia kejam yang telah melanggar lari Yasmin ini akan mendapat hukuman yang setimpal jika tidak di dunia, di akhirat kelak.

Laporan asal :

CHEVROLET SONIC 2013


A dash of everything. The all-new Sonic features an impressive dual-cockpit design that sets a sporty tone.

The instrumentation combines analog with digital displays. A total inspiration. Plug in and start humming to your favorite tunes when you insert your iPod or MP3 player into the USB port. Eyes on the road, hands on the wheel, stay connected with your loved ones with the Bluetooth wireless. There's room for more with its 60/40 split-folding rear seat. Amazingly convenient. For so many reasons, Sonic is your 'gotta have' car.

Simply irresistible.


Combine great design with the latest connectivity features, you will get a car with an appetite for good times that's as big as yours. At Chevrolet, it's not just about what a car does for you - how it makes you feel. Experience a more fun handling and progressive styling ride with Sonic. We give you a street-savvy compact car for fun city dwellers.




Quiet Ride Technology

An unrivaled technology for a quiet driving experience eliminates unwanted noise from the passenger area (Noise Vibration Harshness - NVH). This science uses an acoustic package that incorporates 3 layers of dash insulation, baffle sealing in body structure, and thicker window glass. This reduces vibrations and exterior noise coming from outside the car, and makes every journey become noise-free from start to finish.






Enjoyment and reassurance.

Be it in the crowded city with narrow streets or bumpy roads through harsh terrains, Sonic takes safety seriously. It comes with maximum protection that meets the highest safety standards tested around the world. Sonic has an Antilock Brake System (ABS) that helps maintain control and stability during hard braking by preventing wheel lockup. Meanwhile the Electronic Braking System (EBD) helps to optimize stopping power whilst maintaining vehicular control. Sonic is equipped to boost your enjoyment and sense of security, so go ahead take Sonic for an adventurous spin.



Variants 1.4L Sedan 1.4L Hatchback
Engine Automatic
Engine Type 1.4L Ecotec DOHC 16-Valve D-CVCP
Engine Capacity (cc) 1,398
Valve Gear DOHC 16-Valve - Variable Timing
Max Output (kw/rpm) 74 / 6,000
Max Torque (kw/rpm) 130 / 4,000
Cooling Water
Ignition Electronic
Performance
Top Speed (km/h) 175
Acceleration 0 to 100 (km/h) 12.9 seconds
Fuel
Fuel System Injections - Multi Points
Tank Capacity (litre) 46
Combined Fuel Consumption (litre/100km) 8.12
Transmissions
Gear Ratios 1st Gear / 4.449
2nd Gear / 2.908
3rd Gear / 1.893
4th Gear / 1.446
5th Gear / 1.000
6th Gear / 0.742
Reverse / 2,871
Wheel Drive Front Wheel Drive
Speed / Transmission Type 6-Speed, Automatic with Shiftronic
Dimension
Overall Length 4399 mm 4039 mm
Overall Width 1735 mm
Overall Height 1517 mm
Weight (kg)
Unladen Weight 1,200 - 1,295 1,185 - 1,280
Max Laden Weight 1,600 1,593
Wheels (Tyre Size)
Front 205/55R16
Rear 205/55R16
Suspension
Front Suspension MachPherson Strut-type and Stabilizer Bar
Read Suspension Compound Crank (Torsion Beam) Suspension with Double-walled V-beam Design
Safety and Security
Central Locking Yes
Alarm System Yes
Anti-Locking Braking System (ABS) Yes
Electronic Brake Distribution (EBD) Yes
Driver's and Front Passenger's Airbags Yes
Hydraulic Brake Assist (HBA) Yes
Accessories / Other Items
Integrated Radio CD/MP3/WMA with Bluetooth Connectivity Yes
Seat Belt Type ELR with Load Limiter and Height Adjuster Yes


Menguji Madu Asli Atau Palsu


Baru umur 12 tahun, dah ikut jantan


Seorang budak perempuan berusia 12 tahun mendakwa diperkosa lelaki dikenalinya serta beberapa lagi lelaki selepas dia dibawa bersiar-siar di sekitar ibu kota, Ahad lalu.

