Thursday 17 January 2013

Misbun Ramdan terlepas hukuman denda, gantung


Kuala Lumpur: Pemain berbakat besar, Misbun Ramdan Misbun terselamat daripada dikenakan tindakan – denda atau penggantungan – atas keputusan nekad keluar daripada Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Keputusan itu diputuskan EXCO BAM yang bermesyuarat selama tiga jam di Bukit Jalil, semalam yang akur dengan keputusan anak bekas legenda badminton negara, Datuk Misbun Sidek itu yang mahu berdikari. Jika dua tahun lalu, pemain pelapis Tan Chun Seang dikenakan penggantungan dua tahun kerana bertindak keluar, tetapi nasib Ramdan baik apabila dia tidak digantung, malah tidak dikenakan sebarang denda kerana mengambil keputusan sama dengan menggunakan alasan peribadi.
Ramdan masih menjalani latihan dan dia juga bakal berlatih di bawah Misbun yang juga bekas jurulatih kami," Mohd Nadzmi Salleh, Presiden BAM
“Kami melihat setiap satu kes secara berlainan. Keadaan mereka juga berbeza dengan Ramdan yang meletakkan alasan peribadi dan kami hormati keputusan itu,” kata Presiden BAM Datuk Seri Mohd Nadzmi Salleh selepas mesyuarat.

Sah bertanding



Dalam kes pemain berumur 22 tahun itu yang baru melakar sejarah menjuarai Grand Prix (GP) Final Kebangsaan baru-baru ini dengan menundukkan pemain lebih berpengalaman, Nadzmi menegaskan bakat besar Ramdan tidak harus dipersia-siakan.

“Ramdan masih menjalani latihan dan dia juga bakal berlatih di bawah Misbun yang juga bekas jurulatih kami. Jadi, kami tahu dia tidak akan mensia-siakan bakat yang ada dan kami mengucapkan selamat maju jaya kepadanya,” katanya.
Sementara itu, Nadzmi mengesahkan keputusannya mencabar jawatan Presiden Persekutuan Badminton Dunia (BWF) dalam Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) badan induk dunia itu Mei depan selepas mendapat sokongan ahli majlis serta beberapa anggota BWF lain.

“Selepas mendapat maklum balas banyak pihak, barulah saya membuat keputusan untuk tawar diri bertanding. Bagi pengganti saya pula nanti (presiden BAM), saya serahkan kepada pemilihan yang dibuat nanti (Jun ini),” katanya.

No comments:

OhJobs : Info Kerja Anda ”infotech@fuzore”