Wednesday 13 March 2013

Kamera Google Rakam Orang Sedang Projek Pinggir Jalan


Orang sedang projek pinggir jalan tidak sengaja dirakam oleh kamera Google. Sebuah aksi mesum pasangan dewasa di Temperance Street, Manchester, London, baru-baru ini. Dilansir metro, namun kerana Google menghormati privasi setiap orang, wajah pelaku pun langsung dikaburkan secara automatik. Dalam rakaman tersebut terlihat seorang wanita yang menggunakan pakaian dalam dan seluar legging bermotif leopard sedang mesum dengan seorang lelaki di samping jalan umum.



Akibat tertangkapnya adegan mesum tersebut, kontroversi pun melandai media online seluruh dunia, kerana rekaman tersebut boleh dilihat oleh orang diseluruh dunia. Namun pihak Google sendiri telah menyampaikan permintaan maafnya. “Kami mohon maaf atas kejadian seperti ini.

Jika ada gambar tidak pantas yang tertangkap kamera Google Street maka secara automatik wajahnya dikaburkan, kerana bagi kami privasi itu yang terpenting,” ujar salah seorang juru bicara Google. "Selain itu juga ada pilihan bendera di Google engine bagi gambar yang diangap tidak pantas agar dapat kami hapus secepatnya,” tambahnya.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”