Thursday 13 December 2012

Kafir Fitnah Islam Lagi?



Kaum Luth atau Lot, salah satu nabi kisahnya paling diingati. Dalam semua kitab agama dunia, Islam, Katolik, Kristian, hingga Yahudi, cerita Luth dan kaumnya Sodom atau Sadum begitu nyata pada zaman sekarang. Kaum Luth dengan kelakuan menonjol dengan kelakuan percintaan sesama jenis, lelaki dengan lelaki, perempuan dengan perempuan. Dalam buku suci mereka menjadi kaum yang dilaknat sebab mereka tidak tunduk pada perintah Tuhan mereka malah semakin melampaui batas.

Berita dari barat mengatakan lelaki gay di atas ini ialah muslim di mana namanya ialah Prancis (Muhammad Zahid) dan Qiyam al-Din telah menikah di Afrika Selatan dengan mengikut syariat Islam, seperti yang dinyatakan dari Al Arabiya (9/4). Kadinya ialah ustaz Jamal yang berasal dari Mauritania juga kaum homoseksual. ibu Kota Johanesburg memang telah mengesahkan pernikahan sesama jenis ini.

Padahal Zahid telah dihidapi penyakit AIDS sejak umur 19 tahun. Dia tidak membantah kerana keputusannya memilih sesama lelaki sebagai pasangan hidupnya. Dia malah mengaku bertambah rajin solat dan berdoa. Zahid dan suaminya juga merancang membangunkan masjid khusus gay di Perancis. Meskipun belum mengesahkan pernikahan sejenis, namun keadaan Perancis masih lebih baik untuk homoseksual dengan pertimbangan negara-negara Arab.

Keputusan Zahid dan Qiyam untuk tetap menjadi gay tanpa alasan. Menyukai lelaki diakui mereka datang dari dalam diri yang sukar untuk ditolak. Sejak kecil mereka telah menyukai sesama jenisnya. "Kami percaya Allah SWT Maha Pengasih, Pengampun, dan Maha Penyayang. Dia menyayangi semua hambaNya tanpa kecuali. Termasuk kaum gay," ujar Zahid. Rupanya kearifan Tuhan lah membuat mereka terus meyakini jalan dipilihnya adalah benar.

*Bagi Newslah, walaupun berita ini adalah benar, yang pastinya mereka tentu sengaja memburukkan Islam. Orang kafir sekarang semakin berani mengutuk agama Islam, agaknya apakah tindakan kita sebagai umat Islam?

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”