Thursday 20 December 2012

Manfaat memegang p@yud@r@ isteri



Manfaat Memegang Payudara Isteri – Memegang payudara wanita adalah perbuatan yang tidak menyenangkan bagi wanita. tapi lain halnya jika dilakukan dengan pasangan yang sah (suami-isteri). tahukah anda Memegang Payudara Wanita ada manfaatnya ?

1. Menyihatkan Jantung
Memegang payudara boleh menjaga keseimbangan sistem kardiovaskular. Saat Anda memegang payudara pasangan dalam waktu yang lama, detak jantung boleh meningkat hingga 110 per minit. Ini boleh menjadi latihan yang bagus bagi kesihatan jantung.

2. Membakar Kalori
Memegang payu dara juga boleh membuat berat badan Anda tetap stabil atau bahkan berkurang. Hal ini disebabkan, memegang payudara selama 5 minit dapat membakar 12 kalori.

3. Menghilangkan Stres
Memegang payu dara juga dapat mencegah terhasilnya hormon stres, glukokortikoid. Hormon itulah yang menyebabkan tekanan darah tinggi, lemah otot dan insomnia.

4. Menegangkan Kulit
Ingin wajah lebih kencang? Kalau begitu, jangan ragu untuk selalu memegang payu dara. Dengan memegang payudara, lebih dari 30 otot wajah bergerak sehingga berguna untuk meningkatkan aliran darah ke kulit wajah dan menghaluskan kulit.

5. Awet Muda
Selama ini memegang payu dara dianggap sebagai hal yg tidak sopan. Tetapi  kenyataanya, memegang payudara dapat menyebabkan kita awet muda, ia merupakan ubat yang dapat mengatasi awet muda dapat merangsang sistem kekebalan tubuh, hasilnya adalah terhasil antibodi yang mampu melindungi Anda dari virus. Proses ini disebut cross-imunoterapi.

artikel ini hanya untuk pengetahuan semata

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”