Monday 7 April 2014

Tanda-Tanda Payudara Wanita Dah Disentuh Atau Sebaliknya


Peranan payudara memang banyak, bukan sekedar menggoda nafsu lelaki, tapi payudara sebagai bukti samada wanita itu pernah disentuh atau tidak. Kebiasaannya Payudara wanita yang belum pernah disentuh, sentiasa padat dan  tegang.

Tetapi kalau dah kena sentuh, payudara itu  kurang tegang dan besar sedikit dari pada ukuran asalnya, lebih kerap ia disentuh, ia lebih kendur dan tak padat. Cuba Perhatikan wanitaketika dia berjalan atau berlari, dan cuba perhatikan payudaranya samada ia bergerak-gerak atau melambai jatuh ke bawah dan berbuai, ianya bererti ketegangan dan kepadatannya sudah hilang. Kalau belum terkena sentuhan, walaupun payudaranya berbuai semasa berlari,  tetapi buaiannya tidak terlalu melambai-lambai atau melambung-lambung, ianya berarti ketegangan itu masih ada.

Puting payudara yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan menonjol (keluar) sedikit dari tempat ‘persembunyiannya". Payudara yang selalu kena remas akan menjadi lebih besar, dan jangan anggap wanita yang memiliki payudara besar berarti buah dadanya sering diramas. Ini kerana, payudara yang besar kena ramas dan yang besar disebabkan oleh penyakit memang jauh berbeza.

Payudara yang kena ramas menjadi besar tetapi tidak tegang. Sementara payudara yang besar karena penyakit atau masaalah, sentiasa tegang dan ketika berjalan ia tidak bergoyang.

Mungkin sebagian dari Anda bertanya, mengapa payudara bila kena sentuh akan jatuh dan apa hubungannya telapak tangan dengan otot payudara?

Ya, di kala payudara itu dipegang atau diramas-ramas wanita merasa gairah, disaat itu, hormon-hormon akan mengisi ruang payudara sehingga menjadi tegang. Selepas kegairahan itu hilang, payudara yang tegang tadi akan mengendur,menyebabkan ototnya juga turut mengendur. Manakalan bagi Payudara yang terkena hisapan putingnya menjadi lebam, yang belum kena hisap putingnya berwarna merah jambu.

Pada payudara memang mengandung seribu tanda tanya, termasuk mengetahui wanita yang sudah punyai anak ataupun belum. Perhatikan putingnya, jika tegangnya menghala ke atas berarti wanita itu sudah pernah melahirkan, jika putingnya senantiasa menonjol keluar dan mendangak ke atas berarti wanita itu sudah pernah melakukan hubungan badan, tetapi belum pernah melahirkan. Namun, payudara sering kali dianggap sebagai simbol seks, sebagian besar wanita dan lelaki sangat menyukai payudara karena ketika melakukan hubungan sexsual mereka dapat mencapai orgasme hanya karena rangsangan payudara.

Seorang wanita jika telah dewasa, kecil kemungkinan ukuran payudaranya berubah, kecuali bila berat badannya bertambah. Pembengkakan payudara karena kehamilan, menyusui atau pengaruh pil kontrasepsi adalah bersifat kondisional. kedudukan tubuh yang baik akan membentuk payudara nampak lebih besar. Cuba tanyakan pasangan anda, apakah ia selesa  payudaranya disentuh atau tidak? Sebagian besar wanita memiliki puting payudara yang sangat sensitif sebagian lainnya tidak, mereka mungkin ingin payudaranya disentuh atau mungkin tidak.

Tetapi umumnya, wanita menyukai sentuhan lembut dan ciuman pada payudara dan juga pada puting payudara. Payudara dan putingnya akan mengeras apabila dirangsang. Begitulah tanda-tanda yang paling jelas bila ia terangsang, meskipun tidak semuanya demikian. Tanda-tanda lainnya adalah lubrikasi (pelendiran) pada liang vagina, kemerah-merahan di dada dan meningkatkan kecepatan denyut jantung dan pernafasan.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”