Difahamkan, budak perempuan itu ke rumah rakan perempuannya di Puchong Perdana, tetapi berlaku perselisihan faham menyebabkan dia keluar dan menghubungi seorang rakan lelakinya berusia 20-an yang tinggal berhampiran.

Malangnya, tindakannya itu membawa padah apabila dia bukan saja diperkosa lelaki itu, malah beberapa lagi rakan lelaki berkenaan.

Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa dibawa ke rumah lelaki berkenaan terlebih dulu, sebelum dibawa berjumpa beberapa lagi lelaki, juga berusia awal 20-an.

“Dia dibawa menunggang motosikal ke ibu kota dan beberapa jam kemudian, mereka pulang ke rumah lelaki terbabit kerana kepenatan. “Lelaki itu menyuruh mangsa tidur di rumah berkenaan dan berjanji menghantarnya pulang esok dan budak perempuan itu tidur dalam sebuah bilik berasingan,” katanya.

Menurut sumber, seorang lelaki menyuruhnya membuka pintu bilik dengan alasan mahu mengambil bantal.

“Sebaik membuka pintu, mereka masuk ke dalam bilik lalu memegang mangsa, meraba tubuhnya sebelum memperkosanya bergilir-gilir,” katanya.

Katanya, mangsa berjaya menyusup keluar selepas suspek kepenatan sebelum meminta bantuan seorang rakan dan membuat laporan polis, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Serdang, Deputi Superintendan Lam Chien Fei mengesahkan menerima laporan kejadian.

Kafir guna model s@ksi untuk hina Islam..


Tengoklah sendiri bagaimana puak-puak Yahudi di barat tu mempersendakan Islam.. Dah la sebelum ni dorang suka-suka hati menjajah tanah arab, sekarang ni dorang guna pulak model seksi untuk hina bendera Iraq tu..

Betul lah peringatan tentang puak-puak kafir tu didalam kitab.., dorang tak akan diam sehingga semua umat Islam duduk dibawah gengaman dorang..

Itupun masih ada yang belum sedar lagi dan bersekongkol menyokong puak-puak Yahudi tu..

Baca seterusnya DISINI..

Ini Kah Gaya Pakai Tudung Skrg?


Anak sapalah ni agaknya ye..? Mesti malu mak bapak dia kalau tau anak pompuan dorang tu pakai macam ni kann..



Pakai tudung untuk tutup aurat rambut tu dah comel dah.., tapi apa kejadahnya pulak kat dada tu terdedah sampai nampak alur lurah??

Kalau pakai tudung tu sekadar nak berfesyen, baik jangan pakai langsung beb.. Buat malu umat Islam di negara ni je nanti!!

sumber

6 Rahsia Cantik Dan Sihat Dari Seluruh Dunia



Setiap negara mempunyai budaya tertentu untuk menjaga kesihatan sekaligus kecantikan masyarakatnya. ingin tahu bagaimana? Lihat rahsia cantik dan sihat dari seluruh dunia seperti yang dinyatakan dari Care2 berikut ini.

Jepun
Orang Jepun suka makan banyak ikan, buah-buahan segar, dan kebiasaan minum teh hijau. Menikmati makanan dengan chopsticks juga akhirnya membuat mereka makan secara perlahan dan bahagiannya terbatas.

India
Orang India suka menggunakan bumbu dan rempah-ratus yang kaya dengan pemakanan. Misalnya jintan, kunyit, merica, dan ketumbar. Ada pula daun peppermint, kemangi, dan cilantro yang merupakan herba kaya antioksidan, vitamin dan mineral yang rajin diambil oleh warga India.

China
Masakan China terkenal dengan teknik memasak tumis dan kukus serta jauh dari rasa manis. Makanan penutup pun cenderung dihidangkan dengan sajian buah mengikut musim. Makanan bebas gula inilah yang menjadi rahsia cantik serta sihat dari China.

