Thursday 5 July 2012

Wan Shades Tetap Saman Pemilik Blog



Wan Shades tetap saman pemilik blog walaupun sudah meminta maaf. Demikian luahan bekas penyanyi kumpulan Shades, Mohamad Faizal Mohd Ali atau dikenali sebagai Wan Shades akan teruskan niatnya mengambil tindakan undang – undang terhadap sebuah blog hiburan tempatanyang mendakwa memfitnahnya sebagai suspek kes rogol anak tiri lalu.

Memetik laporan Mstar hari ini, Wan Shades berkata tindakan itu ingin memberikan pengajaran kepada pihak tersebut dan mana – mana pemilik blog agar berhati – hati menulis sesuatu.

“Tindakan membawa kes itu ke mahkamah adalah semata-mata untuk memberi pengajaran kepada semua “blogger” di Malaysia yang kadang-kadang terlupa mereka bukan wartawan bertauliah dan tidak mengambil peduli tentang etika dalam penulisan.”

“Saman ini adalah untuk memberitahu mereka walaupun berada dalam medium media bebas, itu tidak bererti mereka boleh menulis sesuka hati tanpa mengikut etika yang betul sehingga boleh mengaibkan ramai pihak,” ujar Wan Shades.

Wan Shades mendakwa difitnah apabila sebuah laman hiburan tempatan menyiarkan artikel bertajuk ‘Wan Shades Suspek Utama Penyanyi Kumpulan R&B Rogol Anak Tiri Selama Tujuh Tahun?’ pada 20 Februari lalu. Katanya, tajuk berkenaan telah menjatuhkan maruahnya sebagai seorang selebriti dll.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”