Thursday 16 August 2012

Upin & Ipin Agenda Yahudi

Kadang-kadang sikap dan pemikiran yang terlampau taksub terhadap iluminiti/freemason semua ni boleh menyebankan orang ketawa sebab ada benda yang dikaitakan sangat lawak. Contoh terbaru pasal kuih tradisional melayu. Yang tu pun boleh dikaitkan. Memang respect gila lah pada diorang sebab bukan senang nak push otak untuk kaitkan dengan benda-benda mcm tu. Tu nak kena bertapa 7 hari 7 malam dekat gua kelawar tu.


Contoh kedua ni lagi tak boleh diterima akal yang normal ni. Macam manalah diorang boleh fikir tu agenda yahudi apa semua. Tang mana dalam pengertian melayu nama kampung upin dan upin ni boleh ditranslate ke bahasa lain. Kalau macam tu jenuh lah. Lagipun semua episod upin dan ipin ni sangat bagus dan memberi mesej yang baik. Baik diorang ni bising tang citer yang ada pelakon dok peluk-peluk tu ja. Yang tu ya menjatuhkan agama Islam. Sebab yang berlakon tu orang islam.

Kalau aku silap korang boleh betulkan. Bukan tak boleh nak percaya ada konsep iluminiti/freemanson kat dunia ni. Tapi sebagai orang Islam tak perlu lah nak tunjuk rasa takut seolah-olah dengan kaitan atau gambar yang disebarkan tu dah cukup untuk menjatuhkan umat Islam. Sebaliknya kita kenalah tunjuk kat diorang balik kekuatan orang Islam. Sebarkan kat dunia ni tentang apa umat Islam buat sekarang. 

p/s- Jangan sok lusa Boboiboy,usop sontorian pe semua pun terlibat..


No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”