Tuesday 29 May 2012

[Berita] WWW 1 Sah Milik Sultan Johor



SHAH ALAM - Nombor plat kenderaan "WWW1", berjaya dibida oleh Sultan Johor dengan tawaran tertinggi sebanyak RM520,000.

Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar mendahului 9,999 pembida lain termasuk Yang di-Pertuan Agong, yang memenangi nombor plat WWW5 (RM220,000); Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong lai, memenangi nombor plat "WWW15 (RM24,200)" dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz (WWW97) bernilai RM100,10.

Baginda memang dikenali sebagai peminat kenderaan mewah yang memiliki koleksi kereta antik dan model terbaru.

Maklumat mengenai bidaan itu dipaparkan dalam laman web rasmi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) pagi semalam adalah senarai pembida yang berjaya untuk plat premium.


Khamis lalu, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Chong Ha mengumumkan nombor pendaftaran kenderaan "WWW1", mencatatkan tawaran bidaan tertinggi sehingga kini.

Nilai ini melepasi rekod yang dicatatkan "MCA1" pada 2010 yang dijual pada harga RM300,100. Bidaan terhadap nombor pendaftaran dikehendaki ramai bermula pada 30 April dan berakhir 14 Mei.

Dalam tempoh tersebut, ramai yang membanjiri tiga cawangan JPJ Kuala Lumpur untuk meletakkan tawaran mereka untuk no plat awalan "WWW" merupakan singkatan bagi World Wide Web. - sinarharian

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”