Monday 7 January 2013

M Nasir, Erra & Najwa terbang tinggi


Merentasi 22 tahun usia Harian Metro mendam­pingi rakyat dalam membina jenama, hingga bergelar Akhbar Nombor Satu Malaysia, tiga wajah penghibur terkenal dari tiga zaman ini turut sinonim dengan kedewasaan akhbar ini mahupun detik pembaharuannya.

Datuk M Nasir, Erra Fazira dan Najwa Latiff dirasakan pilihan yang tepat untuk menggambarkan apa yang dilalui Harian Metro dan merekalah ikon dalam bidang muzik, lakonan dan nyanyian yang menjadi nadi dunia hiburan. Merekalah paling relevan.

Siapa tidak kenal M Nasir, seniman serba boleh yang mula terkenal sejak awal 1980-an bersama Kembara dan kemudian bergerak secara solo. Lagu karyanya bukan saja untuk diri sendiri malah sudah menaikkan nama terkenal seperti Alleycats, Datuk Sharifah Aini, Jamal Abdillah, Allahyarham Sudirman Haji Arshad, Search dan Hafiz.

Erra Fazira Wan Chek pula satu-satunya bekas Ratu Cantik Malaysia 1992 yang paling berjaya membina nama dalam bidang seni tanah air yang sentiasa dijolok sebagai Primadona Moden Filem Melayu. Tanpa Erra Fazira tidak akan ada sejarah Sembilu sebagai antara filem Melayu terhebat pada carta ‘box-office’.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”