Wednesday 10 October 2012

5 Band Metal Paling Berpengaruh di Dunia!!!


5. MOTOR HEAD
Motörhead adalah kumpulan muzik heavy metal yang ditubuhkan pada 1975 di London, United Kingdom oleh pemain bas Lemmy Kilmister. Mereka telah meraih kejayaan dan mempengaruhi banyak kumpulan muzik yang lain. Mereka juga dianggap sebagai salah satu band dalam New Wave of British Heavy Metal et Thrash Metal.

 4. METALLICA

Metallica ditubuhkan pertama kali di Los Angeles - Amerika Syarikat dengan nama The Young of Metal Attack. Beberapa bulan kemudian kumpulan ini berganti nama dengan Metallica yang konon merupakan gabungan kata Metal dan Vodca. Nama Metallica sendiri sebenarnya adalah nama yang dicadangkan untuk sebuah majalah muzik yang dicuri oleh Lars Ulrich sebelum majalah tersebut mendapat nama tersebut. Cliff Burton (sang bassis) meninggal dalam kemalangan bus 27/9/1986, kedudukannya digantikan oleh James Newsted, bassis dari kumpulan Floatsam and Jetsam.


3. IRON MAIDEN

Iron Maiden adalah kumpulan muzik heavy metal yang ditubuhkan pada 1975 di London, United Kingdom oleh pemain bas Steve Harris. Mereka telah meraih kejayaan dan mempengaruhi banyak kumpulan muzik yang lain. Vokal Bruce Dickinson yang sangat kuat benar-benar menguatkan band ini. Lirik lagu mereka catchy dan memorable.Mereka juga dianggap sebagai salah satu band dalam New Wave of British Heavy Metal. Band-band baru banyak yang terinspirasi dari mereka seperti: Bullet for My Valentine, Chilrdren of Bodom.



2. JUDAS PRIEST

Judas Priest adalah salah satu kumpulan muzik heavy metal yang paling berpengaruh. Band ini ditubuhkan pada 1969 di Birmingham, Inggeris oleh KK Downing dan Ian Hill. Formasi klasik mereka termasuk vokalis Rob Halford, gitaris KK Downing dan Glenn Tipton, dan bassist Ian Hill. Lagu mereka Painkiller, You've got another thing comin ', and Breaking the Law sangatlah classic dan keren. Salah satu band beraliran sport metal terbaik sepanjang masa.

1. BLACK SABBATH
Black Sabbath adalah kumpulan muzik dari Inggeris yang dianggap sebagai salah satu pengasas aliran muzik heavy metal pertama. Ditubuhkan oleh Ozzy Osbourne (vokal), Tony Iommi (gitar), Geezer Butler (bass) dan Bill Ward (drum), mereka telah mengalami sekian banyaknya pertukaran personel sehingga pada satu ketika hanya Iommi yang tersisa dari formasi awal. Black Sabbath juga telah beberapa kali mengadakan reuni dengan bekas-bekas anggotanya, baik di atas pentas mahupun di studio rakaman. Saat ini status mereka adalah vakum, dengan masing-masing anggota menumpukan perhatian pada solo kerjayanya.


No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”