Monday 11 November 2013

5 Tabiat Pelik Yang Dilakukan Di Dalam Toilet



World Toilet Organization (WTO) merupakan sebuah organisasi non-profit yang bertujuan untuk menyebar kesedaran tentang usaha memperbaiki toilet dan sanitasi di seluruh dunia. Pada awalnya, WTO hanya beranggotakan 15 orang pada tahun 2001. Hari ini, organisasi tersebut telah memiliki lebih dari 151 anggota dari 53 negara. 

Anda mungkin merasa janggal, mendapat tahu ada organisasi seperti ini. Mengapa toilet? Manusia memerlukan sanitasi yang baik untuk menjaga kesinambungan hidup mereka. Bolehkah Anda hidup tanpa toilet? Mungkin boleh. Tetapi, apakah anda selesa dengan kebersihan seadanya? Atau sebaliknya? 

Selain kebersihan toilet, ada beberapa kebiasaan atau tabiat yang boleh kata lucu sekaligus pelik yang biasa dilakukan di dalam toilet. Apa dia? Berikut adalah tabiat aneh yang dilakukan ketika berada di dalam toilet.


1. Mendengar Muzik

Kebiasaan aneh ini biasanya dilakukan oleh kaum remaja dan anak-anak. Mereka merasakan bahawa mendengarkan muzik di toilet menjadi cara terbaik untuk mengisi "waktu terluang" di toilet itu. 

2. Minum Susu atau Air

Ada yang tak biasa dengan tabiat minum susu atau air di toilet. Selain merasa jijik, orang yang melakukannya tentu memiliki masalah psikologi. Menurut beberapa orang, tabiat itu membuat mereka lebih mudah melepas. Benarkah?

3. Merokok

Ini merupakan tabiat tidak sihat yang sering dilakukan di toilet. Sedar atau tidak, kebiasaan itu menjadi masalah psikologi yang dideritai oleh sebahagian besar perokok tegar. Para perokok akan merasa lebih tenang waktu menghisap tembakau itu di toilet. 

4. Menggunakan Handphone

Remaja dan dewasa sering menggunakan toilet sebagai tempat paling relax untuk berbicara dengan pasangan mereka. Apalagi kalau hubungan cinta itu terlarang. Baik membalas SMS atau mengangkat telefon, semua itu akan mereka lakukan di toilet.

5. Membaca Majalah Dewasa

Hal ini biasanya lebih sering dilakukan oleh kaum lelaki. Mereka kerap menyembunyikan beberapa majalah dewasa di toilet dan kemudian membukanya ketika melepas.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”