Thursday 20 December 2012

Posisi hubungan intim untuk cepat hamil




Bagi pasangan yang sudah menikah, perkara yang menjadi impian bagi pasangan tersebut adalah segera memiliki anak. Namun tidak semua pasangan beruntung untuk segera memilikinya. Hal ini di sebabkan oleh  berbagai faktor . Selain faktor genetik , ada juga pengaruh dari faktor kesihatan.

Ini semua ada hubungan dengan mutu sperma lelaki maupun sel telur wanita. Seperti diketahui sel telur yang dilepaskan dari ovarium-dikenal juga dengan ovulasi , saat itulah dimulai perjalanan sel telur menuju uterus. Sel telur yang telah dilepaskan, mempunyai masa hidup dalam kurang dari 24 jam, sementara sperma boleh bertahan lebih lama, antara 3 hingga 5 hari didalam tubuh wanita.

Sekali lagi masa hidup sel telur mahupun sperma bergantung pada kualiti, yang  berhubungan dengan genetik (keturunan) mahupun kesihatan mental .

Untuk mempercepat kehamilan, perkara yang harus dilakukan adalah mempersiapkan  mental dengan berfikir perkara positif serta meningkatkan kesihatan dengan cara mengambil makanan bergizi seimbang dan menjalani kehidupan sihat seperti bersenam, tidak merokok, tidak mengambil minuman keras dan sebagainya.

Selain dari itu posisi ketika hubungan intim juga perlu tepat kerana ia akan memaksimakan pertemuan sperma dan sel telur.Targetnya adalah melakukan posisi terbaik untuk melepaskan sperma sedekat mungkin dengan leher rahim.

Posisi hubungan intim terbaik untuk hamil adalah menghindari posisi yang paling sedikit membuka leher rahim untuk kemasukan sperma dan posisi melawan graviti, seperti posisi berdiri, posisi di atas kerusi, atau woman on top ( wanita di atas ).

Paha pihak wanita harus diposisikan dalam cara yang memolehkan sperma bertahan di dalam Miss V setelah dilepaskan. Jadi, sperma punya cukup waktu untuk “berenang” menuju leher rahim mencari sel telur. Selanjutnya, usahakan untuk mengurangkan jumlah sperma yang mengalir keluar dari Miss V.

Berikut posisi hubungan intim yang baik agar cepat hamil

The missionary position

The missionary position atau posisi suami  di atas adalah posisi terbaik agar cepat hamil. Karena, posisi ini memungkinkan kemasukan paling dalam sehingga sperma  mudah mendekati leher rahim.

Raise the hips

Menaik paha dengan menempatkan bantal di belakang pihak wanita. Posisi ini sangat membantu kerana membuka leher rahim dengan maksima untuk memberi sperma dilepaskan ke dalamnya.

Doggy-style

Rear-entry position di mana suami memasuki miss V wanita dari belakang. Dalam posisi ini, sperma sangat dekat dengan leher rahim, kerana ia membantu meningkatkan kemungkinan kehamilan.

Side-by-side

Posisi ini juga membolehkan leher rahim terbuka luas untuk menerima sperma.

Orgasme

Saat kepuasan yang maksima yang dialami oleh isteri, dengan memberi kepuasan didalam hubungan intim akan menyebabkan sperma lagi mudah dan cepat untuk menuju ke lubang rahim, dan sebab itulah si suami perlu beraksi lebih lama ketika melakukan hubungan intim , Dengan bertahan lama, diikuti dengan posisi-posisi diatas, lebih memudahkan berlaku kehamilan.

Dan jangan lupa doa sebelum melakukan hubungan intim, semoga kita mendapat anak2 yang soleh.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”