Friday 1 June 2012

TUTORIAL TUKAR URL FACEBOOK ANDA


TUTORIAL TUKAR URL FACEBOOK DAN PAGE ANDA KEPADA NAMA SENDIRI

Walaupun tutorial ini agak mudah tetapi masih ramai yang tidak tahu mengenai tutorial ini. Mojoriti pengguna di facebook masih tidak tahu cara untuk menukar URL facebook dan URL page mereka dengan nama sendiri. URL facebook asal yang belum ditukar dengan nama sendiri biasanya kelihatan tidak cantik dan selalunya dipenuhi dengan nombor-nombor, sebagai contoh http://www.facebook.com/profile.php?id=100002681836376&ref=ts.


Biasanya URL facebook yang telah ditukar kelihatan lebih menarik dan berbeza dari URL facebook asal. Sebagai contoh URL facebook Ammar,  http://www.facebook.com/AmmarYasir89 . Kita bebas meletak apa sahaja nama pilihan sendiri jika ianya “available”.



Oleh kerana Ammar telah menukar URL facebook Ammar, sekarang ini Ammar akan tunjukkan cara bagaimana untuk menukar URL page. Caranya sama sahaja. Langkah pertama pergi ke http://www.facebook.com/username/.


Pilih page anda seperti gambar dibawah.



Masukkan username yang anda suka diruangan yang disediakan seperti gambar di bawah.


Kemudian klik pada button “Check Availability”. Jika nama tersebut masih belum didaftarkan, satu pop up seperti di bawah akan keluar. Klik confirm dan ok. Siaplah tutorial menukar URL page facebook kepada nama sendiri.

PESANAN: ANDA BOLEH MENUKAR SEKALI SAHAJA URL INI.



NOTA: UNTUK MENUKAR URL FACEBOOK ANDA JUGA PERLU KE KLIK SINI.




No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”