Jerman
Warga Jerman memang terkenal suka makan daging dan kentang, namun mereka juga sangat menikmati gandum yang kaya serat dan berkhasiat melancarkan pencernaan.

Perancis
Wanita Perancis sangat memperhatikan kebiasaan cantik mereka. Sehingga masker epal adalah rawatan minimum yang paling sering mereka lakukan. Fungsinya adalah melembapkan kulit dan membuat wajah semakin bersinar.

Turki
Orang Turki suka makan kacang. Semuanya mengandung serat tinggi dan asam lemak omega-3. Apa khasiatnya? Menurunkan kolesterol yang tidak elok dalam tubuh badan dan menjaga kesihatan kardiovaskular.

Itulah rahsia cantik dan sihat dari seluruh dunia. Cubalah untuk mengaplikasikannya agar Anda juga dapat merasakan manfaatnya.

Pengakuan Dari 'Lelaki', Shila Dan Sharnaaz



ND Lala mahu anak tumpu kepada kerjaya, bukan ulas cerita peribadi

Belum reda perihal luahan kasar pelakon, Sharnaaz Ahmad, 27, di laman Twitter gara-gara ucapan kekasihnya, Shila Amzah, 22, ketika Anugerah Planet Muzik (APM) Ahad lalu, sehari kemudian penyanyi itu pula membuat pendedahan sudah menerima lamaran jejaka terbabit. 

Seperti drama rantaian dengan aneka konflik, episod turun naik percintaan yang bagai sengaja mahu dipertontonkan kepada umum menerusi laman sosial akhirnya dibiarkan bungkam begitu saja apabila Shila mahu pun Sharnaaz mengambil pendekatan berdiam diri. 
Walau si lelaki mendakwa akaun Twitternya digodam dan Shila pula memadamkan status ‘lamaran’ yang ditulisnya tidak lama kemudian, ia tetap mengundang perhatian ramai. 

Selepas usaha mendapatkan kedua-duanya menerusi panggilan serta sistem khidmat pesanan ringkas (SMS) tidak berbalas, kenyataan soal lamaran yang sepatutnya lebih manis tidak dibicarakan secara terbuka itu diajukan kepada bapa Shila, ND Lala. 

Harumkan negara lebih penting 

Bagi pelakon, penyanyi dan pengacara veteran ini, sebagai insan yang melihat jatuh bangun anak sulungnya itu selama 12 tahun untuk berada pada tahap sekarang, dia lebih selesa andai Shila memberikan tumpuan terhadap kerjaya berbanding hal peribadi. 

Menerusi kiriman e-mel, ND atau nama sebenarnya Amir Amzah Salleh, berkata dia tidak mahu Shila memberi sebarang kenyataan berhubung perkara itu berikutan tumpuan yang perlu diberikan kepada persiapan rapi untuk ke World Music Awards (WMA) di Miami, Florida, pada 22 Disember ini. 
“Terima kasih kepada media, peminat dan masyarakat kerana terus memberi perhatian terhadap kerjaya Shila dan saya melihat tumpuan mengangkat nama baik negara lebih penting daripada hal yang bersifat peribadi. 

“Buat masa ini saya tidak mahu Shila memberi ulasan kerana perhatiannya lebih kepada WMA memandangkan dia dicalonkan untuk kategori Artis Wanita Terbaik dan Penghibur Terbaik, sekali gus sejarah bagi industri muzik kita di mata dunia,” katanya. 

Bersaing dengan Siti, Adele 

Selain Shila, Datuk Siti Nurhaliza turut terpilih sebagai wakil negara bagi edisi ke-23 WMA yang menampilkan lebih 200 selebriti terkenal dunia merebut trofi daripada sembilan kategori dipertandingkan. 

Bagaimanapun, Siti hanya dicalonkan dalam kategori Artis Wanita Terbaik yang menyaksikan persaingan dengan Madonna, Adele, Taylor Swift, Pink, Kelly Clarkson, Alicia Keys serta lebih 30 penyanyi antarabangsa lain. 

