Monday 30 April 2012

NIKE Lancar Jersi Baru Menjelang EURO 2012

Semangat Piala Dunia 2014 semakin hampir ke klimaknya, tinggal 2 tahun lagi sebelum acara terbesar dunia itu berlangsung. Sudah pasti peminat-peminat di seluruh dunia akan membeli dan menggunakan jersi terbaru pasukan yang disokong oleh mereka untuk menunjukkan semangat kesukanan. Tambahan lagi, tidak sampai 2 bulan lagi Euro 2012 pula akan bermula dan bertambah rancak lah dunia bola sepak dunia.



Pasukan kebangsaan untuk Euro 2012 yang menggunkan Jenama NIKE
Jika Piala dunia 2010 NIKE mencetuskan revolusi dengan rekaan jersi menggunakan botol plastik tetapi kali ini mereka membuat jersi yang rekaannya dengan mengetengahkan teknology DRY-FIT yang masih menggunakan botol kitar semula sebagai fabrik rekaan nya. NIKE semalam melancarkan rekaan jersi terbaru untuk 8 pasukan kebangsaan untuk EURO 2012 dan berkemungkinan rekaan sama untuk Piala Dunia Brazil 2014 (2 tahun lagi mungkin ada jersi lain). Jersi yang akan berada dipasaran pada 1 May nanti direka lebih ringan di bahagian lambang logo kebangsaan untuk mengurangkan berat serta rekaan yang fit kepada badan dan aerodinamik untuk melancarkan pergerakkan.




DRY-FIT fabrik yang lebih aerodinamik dan pengaliran haba yang baik serta logo kebangsaan yang lebih ringan












Lubang angin yang dihasilkan dengan potongan Laser untuk pengaliran haba dan udara yang baik dan memberi kesan aerodinamik kepada pergerakkan pemain
















Bawah ini beberapa buah jersi dari Amerika Syarikat, Brasil, Crotia, Belanda, Portugal dan Perancis. Sumber: NIKE jom cuci mata!
Rekaan untuk Euro 2012

Jersi Belanda

Jersi Brasil

Jersi Crotia

Jersi Perancis 

jersi Portugal

Jersi Amerika Syarikat


No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”