Wednesday 24 October 2012

Kisah Wanita Hamil Yang Dibenci Orang


Aku pelik la dengan orang perempuan yang mengandung ni especially golongan-golongan bos wanita yang tengah mengandung anak pertama mereka. Perangai macam pelik je. Aku tahulah penderitaaan korang ke hulu ke hilir bawa anak dalam perut tu, tapi boleh tak kawal sedikit emosi tu???

Macam bos pompuan aku ni, dia tengah sarat mengandung, suami dia plak boleh enjoy pergi memancing, main futsal, lepak kedai mamak seolah-olah macam orang bujang. Bini mana tak mengamuk dapat suami macam tu kan? Si bini tengah sakit kaki, pening kepala, tiba-tiba suami plak buat bodoh je kat bini dia.Balik je si suami ke rumah, dah si bini membebel-bebel, last-last jadilah pergaduhan. Macam-macam ayat la terkeluar bila dah bergaduh tu.

"Jantan tak guna!!! Ko ingat aku ni bla bla bla...." kata si bini.


"You tu yang ngade-ngade!!! Mengidam bukan-bukan... bla bla blaaa..." kata si suami.


Ok tamat cerita dekat rumah bos perempuan aku tu.


Sekarang bila datang pejabat, bos aku yang mengandung tu plak emo semacam. Ada je benda nak diamuk-amukkan. Kalau salah eja buat surat pun, dah keluar ayat maki hamun dari mulut si bos aku tu. Kadang-kadang campak je fail-fail ke meja staff. Apa ingat staff ni babi ke??? Sedap-sedap je ko nak perlaku orang sesuka hati ko. Haaaaaaaaaaa!!! Kan dah keluar perkataan babi dari typing aku ni?? Hehehehehehe...


Ok, 3 bulan berlalu, dan semalam, bos aku dah pun melahirkan anak. Tengah hari tadi aku lawat bos aku nak tengok baby dia kat hospital. Hmmmm... ni baby ke babi??? Pelik je muka anak bos aku ni.
TAMAT. CERITA REKAAN JE KAT ATAS NI.


Moral:
Faham tak cerita dekat atas??? Sepatutnya apabila nak menyambut orang baru, banyak-banyakkan lah membaca quran, berdoa agar anak kita nanti selamat dilahirkan, sempurna tubuhnya. Si suami plak, janganlah jadi orang tak bertanggung jawab. Masa  beromen dengan bini sedap je, dah dapat hasil, buat bini macam  kambing plak. Hulur-hulurkanlah bantuan kepada si isteri tu.



Selain dari tu, jagalah perhubungan dengan orang sekeliling gak. Kadang-kadang, bila si isteri yang tengah mengandung  tu stress, dia lepaskan geram kat orang lain plak. Tak boleh la macam tu. Orang lain pun ada perasaan gak. Orang lain pun boleh menyumpah gak!!! Nak ke anak ko nanti disumpah-sumpah lahanat dengan orang???


Cuba tengok gambar kat atas tu. Dah sarat mengandung pun nak posing sexy lagi?? Ada je golongan wanita hamil ni yang tengah sarat, jalan-jalan pergi shopping mall pakai pakaian seksi. T-shirt senteng, baju mengandung yang jarang sampai boleh nampak spender... Apa ni??? Apa diorang ingat, bila tengah mengandung tak boleh berfesyen ye?? Haaaa!!! Riak!!! Tu yang orang keliling menyumpah tu..Tengoklah nanti, apa yang terjadi pada anak tu nanti. Tu yang ramai anak jadi mangsa penceraian tu, dah lah, dalam perut ibu lagi dah dihina orang keliling sebab perlakuan ibu tu, bila dah besar, jadi plak mangsa penceraian mak bapak.


Kepada bakal-bakal ibu, selamat hari ibu yaaa... Sory late wish... Jadilah ibu yang terbaik aqidah dan akhlak.  Yippppppaaaaaaaaaaaa!!!!!!

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”