Pada masa sama, ND juga memberi penegasan bahawa hal peribadi yang boleh ditatap orang lain adalah tidak wajar dan secara tidak langsung seakan merujuk kepada keterbukaan anaknya di laman sosial.

Sumber :Berita harian

Siti Nafi Datuk K Patah Kaki, Tidak Boleh Jalan



PENYANYI tersohor tanah air, Datuk Siti Nurhaliza menafikan laporan akhbar tempatan kononnya suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa tidak boleh bergerak berikutan kemalangan yang dialaminya minggu lalu.

Melalui laman mikro, Twitter miliknya, Siti Nurhaliza menulis bahawa Datuk K tidak patah kaki dan boleh berjalan.

“Tidak berapa tepat laporan ini... tidak patah kaki dan boleh berjalan,” tulisnya ringkas kira-kira jam 10.20 pagi tadi.

Khamis lalu, Datuk K terlibat dalam kemalangan jalan raya di Queenstown, New Zealand.

Beliau dikhabarkan mengalami patah bahu dan kaki serta patah tiga batang gigi oleh anak lelakinya Muhammad Azief melalui laman Twitter.

Datuk K selamat menjalani pembedahan yang dikatakan mengambil masa lapan jam, semalam.

Rani Mukherjee Bakal Kahwin Tahun Depan?



Aktres terkenal Bollywood, Rani Mukherjee menafikan dakwaan bakal menamatkan zaman bujang pada 2013 bersama teman lelakinya, Aditya Chopra.

Menurut Rani, walaupun mereka telah lama menjalinkan hubungan, soal untuk mendirikan rumah tangga masih belum timbul.

“Saya dan Aditya terkejut mendengar berita seperti ini, sedangkan kami sendiri tidak ada perancangan.

“Saya akan umumkan tarikh perkahwinan bila tiba masanya, buat masa sekarang kami berdua belum memikirkan soal kahwin,” katanya.

Alopecia Merupakan 'Pencuri' Rambut



Ann McDonald, nenek berusia 60 tahun yang membuat tattoo di seluruh kepalanya kerana ia telah kehilangan semua rambutnya karena Alopecia. Mungkin Anda bertanya-tanya, apa itu Alopecia, dan apa yang boleh dilakukannya pada rambut Anda?

Sebenarnya, Alopecia adalah istilah perubatan yang digunakan untuk merujuk kepada keguguran rambut. Biasanya, seseorang yang mengalami Alopecia apabila terdedah kepada tekanan. Kajian menunjukkan bahawa 70 peratus daripada 500 pesakit yang mengalami tekanan Alopecia.

Dalam tempoh lima tahun yang lalu, terdapat peningkatan jumlah kes-kes Alopecia. Beberapa punca masalah hormon, pencemaran, tekanan, dan makan terlalu banyak makanan segera.

Kajian menunjukkan bahawa kebanyakan orang mengalami Alopecia disebabkan oleh tekanan diri dan tekanan kerja. Botak juga boleh berlaku disebabkan oleh tekanan yang disebabkan oleh kehilangan pekerjaan, kehamilan, bersalin, kemalangan, atau lain-lain.


Berikut adalah beberapa perkara yang menjadi penyebab kepada Alopecia, seperti yang dinyatakan dari Health Me Up (08/12).

Botak kerana keturunan.
Stress yang disebabkan pekerjaan, seperti deadline, takut kehilangan pekerjaan, khuatir masalah kesempitan wang, pekerjaan, cuba mengatur keseimbangan pekerjaan dan rumah.
Perubahan hormon pada wanita selepas melahirkan, menyusui, haid yang tidak teratur, dan masalah tiroid.
Keadaan nutrisi yang buruk, seperi sering mengambil makanan segera, sering melewatkan sarapan, dan lain.
Beberapa penyakit dan rawatannya, seperti operasi dan kehilangan darah.
Ubat-ubatan seperti pil KB, ubat anti-kolesterol, dan ubat untuk tekanan darah
Bahan-bahan kimia pada syampo, pewarnaan yang berlebihan, meluruskan rambut, dan lainnya.

