Monday 18 June 2012

Wanita China, hamil 7 bulan dipaksa menggugurkan anak kerana polisi 1 anak

Foto mengerikan seorang wanita muda berbaring di samping bayinya yang telah digugurkan secara paksa ketika memasuki usia tujuh bulan kehamilan telah menyebabkan kemarahan di China. Gambar yang dimaksudkan itu mengejutkan kelompok anti-pengguguran di China - dan amarah menyebar di seluruh dunia. Si ibu, Feng Jianmei, mengatakan kepada media tempatan bahawa dia dipaksa untuk melakukan suntikan dengan bahan kimia untuk menginduksi pengguguran dan anaknya lahir mati 36 jam kemudian.



Kerana dia sudah punya anak, kata Feng, had bahagian kelahiran tempatan memerintahkan dia untuk membayar denda sebesar £ 4.000. Dia tidak punya wang, katanya, sehingga kumpulan dari bahagian itu mengarahkan dia di bawa dari rumahnya ke rumah sakit untuk pengguguran paksa. Menceritakan kengerian, Feng katanya dia tidak boleh membayar denda kerana ibu mertuanya perlukan wang untuk perubatan kanser. Saat itulah, 20 staf dari bahagian perancang keluarga datang ke rumahnya dan menempatkannya dalam tahanan.


Ketika mereka menghantarnya ke rumah sakit untuk pengguguran paksa, dia menolak - dia lalu dipukul. Di rumah sakit dia ditahan dan diberikan suntikan yang akan mematikan janin. Tak satu pun dari keluarganya diizinkan untuk hadir pada masa itu, katanya. Media tempatan berkata kemungkinan besar Feng telah disuntik dengan bahan kimia yang dikenali sebagai Lifannuo - sebuah bakterisida kuat yang digunakan di akhir 1980-an dan awal 1990-an. Tidak diketahui bagaimana foto itu diambil namun gambar itu diyakini asli.


No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”