Friday 21 February 2014

Aidil Zafuan Dipilih Sebagai Kapten Harimau Malaya


PETALING JAYA - Aidil Zafuan Abdul Razak dipilih sebagai kapten Harimau Malaya terbaharu manakala penjaga gol utama negara, Khairul Fahmi Che Mat dipilih sebagai penolong ketua pasukan. Kedua-dua mereka dipilih bagi membantu membimbing pasukan negara pada perlawanan persahabatan menentang Filipina dan perlawanan kelayakan Piala Asia 2015 menentang Yaman di Emiriyah Arab Bersatu (UAE).

Jurulatih sementara Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee berkata, pemilihan Aidil dibuat selepas mengadakan perbincangan dan mendapat persetujuan sebulat suara daripada pengurus pasukan kebangsaan, Datuk Seri Subahan Kamal. Beliau berkata, pemilihan itu dilakukan atas beberapa faktor termasuk kekerapan bermain dalam kesebelasan utama dalam setiap perlawanan selain memiliki ciri-ciri seorang pemimpin di dalam padang.

"Aidil merupakan seorang pemain yang selalu bersuara di dalam padang dan sentiasa mengingatkan rakan pasukan mengenai perkara yang perlu dilakukan di dalam pasukan.

"Selain itu dia turut memiliki personaliti yang baik di luar padang termasuk hubungan baik bersama rakan-rakan sepasukan, begitu juga dengan Apek (Khairul Fahmi).

Sementara itu, Kim Swee turut memanggil seorang lagi pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), Asraruddin Putra Omar bagi menggantikan Mohd. Razman Roslan (Pahang) yang mengalami masalah hamstring. Dalam pada itu, beliau berkata para pemain Selangor dan Kelantan yang terlibat dengan pertandingan di peringkat Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) akan dilepaskan pada 23 Februari untuk beraksi bersama pasukan masing-masing.

Katanya, selepas tamat persaingan Piala AFC, para pemain itu akan kembali menyertai sesi latihan bersama Harimau Malaya. -Lapor Utusan

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”