Newslah menasihatkan, hindarilah perkara-perkara di atas, jika tidak ingin Alopecia menghampiri Anda.

Hrithik Roshan Dinobat Lelaki Asia Paling S@ksi!



Hrithik Roshan dinobatkan sebagai Lelaki Asia Paling Seksi menerusi Anugerah Hit Agneepah, di London.

Aktor yang berusia 38 tahun ini, bagaimanapun meluahkan rasa agak malu ketika menerima anugerah tersebut.  

“Apa sekalipun, saya tetap menghargai dan bersyukur dengan anugerah yang diterima.

“Anugerah ini juga, sekurang-kurangnya dapat menaikkan nama industri perfileman India di persada dunia,” katanya.

7 Makanan Untuk Membuat Anda Tidur Lebih Nyenyak



Seperti sukar untuk tidur atau sering bangun pada waktu malam? Memperbaiki masalah dengan memakan makananan yang boleh membuat tidur lebih nyenyak. Apakah ia? Cuba baca, seperti yang dipetik dari Care2 (14/12) di bawah.

Teh Chamomile
Selama bertahun-tahun, bunga chamomile telah dikenali sebagai herba yang boleh melegakan keresahan dan menenangkan badan. Jadi cuba untuk menikmati teh chamomile sebelum tidur supaya anda dapat tidur malam lebih nyenyak.

Almond
Kandungan magnesium dalam badam mempunyai ciri-ciri melegakan otot tegang. Di samping itu, badam juga kaya dengan protein menjaga tahap gula dalam darah untuk kekal stabil dan membantu anda tidur dengan lebih nyenyak.

Oat
Oatmeal bukan hanya sesuai sebagai menu sarapan pagi, tetapi juga makan malam. Kerana serat dan mineral di dalamnya boleh membuat badan dan menenangkan. Anda akan tidur nyenyak selepas menikmati oat pada majlis makan malam.

Keju
Makan keju boleh membuat penghadaman yang lebih santai. Selain itu, dalam keju yang terkandung tryptophan, sejenis asid amino yang memainkan peranan dalam meningkatkan kualiti tidur.

Anggur
Anggur adalah buah-buahan sahaja yang mengandungi melatonin, hormon yang alamat masalah kesukaran tidur. Maka makanlah anggur selepas makan malam supaya anda boleh tidur lebih nyenyak.

Pisang
Sebab mengapa pisang juga boleh membuat tidur baik adalah kandungan kalium, magnesium, dan triptofan telah dimasukkan ke dalam satu untuk membuat badan lebih santai.

Roti bakar
Panas, pengisian, dan selesa, ia adalah roti bakar. Bukan itu sahaja, makan roti bakar juga mencetuskan pengeluaran insulin yang merembeskan serotonin dan triptofan untuk membuat tidur lebih nyenyak.

Itulah pelbagai makanan untuk membuat tidur lebih nyenyak. Jadi jangan tergesa-gesa untuk mengambil ubat-ubatan jika masalah insomnia tidur anda masih boleh diatasi dengan makanan.

Gila! Hobi Paling Pelik Dalam Dunia




STOCKHOLM: Seorang wanita berusia 37 tahun yang didakwa meyimpan bahagian rangka manusia di rumahnya agar dia dapat melakukan hubungan seks dengannya berkata, walaupun perbuatannya pelik tetapi dia tidak melakukan jenayah.

Wanita Sweden itu didakwa mencabuli ketenangan si mati selepas dia dituduh menggunakan 100 bahagian, termasuk enam tengkorak dan satu tulang belakang untuk memuaskan nafsunya.

Dia memberitahu akhbar Goeteborgsposten, dia tidak menggunakan rangka manusia untuk kepuasan seksual, tetapi dia berminat dengannya.

Bagaimanapun, dia mengakui berminat dengan nekrofilia, tetapi menafikan cenderung untuk melakukan seks dengan rangka manusia.

