Wednesday 20 March 2013

Beego Kongsi Kondo Dengan Kakak Angkat



Penyanyi dan pelakon, Beego yang mengaku tidak bersalah terhadap atas pertuduhan berkhalwat pada Mei tahun lalu telah memberitahu Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur yang dia menyewa rumah bersama kakak angkatnya dan seorang lagi kawan lelaki di kondominium di Bukit Antarabangsa.

Menerusi laporan akhbar Harian Metro hari ini, Beego atau nama sebenarnya Md Aszerul Nizam Abdullah, 33, telah membuat kenyataan tersebut sewaktu prosiding kes tangkap khalwatnya yang membabitkan dia dan dua lagi kenalan, Fikry Zainon, 21 dan Mohd Arsli Meor Atan Ahmad, 21 bersama dua lagi wanita 23 Februari 2011.

Kes bermula apabila Pegawai Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Muhamad Luqman Ramli, menerima aduan terdapat perbuatan khalwat di rumah terbabit. Dia kemudian bersama tiga lagi pegawai penguat kuasa JAIS serta tiga anggota polis datang memeriksa rumah itu.

“Ketika sampai di depan pintu rumah itu, kami beri salam dan ketuk pintu. Seorang lelaki iaitu Fikry Zainon membuka pintu dan selepas kami perkenalkan diri dia meminta kami tunggu sebentar. Dia kata nak panggil kawan dia buka pintu. Tak lama selepas itu pintu dibuka seorang lelaki lain iaitu Aszerul Nizam (Beego).

“Selepas memperkenalkan diri dan meminta kebenaran untuk membuat pemeriksaan, kami dibenarkan masuk. Ketika itu dua lelaki berpakaian lengkap duduk di ruang tamu sambil menonton televisyen. Namun keadaan di ruang tamu gelap dan tidak dipasang lampu,” jelas pegawai JAIS itu.

Mereka seterusnya memeriksa bilik di rumah itu dan di dalam salah sebuah bilik, dua orang perempuan ditemui dan masing-masing berpakaian lengkap dengan baju lengan panjang dan seluar panjang. Kelima-lima mereka menurut Luqman telah memberikan kerjasama yang baik kepada mereka.

Tambahnya, semua tertuduh akur dan tidak memberi sebarang komen ketika pegawai JAIS menerangkan kesalahan khalwat dan mereka kemudiannya dibawa ke Balai Polis Ulu Klang untuk laporan polis.

Beego dan dua lagi rakan lelakinya bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas pertuduhan khalwat tersebut. Namun dua lagi rakan wanita mereka, Azlina Yazit dan Hadijah Mohamad Mokhar masing-masing berusia awal 30-an, mengaku bersalah atas tuduhan itu dan didenda RM3,000. Mereka membayar denda itu.

Perbicaraan akan disambung 16 Jun ini.

Beego yang ditemui media di luar mahkamah berkata ini adalah pengajaran yang amat berguna untuknya dan dia juga menjelaskan bakal bernikah 7 Jun depan dengan pelakon Linda Hashim. -Murai-

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”