Friday 30 November 2012

MALAYSIA VS INDONESIA MISI HIDUP MATI SANG HARIMAU






 1 Disember 2012 (Sabtu)

8.45 pm waktu Malaysia

Stadium Nasional Bukit Jalil

LIVE @ RTM 1 & ASTRO STAR SPORTS 813


Setelah bangkit dari kekalahan mengejut kepada Singapura, Malaysia kembali menghidupkan peluang untuk mara ke peringkat separuh akhir. Laos sekali lagi menjadi mangsa Harimau yang terluka sama ketika di Suzuki AFF 2010. Datuk K. Rajagobal melakukan sedikit rombakan kepada barisan skuad yang dibelasah Singapura dalam perlawanan pertama.


Kedudukan Peringkat Kumpulan sehingga 30 Nov 2012

KEDUDUKAN PERLAWANAN PERINGKAT KUMPULAN PIALA AFF SUZUKI 2012,KUMPULAN a KUMPULAN b
sumber

Mungkin tekanan begitu kuat kepada pemain Harimau Malaya untuk mempertahankan gelaran Juara Piala Suzuki AFF 2010 lebih-lebih lagi beraksi di hadapan penyokong sendiri. Kemasukan pemain seperti Mahalli Jasuli, Wan Zack dan Shakir Shaari sedikit sebanyak memberi nafas baru dalam merencana gerakan ke kawasan Laos. Namun begitu, kecuaian barisan tengah dan pertahanan perlu dielakkan ketika bertemu Indonesia.



    HARIMAU MALAYSA PERLU MENANG UNTUK LAYAK KE SEPARUH AKHIR



Safee Sali melepaskan banyak peluang di hadapan gol. Dengan Garuda kita mungkin tidak akan dapat peluang yang banyak seperti itu. Jadi penyerang kita perlu bijak menyudahkan gerakan. Ingat! Seri bukan jaminan untuk layak ke separuh akhir. Singapura dijangka mejadi pasukan pilihan dalam perlawanan dengan Laos untuk mengutip 3 mata.


Jika Singapura menang mereka akan layak. Indonesia menang atau seri juga akan layak. Malaysia perlu menang untuk confirm layak. Jika kita seri, keputusan di Stadium Melawati akan menentukan sama ada layak atau tidak.


No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”