“Saya tahu ia pelik, tetapi rangka manusia adalah hobi saya.

“Saya berminat dalam perubatan forensik dan saya juga meminati osteologi. Saya mempunyai gambar orang mati. Saya tidak menafikan itu,” katanya. Wanita itu ditahan September lalu apabila polis dihubungi ke apartmennya selepas kedengaran bunyi tembakan pistol. Mereka menemui beberapa rangka manusia dan beberapa pisau. Polis Sweden kemudian mendedahkan gambar yang dirakam di apartmennya menunjukkan tengkorak manusia di atas katil, dalam beg dan dalam peti dingin beku miliknya.

Ia menjadi tajuk utama akhbar di seluruh dunia dan wanita itu percaya dia menjadi mangsa ketidakadilan. “Lebih ramai orang telah melihat wajah saya berbanding filem Batman,” katanya. - Agensi

Kim Hee Sun Artis Cantik Korea Dengan IQ Superior


Artis Korea Kim Hee Sun membuktikan bahawa kecantikan dan kecerdasan boleh bertindak bersama. Hal tersebut dikupas di dalam rancangan talk show Healing Camp yang tayang di stasiun SBS tanggal 17 Desember .

Dalam talk show itu dibahas berbagai hal termasuk soal kecantikan dan kecerdasan. MC acara ini sempat bertanya, "Ada khabar angin yang mengatakan bahawa meskipun cantik, kamu terlalu pintar?"

Bintang serial drama Faith ini lantas berkata, "Apa ada yang salah jika kamu pintar? Aku tidak akan berada di sini jika aku bodoh. Apakah kamu menginginkan wanita yang cerdas dan kritis, atau awek yang tidak terlalu pintar namun sengal?" katanya.

Kim Hee Sun lantas mengungkap skor tes IQ-nya. Ia memiliki IQ lebih dari 130 yang dikategorikan sebagai Very Superior. Nilai IQ setinggi itu biasanya dimiliki oleh doktor dan pengacara.

"Aku sempat test IQ di sekolah, dan hasilnya adalah 138. Sejauh ini yang aku tahu Kim Hye Soo lebih tinggi," katanya.




Jackie Chan Akan BErlakon ‘Expendables 3’




KUALA LUMPUR, Dec 19 — Hong Kong actor Jackie Chan announced he is to star in the next instalment of the action saga created by Sylvester Stallone.

At a press conference promoting the movie Chinese Zodiac in Kuala Lumpur, Chan revealed his collaboration with Stallone on Expendables 3.

“I agreed on the condition that I will be appearing as more than just a minor role with a few scenes,” the actor pointed out.

Nicolas Cage will reportedly be part of the third instalment’s cast as well, and the producers are said to be in talks with Harrison Ford and Wesley Snipes, who is currently serving time in jail for tax-related crimes

MUST WATCH...!!! DRIVE M7 & HKS (Video)


Breaking News : Pergaduhan di Sungai Petani


Kejadian pergaduhan teruk antara golongan Pelampau India daripada Geng 35 dengan orang Melayu Islam di Sungai Petani. Khabarnya Geng 35 telah mengugut untuk membakar masjid dan surau. Beberap aanggota polis Melayu telah dibelasah oleh anggota Geng 35. Perintah darurat telah dikeluarkan oleh Polis dan FRU di kawasan tersebut. Mohon bersatu! Umat Islam digesa jangan bertindak terburu-buru, dan mengikut arahan polis agar peristiwa buruk tidak berlaku.




mangsa..
Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan
kes serangan kongsi gelap india 35 melakukan serangan perkauman
di sekitar Sungai Petani,Kedah terhadap kaum melayu & ancaman
serangan terhadap surau & masjid-masjid,sila hubungi Bilik
Gerakan IPD Kuala Muda 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-
4222222..Jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar
khabar angin.Kekalkan perpaduan antara kaum.
*UPDATE*
Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang. 





EPISODE TERAKHIR DORAEMON